Πες το "ΝΑΙ" στον Πολιτικό Γάμο Γκέι & Λεσβιών!

Πες το “ΝΑΙ” στον Πολιτικό Γάμο Γκέι & Λεσβιών!

Το αποπανω λινκ ειναι ουσιαστικα ενα online petition υπερ της αναγνωρισης του πολιτικου γαμου μεταξυ ανθρωπων του ιδιου φυλου. Πατε στο blogακι, πατατε το “Ανακοίνωση Σχολίου” και γραφετε ενα “ναι”, καμια υπογραφη και οτι αλλο θελετε. Ηδη αποσο βλεπω καμια εκατοστη και βαλε εχουμε “πει το ναι”.

Τωρα, γιατι να το κανετε αυτο?

Λοιπον, καταρχην να ξεκαθαρισουμε μερικες εννοιες. Το προβλημα με τη λεξη “γαμος” ειναι οτι σημαινει πολλα πραγματα ταυτοχρονα. Απο τη μια ειναι το μυστηριο του γαμου, μυστηριο οχι με την εννοια “δεν καταλαβαινω τι εχει στο κεφαλι του αυτος ο αντρας μου”, αλλα με την εννοια οτι πανε δυο ανθρωποι και στεκονται ενωπιον Θεου και ανθρωπων και δηλωνουν οτι βρισκονται “εις σαρκαν μιαν”.

Οι διαφορες θρησκειες βεβαια το καταλαβαινουν και το οριζουν διαφορετικα αυτο βεβαια, αλλα η Ορθοδοξη του Χριστου Εκκλησια, αποσο εχω καταλαβει τουλαχιστον, αυτο το “εις σαρκαν μιαν” το εννοει σαν μια εξατομικευση της Αγαπης προς το Θεο και τον Πλησιον σε εναν ανθρωπο, τον/την συζυγο. Σου λεει ρε παιδι μου, χριστιανος εισαι, σκοπο της ζωης σου εβαλες να αγαπησεις το Θεο και τον κοσμο, σωστα? Ωραια, ξεκινα με εναν ανθρωπο και βλεπουμε.

Απο την αλλη εχουμε την εννοια του γαμου σαν δικαιοπραξια. Επειδη (συνηθως) ο γαμος ειναι αυτος που οριζει το βασικοτερο κυτταρο οργανωσης της κοινωνιας, και επειδη του κρατους του αρεσει να χωνει τη μυτη του παντου, οριζει μια συγκεκριμενη νομικη πραξη με την οποια οι δυο δηλωνουν στους κρατικους λειτουργους οτι πλεον αποτελουν ενα νεο κυτταρο.


Το κρατος αυτοματα τους αναγνωριζει μια σειρα απο δικαιωματα και υποχρεωσεις. Τους δινει πχ ειδικους φορολογικους συντελεστες, δανεια με ευνοικοτερους ορους, τους δινει τη δυνατοτητα να κληρονομουν ο ενας τον αλλο, αν δουλευουν στο δημοσιο τους δινει τη δυνατοτητα να παιρνουν μεταθεση και οι δυο στο ιδιο μερος και αλλα τετοια.

Δυστυχως (για την Εκκλησια, οχι το κρατος) οι δυο σημασιες στην Ελλαδα ταυτιζονται. Και ταυτιζονται στη νομικη τους βαση. Το πιο προφανες ειναι οτι με αυτον τον τροπο ο παπας, απο λειτουργος της Εκκλησιας πεφτει στο επιπεδο του κλητηρα, του υπηρετη του κρατους. Το δευτερο επισης προφανες ειναι οτι οι προυποθεσεις που θετει η Εκκλησια (για τους δικους της λογους), οπως για παραδειγμα οι μελλονυμφοι να ειναι αντρας και γυναικα, αναγκαστικα περνανε και στο κρατος, το οποιο κατα τα αλλα ειναι more than happy to oblige, γιατι ειναι συμβιωτικο με μια σειρα ταλιμπανικα (θα ελεγα αιρετικα) στοιχεια που επιπλεουν στην επιφανεια της Εκκλησιας.

Οποτε, το ενα σημειο ειναι οτι θα επρεπε ο λεγομενος θρησκευτικος γαμος να ειναι τελειως αλλο πραγμα απο τον πολιτικο γαμο. Δωστε στον Καισαρα τα δικα του και στον Θεο το δικα του. Και μη τα μπλεκετε γιατι του Καισαρα ειναι συνηθως βρωμικα.

Το αλλο σημειο ειναι οτι υπαρχουν καποιοι ανθρωποι που δεν βρισκονται ή δεν βαζουν τον εαυτο τους στο συνηθισμενο ετεροφυλικο πλαισιο σχεσεων, αλλα για λογους που δεν νομιζω οτι μπορω να καταλαβω, οπως δεν μπορω να καταλαβω με ποιο τροπο ποναει η περιοδος, ειναι ομοφυλοφιλοι. Αυτοι οι ανθρωποι αγαπιουνται και αγαπουν με τον ιδιο τροπο που αγαπιουνται και αγαπουν και οι υπολοιποι. Και, οπως εχουμε παπουδες και γιαγιαδες που γερνανε αγαπημενοι, ετσι και εκεινοι πολλες φορες αποφασιζουν να ζησουν τη ζωη τους μαζι. Ομως δεν υπαρχει αυτη τη στιγμη τιποτα που να αναγνωριζει σε αυτη την επιλογη για συμβιωση τα δικαιωματα και τις υποχρεωσεις που εχουν τα υπολοιπα ζευγαρια.

Λοιπον, γιατι οχι? Ποιος ο λογος? Πραγματικα, δεν μπορω να σκεφτω κανεναν που να βγαζει νοημα… Αντιθετα, αναφερονται πολυ σοβαροι λογοι υπερ της καθιερωσης του πολιτικου γαμου και για τα ομοφυλοφιλα ζευγαρια. Αντιγραφω:

Επειδή δικαιούμαστε να μπορούμε…
• Να παίρνουμε ιατρικές αποφάσεις για τις και τους συντρόφους μας σε περίπτωση ανάγκης.
• Να τις και τους επισκεπτόμαστε αν βρεθούν στην εντατική.
• Να τις και τους κληρονομούμε σε περίπτωση θανάτου, ώστε να μην μπορεί να εμφανιστούν ξεχασμένοι συγγενείς που μας επέκριναν μια ολόκληρη ζωή και να είναι σε θέση να προσβάλλουν διαθήκες και ιδιωτικά συμφωνητικά μεταξύ μας.
• Να μπορούμε να παίρνουμε δάνεια με τους ίδιους ευνοϊκούς όρους.
• Να μπορούμε να φορολογούμαστε με τους ίδιους ευνοϊκούς όρους.
• Να μπορούμε να τις και τους επισκεπτόμαστε στις φυλακές.
• Να μην είμαστε διά νόμου υποχρεωμένες και υποχρεωμένοι να καταθέτουμε εναντίον τους, σε περίπτωση σύλληψής τους, μιας και οι παντρεμένες και οι παντρεμένοι σύντροφοι δεν είναι αναγκασμένες και αναγκασμένοι να προβούν σε τέτοιες ενέργειες.
• Να ορίζουμε τις ζωές μας.
• και άλλα πολλά…
Με την νομιμοποίηση των σχέσεών μας, γινόμαστε ορατές και ορατοί και πιο δυνατές και δυνατοί και η ένταξή μας στο σύνολο διευκολύνεται.

Και στο τελος τελος:

“You want an amendment against same sex marriage! Anyone who’s ever been married knows it’s always the same sex!”
~Tom Dobbs, Man of the Year

Πες το "ΝΑΙ" στον Πολιτικό Γάμο Γκέι & Λεσβιών!

5 thoughts on “Πες το "ΝΑΙ" στον Πολιτικό Γάμο Γκέι & Λεσβιών!

  1. Άγις says:

    Αφού δε μπορείς να βρεις ένα λόγο κατά τέτοιων γάμων που να βγάζει νόημα, θα σου βρω εγώ έναν Μιχάλη. Εμένα πάντως δε θα μου άρεσε σε κάποια χρόνια να βγαίνω για ποτό ή για φαγητό και στο διπλανό τραπέζι να φιλιέται πχ ένα gay ζευγάρι. Γιατί το “δίνω ίσα δικαιώματα” προς αυτήν την κατεύθυνση θα ωθήσει τα πράγματα. Ή διαφωνείς; Δεν είναι θέμα ωρίμανσης της ελληνικής κοινωνίας ή μη. Είναι θέμα φύσης καθαρά. Και κάποια πράγματα που αντιτίθενται στις επιταγές της φύσης είναι αντιαισθητικά, πως να το κάνουμε.. Δεν είμαι ομοφοβικός, αλλά το παράδειγμα που ανέφερα παραπάνω με το gay φιλί την ώρα που τρώω θα τσίγκλαγε την αισθητική μου. Το βρίσκεις παράλογο;

    Κι εγώ είμαι υπέρ της προόδου και της απομυθοποίησης των taboo αν θες, αλλά όχι κι έτσι. Είπαμε να είμαστε προοδευτικοί, να μην είμαστε πουριτανοί, αλλά αν συνεχίσουμε έτσι σε λίγο θα θεωρείται και έγκλημα που εξακολουθεί να μας αρέσει το μουνί. Ήδη βλέπεις ότι και straight που λέει ο λόγος να είσαι, σου πλασάρουνε από παντού πλέον το πρότυπο του metrosexual. Προχτές είδα πρώτη φορά στην τηλεόραση διαφήμιση της Nivea for “Men” για αντρική κρέμα ματιών νυκτός και πίπες.. Ε όχι ρε γαμώτο..

    Like

  2. plagal says:

    Κατσε ρε Αγι γιατι το πεθανες.

    Αυτα που λες πολυ απλα δεν στοιχειοθετουν λογο να μην αναγνωριζονται τα δικαιωματα των ομοφυλοφιλων. Δεν βγαζει νοημα, δεν εχει λογικη. Γιατι ουσιαστικα αυτο που μου λες ειναι οτι αν διορθωθει μια αδικια, αυτος που αδικηθηκε θα γινει τυρανος και για να μη γινει τυρανος πρεπει να συνεχισει να αδικειται. Δε βλεπεις τον παραλογισμο?

    Επισης, το τι ειναι αντιαισθητικο προφανως ειναι υποκειμενικο. Οι γκει στο διπλα τραπεζι εχουν τα ιδια δικαιωματα με σενα και για εκεινους δεν ειναι αντιαισθητικο. Γιατι η δικη σου αισθητικη να επιβαλλεται στη δικη τους? Επειδη ειναι “φυσιολογικη”? Tι σημαινει φυσιολογικο? Φυσιολογικο δεν ειναι οτι συμβαινει στη φυση? Για ριξε μια ματια σε αυτη τη λιστα και σε αυτο το αρθρο

    Το οτι δεν σου αρεσει δεν σημαινει οτι θα επρεπε να απαγορευεται. Προσωπικα ασπουμε μου ειναι τελειως αηδια οι τυποι που τρωνε ωμα μυδια. Τι σημαινει αυτο, οτι θα επρεπε να απαγορευτει το ψαρεμα μυδιων?

    Αλλα το βασικο προβλημα στα λεγομενα σου ειναι ο παραλογισμος οτι το να μπορουν οι ομοφυλοφιλοι να εχουν ισα δικαιωματα απεναντι στο κρατος θα σημαινει οτι θα επιβληθουν ασπουμε πολιτισμικα στους υπολοιπους. Σα να λεμε οτι επειδη πχ στη Φιλανδια εκτος απο τα Φιλανδικα, επισημη γλωσσα ειναι και τα Σουηδικα (ο Λινους ειναι τετοιος finlandssvensk), η Σουηδικη κουλτουρα καταπιεζει τη Φιλανδικη. WTF??

    Like

  3. Άγις says:

    Κατ’ αρχάς μάλλον οι απόψεις μας στο συγκεκριμένο θέμα πρέπει να απέχουν αρκετά γιατί εγώ δεν εξίσωσα πουθενά την απονομή ίσων δικαιωμάτων με την αποκατάσταση αδικίας, γιατί πολύ απλά δε θεωρώ πως οι ομοφυλόφιλοι αδικούνται.

    Επίσης πας να τα ισοπεδώσεις όλα με το παράδειγμα του ψαρέματος μυδιών. Σίγουρα η αισθητική είναι κάτι το υποκειμενικό, αλλά υπάρχει και η αντικειμενική αισθητική της πλειοψηφίας που δε νομίζω να διαφωνείς μαζί μου, τη συγκεκριμένη κίνηση θα την έβρισκε αντιαισθητική. Και ΟΚ, δε σου λέω ότι θα έβγαινα απ’ τα ρούχα μου κι ότι είμαι τόσο πουριτανός που δε θα το άντεχα και θα σηκωνόμουν πάνω και θα κραύγαζα «Ουυυ Αντικράιστ», αλλά σίγουρα θα ήταν κάτι που δε θα ήθελα να δω εγώ και πολύ περισσότερο τα παιδιά μου πχ αν ποτέ αποκτήσω. Δεν πιστεύω πως είμαι ο μόνος. Αντίθετα μάλιστα..

    Όσον αφορά τη λίστα με τα ζώα που εκδηλώνουν ομοφυλοφιλική συμπεριφορά (άρα «συμβαίνει στη φύση»), δε μπορώ να το δεχτώ σαν επιχείρημα που αντικρούει το «δεν είναι φυσιολογικό». Στη φύση επίσης συμβαίνει να γεννιούνται και παιδιά σιαμαία, με τρία χέρια, με σύνδρομο Ντάουν ή δεν ξέρω ‘γω τι. Το ότι κάτι συμβαίνει κατ’ εξαίρεση στη φύση (γιατί στην ουσία για εξαιρέσεις μιλάμε) δε το κάνει φυσιολογικό ή αν θες καλύτερα «φυσιολογικά προσδόκιμο». Επομένως δύο πιγκουίνοι που τρίβουν τις μουσούδες τους δεν είναι αρκετό επιχείρημα για μένα για δεχτώ να βλέπω και δύο άντρες να τρίβουν τις μουσούδες τους μπροστά μου (που έλεγα και παραπάνω).

    Τέλος, επειδή μίλησες για τον παραλογισμό της πολιτισμικής επιβολής που εξέφρασα, φέρνοντας το παράδειγμα των finlandssvenskar (είμαι και σουηδόφωνος πως να το κάνουμε, αλλά δεν έχω πολλές γνώσεις linux), ‘ντάξει δεν υπερέβαλλα τόσο πολύ ότι θα κατακλύσσουν και θα κυριέψουν τον κόσμο οι gay. Προφανώς και κάτι τέτοιο απέχει πολύ απ’ την πραγματικότητα και είναι παραλογισμός (όπως λες) στον οποίον ποτέ δεν υπέπεσα. Εκείνο που είπα απλώς είναι πως έχει αρχίσει να προβάλλεται πολύ προς τα έξω το metrosexual και αμφί πρότυπο σαν κάτι must πλέον κι αυτό είναι κάτι που προς το παρόν, απλώς με προβληματίζει. Δηλαδή εσένα θα σου άρεσε σε λίγα χρόνια να είσαι κάτω απ’ το σπίτι ενός φίλου σου να τον περιμένεις στο αμάξι να κατέβει και να σου λέει «Περίμενε λίγο Μιχάλη να βαφτώ και κατεβαίνω σε λίγο»; Αυτό που εννοώ απλώς είναι ότι από ένα σημείο και μετά δε μου κάθεται καλά ο εξόφθαλμος εκφυλισμός των ρόλων. Δεν είναι ότι το παίζω τίποτα macho τύπος απλά οκ, πες ότι καλώς ή κακώς πιστεύω ακόμα στους ρόλους των φύλων.

    Υ.Γ. Το παράδειγμα με τους Finlandssvenskar πάντως είναι λίγο άτοπο σε σχέση με το θέμα μας μιας και εντάξει έχοντας ζήσει Σουηδία κι έχοντας και ξαδέρφες Φινλανδέζες μπορώ να σου πω πως δεν τίθεται θέμα ουσιαστικής διαφοράς κουλτούρας μεταξύ των δύο. Είναι καθαρά γλωσσικό το θέμα. Πληροφοριακά αυτά, γιατί κατά τα άλλα κατάλαβα με ποιον τρόπο πήγες να πλασσάρεις το επιχείρημά σου και τι ακριβώς εννοούσες.😛

    Like

  4. habos says:

    περα απο αυτο…
    θα συμφωνουσες με την υιοθεσια παιδιων απο ομοφυλοφιλους?

    Like

  5. Αυτο ειναι ζητημα δευτερου χρονου, σε φαση κατσε να σκοτωσουμε την αρκουδα, κατσε να τη γδαρουμε και μετα το συζηταμε αν θα φτιαξουμε παλτο, μποτες ή κουβερτες.

    (που διαολο το θυμηθηκες αυτο το ποστ?)

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s