Τα ραμματα

Στην αριστερη παλαμη μου, στο σημειο που διασταυρωνονται οι δυο καθετες που οριζονται απο τον παραμεσο και τον αντιχειρα εχω η μια ουλη, σημαδι απο ραμματα, περιπου μισο εκατοστο μακρια. Τρια τα ραμματα αν θυμαμαι καλα.

Τα ραμματα τα μαζεψα σε ενα γλεντι μετα απο ενα γαμο, στη Θηβα. Εχω παρα πολλα χρονια να παω αλλα νομιζω οτι το μερος που γινοταν ηταν η αυλη του εστιατοριου ενος (νομιζω) ξενοδοχειου, απεναντι απο τον σιδηροδρομικο σταθμο Θηβων.

Τα καλοκαιρια τα περναγα τοτε στο σπιτι της γιαγιας της Παναγιωτας, που ερχοταν και με επαιρνε απο το σπιτι και πηγαιναμε στη Θηβα με το τρενο. Λιανοκλαδι, Σχηματαρι, Αφιδναι, Αχαρναι, αυτα τα ονοματα απο τοτε τα ξερω. Στην αυλη που μαζεψα τα ραμματα με πηγαινε βολτα ο παππους, για να κανω κουνια και να πιουμε πορτοκαλαδα με ανθρακικο απο τα γυαλινα μπουκαλια που εχουν πιο λιγο μεσα απο τα κουτακια, και που αν σου πεσει μεσα το καλαμακι, ειναι λιγο δυσκολο να το βγαλεις. Συνηθως πηγαιναμε εκει μετα απο “περιπατο στο σταθιμο” (οπως θυμαμαι να λεει ο παππους) απεναντι για να δουμε τα τραινα.

Τελοσπαντων, πισω στο γλεντι. Οι συγγενεις ειχαν μερακλωσει για τα καλα και το ειχαν ριξει στα ζειμπεκικα. Εγω απο μικρος ημουνα στις χαρες και τα πανηγυρια πρωτος και συνηθως χωνομουνα στον πανικο. Γονατιζανε λοιπον οι συγγενεις και χτυπαγανε παλαμακια σε αυτους που χορευανε, οποτε χωθηκα και εγω να βαραω παλαμακια γονατιστος.

Αλλα οι συγγενεις ειχαν μερακλωσει τοσο πολυ που ειχανε αρχισει και σπαγανε ο,τι γυαλινο βρισκανε μπροστα τους στα ποδια εκεινων που χορευανε. Καποια στιγμη προφανως τους τελειωσανε τα πιατα οποτε φυγανε και μερικα γυαλινα ποτηρια, τα κλασικα κρασοποτηρα της ταβερνορετσινας. Δεν ηθελε πολυ οπως γονατιζα και μετα απο λιγο εχασα την ισορροπια μου, και βαζοντας το χερι για να μην πεσω μου καρφωθηκε ενα κομματι γυαλι στην παλαμη.

Εκτος απο το ποσο ψυχραιμος ηταν ο πατερας μου και ποσο ασπρο μου φαινοταν το φως του ιατρειου, το μονο αλλο πραγμα που θυμαμαι ειναι οτι πριν κοπω, ειχα πιει παρα μα παρα πολλες πορτοκαλαδες με ανθρακικο και ειχα φουσκωσει.

Τα ραμματα

Leave a Reply

