Γεωμετρια

Σαν σωστος νερντουλας, ενα απο τα αγαπημενα μου μαθηματα στο σχολειο ηταν η Γεωμετρια. Φυσικα, σαν μελλοντικος μηχανικος γουσταρα περισσοτερο οταν ηρθε η ωρα στο Λυκειο να μαθω Αναλυτικη Γεωμετρια, αλλα κοιταζοντας πισω ειναι η Ευκλειδεια γεωμετρια που νοσταλγω περισσοτερο. Γιατι σε αντιθεση με την Αναλυτικη Γεωμετρια, στην Ευκλειδεια επρεπε να κατσεις να ζωγραφισεις κιολας και μαλιστα με τους κανονες που εβαλε ο μπαρμπα-Ευκλειδης δυομισι χιλιαδες χρονια πριν: με κανονα και διαβητη! Και εκανα ωραια σχηματα ο μπαγασας, καθαρα και μαζεμενα.

Τη θυμηθηκα τη Γεωμετρια προχτες που αρχισε ο αδερφος μου να εχει να κανει ασκησεις για τις ισοτητες τριγωνων και αρχισε να μου ερχεται για βοηθειες. Ειναι απιστευτο οτι ενω θα πρεπει να κατσω να στυψω το μυαλο μου για να θυμηθω πραγματα της Αναλυτικης Γεωμετριας οπως πχ την εξισωση του κυκλου (η Wikipedia υπενθυμιζει: (x-α)^2 + (y-β)^2 = ρ^2), η Ευκλειδεια μου ερχεται πολυ ευκολα στο μυαλο: πώς φτιαχνουμε ενα ισοσκελες τριγωνο? Ετσι:

Με “κανόνα και διαβήτη” (μονο ευθειες και κυκλοι δηλαδη), στο Kig.
αδεια χρησης εικονας: GPL, οπως και το Kig

Πώς φτιαχνουμε τη διχοτομο μιας γωνιας? Ετσι:

αδεια χρησης εικονας: GPL, οπως πριν

Πώς φτιαχνουμε την εφαπτομενη ενος κυκλου σε ενα σημειο? Ετσι:

αδεια χρησης εικονας: GPL, οπως πριν

Και παει λεγοντας. Pure fun!

Γεωμετρια

8 thoughts on “Γεωμετρια

  1. foteinoula says:

    κι εμένα ο αδερφός μου πάει τρίτη λυκείου και είμαι μία από τα ίδια! απίστευτη λατρεία η γεωμετρία! αυτό με τη διχοτόμο γωνίας όταν του το έμαθα ένιωθα σαν αν ήμουν μάγος :-)!

    Like

  2. adamo says:

    Για να δούμε: Σου δίνεται γωνία 19 μοιρών. Να την χωρίσεις σε γωνίες της μίας μοίρας με κανόνα και διαβήτη.
    🙂

    Like

  3. abbatoir says:

    adamo, πρέπει πρώτα να ορίσεις την μοίρα με κανόνα και διαβήτη!

    Πάντως η Ευκλείδια Γεωμετρία θεωρείται μια από τις πιο απαιτητικές διανοητικές προκλήσεις (κάτι σαν το C coding για μένα!)

    Like

  4. foteinoula says:

    έτσι δεν παίζω. πολύ δύσκολο. το hint έπρεπε να δοθεί🙂 ή έπρεπε να μου είχε δοθεί πιο πολύ μυαλό :))

    Like

  5. plagal says:

    Ωιιι! Και πώς χωριζεις τον κυκλο στα 361?

    Μπαι δε γουει, ενα απντειτ. Οπως φαινεται και απο το επομενο ποστ, καταφερα να κατασκευασω την παραβολη σαν γεωμετρικο τοπο. Μου πηρε ενα απογευμα και η υπερβολη μια ωρα στα καπακια.

    Απο τοτε μεχρι σημερα (οκει εδινα και ενα μαθημα οποτε στα διαλειμματα) εφαγα τη ζωη μου να προσπαθω να κατασκευασω την ελλειψη. Τι κατασκευες με δυο-τρεις κυκλους και κατι σημεια προβολες να τρεχουνε γυρω γυρω ολα μαζι, δεν τα καταφερνα με τιποτα.

    Μεχρι που σημερα το απογευμα τσουουουπ επιφοιτηση. Ειναι πολυ απλο τελικα. Αμα σας νοιαζει πειτε μου να το περιγραψω.

    😉

    Like

  6. foteinoula says:

    κοίτα η αλήθεια είναι πως μας νοιάζει αλλά δε θέλουμε να κουραστεί πάλι ο μπάμπης!🙂

    Like

Leave a Reply

