Τα Αιτηματα

Ειναι ευκολο, πολυ ευκολο, να απορριψει κανεις τις μαθητικες καταληψεις. Το κλασικο Αιτημα των καταληψιων ειναι για τριγωνες τυροπιτες ωστε να ξερουν απο που να αρχισουν να μασανε. Οταν οι καμερες πανε να σταθουν μπροστα στα καγκελα, τα Αιτηματα που ακουγονται απο τα ψηφιακα θολωμενα προσωπα ακουγονται τοσο γενικολογα που λεει κανεις οτι σιγουρα τα ξεπατικωσαν απο τις ειδησεις. Και αρα αφου δεν εχουν Αιτηματα, τοτε σιγουρα το κανουν για να χασουν μαθημα. Τα τεμπελοσκυλα.

Να ποια ειναι τα Αιτηματα:

  • να μπει τέλος στις διπλοβάρδιες
  • να καταργηθεί η βάση του 10 για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
  • να αυξηθεί στο 15% του ΑΕΠ η χρηματοδότηση για την παιδεία
  • να μην αναθεωρηθεί το άρθρο 16
  • να μην ιδρυθούν ιδιωτικά πανεπιστήμια.

Το Αιτημα για τριγωνες τυροπιτες, δυστυχως, δεν συμπεριλαμβανεται σε αυτον τον “επισημο” καταλογο. Θα επρεπε. Και μονο για σπασιμο σε κατι τυπους σαν τον μαιντανο των καναλιων και επαγγελματια αγανακτισμενο πολιτη, τον προεδρο της Ενωσης Γονεων να εμπαινε, θα αξιζε.

Μπαινοντας ο αδερφος μου (τριτη γυμνασιου παει) σημερα σπιτι μετα το σχολειο με ρωτησε τι γνωμη εχω για τις καταληψεις. Ζαλισμενος απο τον υπνο και ρουφωντας ακομα τον “πρωινο” καφε μου του πεταξα ενα “παρατα με ρε Παναγιωτη” και συνεχισα να διαβαζω τη συνεντευξη του κοουτς Γιαννακη στο Κ της περασμενης Κυριακης. Παναγιωτη, αν ριξεις καμια ματια εδω, να η αποψαρα του μεγαλου σου αδερφου για τις καταληψεις σας: ειναι στο μισο αστειες και στο μισο σοβαρες, οπως το Αιτημα για τις τυροπιτες. Αλλα νομιζω οτι καταλαβαινω γιατι γινονται.

Οι καταληψεις δεν ειναι παρα κατι που προκυπτει μοιραια σε ενα συστημα που ειναι εκτος ισορροπιας. Στη Βρετανια αντι για καταληψεις, οι πιτσιρικαδες μαχαιρωνουν ο ενας τον αλλο. Στην Αμερικη εχουν τα Κολουμπαιν. Τουλαχιστον εδω κανουν καταληψεις. Διαολε, ακομα και αν το Αιτημα ειναι οι τριγωνες τυροπιτες, η καταληψη ειναι προτιμοτερη απο το να σκοτωνονται μεταξυ τους.

Ολοκληρο το εκπαιδευτικο συστημα ειναι εκτος ισορροπιας. Και βρισκεται σε αυτην την κριση πολλα χρονια (δεκαετιες?) τωρα. Απο τα σχολεια μεχρι τα πανεπιστημια. Και οσο κλισε και αν ειναι, το Αιτημα της χρηματοδοτησης παραμενει δικαια πρωταρχικο. Και συνεχεια πεφτει στους τοιχους της κυβερνητικης αδιαφοριας για την Παιδεια. Ναι, αδιαφοριας και μην ακουτε τι λενε τα talking heads απο την τηλεοραση. Και μπροστα σε μια τετοια αδιαφορια, το να ζητας τριγωνες τυροπιτες, πραγματικα ειναι το ιδιο με το να ζητας το τελος της διπλοβαρδιας ή την αυξηση της χρηματοδοτησης.

Οταν οι φοιτητες εκαναν τις δικες τους καταληψεις περσι, με Αιτηματα καθε αλλο παρα για τυροπιτες, διεκδικουσαν μεταξυ αλλων και την αυξηση της χρηματοδοτησης για την Παιδεια. Το επιχειρημα της κυβερνησης για ποιο λογο “δεν μπορει” να δωσει λεφτα για την Παιδεια ηταν η ελλειψη αξιολογησης: τα Πανεπιστημια ειναι μαυρες τρυπες χρηματων και ο,τι και να δωσουμε εκει θα τα φανε τα λαμογια των συντεχνιων που τα λυμαινονται. Ομως η Παιδεια δεν ειναι μονο τα Πανεπιστημια. Και μαλιστα οι μεγαλες αναγκες της Παιδειας βρισκονται στην πρωτοβαθμια και την δευτεροβαθμια εκπαιδευση. Εκει ειναι τα θεμελια.

Κυριε, Καραμανλη, πολυχρονεμενε μας βεζυρη, μας εχετε (2 φορες ηδη!) υποσχεθει 5% του προυπολογισμου δαπανες για την Παιδεια, 2% παραπανω απο οτι τωρα δηλαδη. Μας λετε οτι πρωτα πρεπει να αξιολογησετε τα Πανεπιστημια για να τα δωσετε, αλλα τα Πανεπιστημια και οι φοιτητες αντιδρουν και αρα καθυστερειτε. Ωραια λοιπον. Εχουμε 2% παραπανω να δωσουμε. Μεχρι να βρειτε ακρη με τα Πανεπιστημια, δωστε το στα σχολεια. Ολο στα σχολεια. Αφηστε τα Πανεπιστημια στα χαλια τους. Δωστε στα σχολεια. Φτιαξτε καινουρια ανθρωπινα κτηρια, με χορταρι και δεντρα αντι για μπετο. Ανεβαστε τους μισθους των δασκαλων. Φτιαξτε σχολικες βιβλιοθηκες. Βαλτε σχολικα λεοφωρεια εκει που χρειαζονται. Φτιαξτε μια τεχνικη δευτεροβαθμια εκπαιδευση στα ΤΕΕ που να αξιζει κανεις να το σκεφτει σοβαρα να την διαλεξει, ακομα και αν δεν ειναι μαθητης του 12. Αλλα εσεις ειχατε χρηματα για να δωσετε αυξησεις σε δικαστες και αστυνομικους αλλα οχι σε δασκαλους….

Και καπως ετσι γινεται ηλιου φαεινοτερη η πραγματικη φυση της αδιαφοριας για την Παιδεια. Αδιαφορια, αδιαφορια, αδιαφορια. Ποιες μαθητικες καταληψεις…

“I wouldn’t say a single word to them; I would listen to what they have to say, and that’s what no one did.”

Merilyn Manson

Τα Αιτηματα

4 thoughts on “Τα Αιτηματα

  1. Ελευθερόφρονες says:

    λετε:
    Οι μαθητές ζητούν να μπει τέλος στις διπλοβάρδιες, να καταργηθεί η βάση του 10 για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, να αυξηθεί στο 15% του ΑΕΠ η χρηματοδότηση για την παιδεία, να μην αναθεωρηθεί το άρθρο 16 και να μην ιδρυθούν ιδιωτικά πανεπιστήμια.

    Να καταργηθει η βαση του 10.
    ε ναι γιατι να υπαρχουν κριτιρια για να μπει καποιος στα πανεπιστήμια. εννοω γιατι να δινουν κι εξετασεις. γιατι να βγαλουν και λυκειο απλα να μπενουν.
    ε δεν υπαρχει λογος να ταλαιπωρουν τα παιδια με εξετασεις. και γιατι να πρεπει να γραφουν και πανω απο τη βαση μεσα στο πανεπιστημιο οι φοιτητες; να μην γράφουν καν εξετασεις απλα να μοιράζουμε πτυχια στο δρόμο.

    ειμαι ποιο προχωρημενος εγώ.

    για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. αυτο ειναι αστείο. για μια υπόθεση που οι αποψεις διαφερουν απο ατομο σε ατομο οι ανήλικοι μαθητές θα καταλάβουν ενα δημόσιο κτίριο (που προφανως το πληρώσαν απο την φορολογία των μισθών τους)για να επιβάλουν με το ετσί θέλω την δική τους άποψη.
    Εγώ λεω να περπατήσουν την τετριμένη οδό. να πανε σχολείο να μεγαλώσουν να γινουν 18 να δουν πως βγαινει το μεροκάματο και μετα να σκευτουν για κοινωνικούς αγώνες.
    Τα χουμε ισοπεδώσει όλα πιά

    Like

  2. plagal says:

    Το “λετε” θα το θεωρησω πληθυντικο ευγενειας και οχι “εσεις οι ετσι”. Οποτε θα απαντησω στον ιδιο τονο.

    Που λετε, φιλε αναγνωστη, οσον αφορα τον τροπο εισαγωγης και την βαση του 10, υπαρχει και η σχολη σκεψης της λεγομενης “ελευθερης προσβασης” στα ΑΕΙ, με βαση την οποια ο Συνασπισμος ειχε καταθεσει ολοκληρωμενο νομοσχεδιο-προταση τον καιρο των φοιτητικων καταληψεων, το οποιο φυσικα παρεπεμφθη στις καλενδες. Για τα υπολοιπα που αναφερετε για τους φοιτητες μεσα στο πανεπιστημιο, θα καταλαβαινετε και μονος σας πως βγηκατε off-topic και ολιγον off-side, οποτε ας τα αφησουμε.

    Οσον αφορα τα ιδιωτικα πανεπιστημια, ειναι ενδιαφερων ο τροπος με τον οποιο τα συνδεετε με το πώς βγαινει το μεροκαματο. Ποσο μαλιστα που αντιδιαστελλετε το πώς βγαινει το μεροκαματο με τους κοινωνικους αγωνες.

    Αλλα το βασικοτερο ειναι οτι χασατε το νοημα της αρχικης αναρτησης και το γιατι σε αυτην γραφω το “Αιτηματα” με “Α” και οχι με “α”, που ειναι λογικο βεβαια καθως δεν ειμαι και κανενας Παπανουτσος. Το νοημα λοιπον που λετε ειναι πως στην ουσια, τα Αιτηματα ειναι δευτερευονται. Το πρωτευον ειναι η ασφυκτικη πραγματικοτητα που αντιμετωπιζει η νεολαια την σημερον, μια νεολαια που ειναι η πρωτη εδω και δεκαετιες που γνωριζει πως θα ζησει χειροτερα απο τους πατεραδες της. Αλλωστε, οπως περιγραφω και στην αναρτηση, οποιοδηποτε Αιτημα και να προεβαλαν οι καταληψιες, αυτο θα προσεκρουε στην Κρατικη αδιαφορια. Συνεπως στην παρουσα συγκυρια, το Αιτημα πχ για 15% εχει την ιδια βαρυτητα με το Αιτημα για τριγωνες τυροπιτες.

    Αντιμετωπη λοιπον με μιαν τετοια αδιαφορια, ειναι επομενο να εχουμε “ακραιες” μορφες νεανικης παραβατικοτητας. Και, οπως επισης περιγραφω και στην αναρτηση, τουλαχιστον προσωπικα προτιμω να βλεπω καταληψεις, παρα μαχαιρια και γκανια μεσα στα σχολεια, οπως σε αλλες προηγμενες συμμαχες χωρες του Ελευθερου Κοσμου.

    Και παντως εχετε δικιο. Τα εχουμε ισοπεδωσει ολα πια. Το ξεπουλημα των παντων βλεπετε…

    Like

  3. Ελευθεροφρων says:

    οχι απλα ειδα οτι υπαρχουν και σχολιά οπότε δεν θεώρησα οτι μιλάς με τον εαυτό σου.

    λες:
    Που λετε, φιλε αναγνωστη, οσον αφορα τον τροπο εισαγωγης και την βαση του 10, υπαρχει και η σχολη σκεψης της λεγομενης “ελευθερης προσβασης” στα ΑΕΙ, με βαση την οποια ο Συνασπισμος ειχε καταθεσει ολοκληρωμενο νομοσχεδιο-προταση τον καιρο των φοιτητικων καταληψεων, το οποιο φυσικα παρεπεμφθη στις καλενδες.
    __________

    Αυτος είναι λόγος για πολιτική αντιπαράθεση οχι για κατάληψη.

    λες:
    Οσον αφορα τα ιδιωτικα πανεπιστημια, ειναι ενδιαφερων ο τροπος με τον οποιο τα συνδεετε με το πώς βγαινει το μεροκαματο. Ποσο μαλιστα που αντιδιαστελλετε το πώς βγαινει το μεροκαματο με τους κοινωνικους αγωνες
    _____________

    Δεν το αντιδιαστέλω. αντιδιαστέλω το ποσο συνειδητοποιήμενος εισαι σε σχέση με τους κοινωνικούς αγωνες και την δράση αμα έχεις βιώσει το πως βγαίνει το μεροκάματο κι αν έχεις φαει και μερικά χαστούκια απο τη ζωή.

    Συμφώνω για το οτι ειναι η μόνη νεολαία που ξερει οτι θα ζήσει χειρότερα απο τη προήγουμενη γενία.
    εξάλου το ξέρω και για μένα. Δεν ειμαι και κανας γέρος.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s