Σοσιαλισμος ή βαρβαροτητα: Μαριναλεδα ή Μανωλαδα.

Οι σκελετοι στη ντουλαπα

Προχτες εγινε μια εκδηλωση στο Παντειο με θεμα την ιστορια των Τσαμηδων. Απο οσα ειπωθηκαν και απο την περιγραφη τους απο τον Λ. Αποσκιτη μπορει κανεις να συμπερανει οτι οι Τσαμηδες πρεπει να ηταν πολυ κεραταδες τυποι. Οπως οι Γερμανοι που εκεινα τα χρονια ηταν ολοι τους Ναζι (ειναι γνωστο αυτο) ετσι και ολοι οι Τσαμηδες ηταν δωσιλογοι και φιλο-Ναζι.

Γιαυτο καλα εκαναν οι μεταπολεμικες κυβερνησεις και τους τιμωρησαν αφαιρωντας την ιθαγενεια απο ολους τους (αντρες, γυναικες, παιδια, ολους λεμε) και στελνοντας τους ολους “πισω” στην Αλβανια. Αλλωστε οι μεταπολεμικες κυβερνησεις ειναι γνωστο οτι προχωρησαν σε ολοκληρωμενη αποναζιστοποιηση του Κουισλινγκ ταγματασφαλιτικου κατοχικου κρατους, τιμωρωντας ολους οσους συνεργαστηκαν με τους Ναζι με αφαιρεση ιθαγενειας (οπως τους Τσαμηδες) και τιμωντας τους αγωνιστες της Εθνικης Αντιστασης με μονιμες (και πληρωμενες απο τους Συμμαχους παρακαλω) διακοπες σε ηλιολουστα Ελληνικα νησια οπως η Μακρονησος, η Γαυδος και ο Αη Στρατης.

Για παρομοιους λογους, οι μεταπολεμικες κυβερνησεις τιμωρησαν και τους Σλαβομακεδονες που ετυχε να ζουν στο Ελληνικο κομματι της Μακεδονιας (δηλαδη ολοκληρη τη Μακεδονια αφου η Μακεδονια τελειωνει στη Γευγελη, γνωστα πραγματα), γιατι ηταν απο εκεινους που τολμησαν να αντιταχθουν στην παραπανω διαδικασια αποναζιστοποιησης μεσα απο τις ταξεις του εαμοβουλγαρικου κομμουνιστοσυμμοριτικου ΔΣΕ. Ολοι τους φυσικα, αντρες γυναικες παιδια. Και φυσικα οι Σλαβομακεδονες ειχαν την ιδια τυχη με τους δωσιλογους Τσαμηδες, αφαιρεση ιθαγενειας, απελαση κτλ κτλ.

Οι Εβραιοι της Θεσσαλονικης ευτυχως φιλοτιμηθηκαν απο μονοι τους να σφαγιαστουν στο Αουσβιτς οποτε δεν χρειαστηκε να τιμωρηθουν και αυτοι για τις προδοσιες τους (κατι εργατικα κινηματα και κατι απεργιες λιγο πριν τον πολεμο που αναγκασαν τον Μεταξα να αναλαβει κυβερνητικες ευθυνες). Οι Τουρκοι της Θρακης απο την αλλη δεν ειχαν μεχρι τωρα το καλο γουστο ειτε να μπλεχτουν σε τιποτα προδοσιες ειτε τελοσπαντων να φυγουν μονοι τους για την Τουρκια, αλλα μαλλον πρεπει να φταιει οτι οι Ελληνικες κυβερνησεις μεχρι πριν απο καμια δεκαπενταρια χρονια τους ειχαν μαντρωμενους πισω απο μια μπαρα στον Εχινο.

Οι σκελετοι στη ντουλαπα
(η φωτογραφια ειναι του Gareth Courage με αδεια CC-by-nc-2.0)

Περα απο την καζουρα στη Δεξια ομως, ειναι προφανες οτι το συγχρονο Ελληνικο κρατος εχει αρκετους τετοιους κρυμμενους σκελετους στη ντουλαπα του. Και ειναι επισης πασιφανες οτι στην συγχρονη εποχη της επαναστασης της πληροφοριας, αυτοι οι σκελετοι δεν μπορουν να μενουν για παντα κρυμμενοι. Μαλιστα, οσο προσπαθει το εθνικιστικο κατεστημενο να τους κραταει κρυμμενους τοσο περισσοτερο το θεμα θα μοιαζει με την παροιμια του Ελεφαντα στο Σαλονι τον οποιο ολοι βλεπουμε, και ολοι κανουμε οτι αγνοουμε.

Και βεβαια, το αλλο πασιφανες ειναι οτι σε περιοδους σαν και αυτην οπου τα Βαλκανια βρισκονται σε κατασταση αναβρασμου αυτοι οι κρυμμενοι σκελετοι ειναι επικινδυνοι. Ηδη οι φημες οτι ενα απο τα εξι αστερια της νεας σημαιας του προτεκτορατου του Κοσοβου ειναι για την Τσαμουρια εχουν φτασει μεχρι το BBC. Ειναι προφανες λοιπον, οτι οσο το Ελληνικο κρατος επιμενει οτι “δεν υπαρχει θεμα Τσαμηδων”, τοσο θα εκβιαζεται απο τους εκλεκτους Συμμαχους του στη Δυση ακριβως με τετοια ανυπαρκτα θεματα σαν αυτο των Τσαμηδων.

Το ιδιο και με τους Σλαβομακεδονες. Οσο επιμενει οτι δεν υπαρχει και δεν υπηρξε ποτε σλαβοφωνη μειονοτητα στη Βορεια Ελλαδα, τοσο θα σπιλωνεται το ονομα της Ελληνικης Δημοκρατιας απο αναφορες ΜΚΟ που μιλανε για καταπιεση μειονοτητων. Και βεβαια η αρνηση της υπαρξης σλαβοφωνων Μακεδονων στην Ελληνικη Μακεδονια ειναι κατ’ ουσια πραξη εθνικης προδοσιας αφου ειναι προσβολη στη μνημη εθνικων ηρωων οπως ο σλαβοφωνος Καπεταν Κωττας.

Φυσικα, υπαρχουν εκεινοι που θα αντιπαραβαλλουν στον σεβασμο για τις μειονοτητες τα βασανα των Ελληνων της Βορειου Ηπειρου ή της Κωνσταντινουπολης, της Ιμβρου και της Τενεδου. Τετοιου ειδους συμψηφισμοι ειναι οχι απλα ανοητοι αλλα και επικινδυνοι αφου ουσιαστικα αναγνωριζουν στις αλλες χωρες το δικαιωμα να αντιμετωπιζουν τις Ελληνικες τους μειονοτητες αναλογως του πώς αντιμετωπιζονται οι εγχωριες μειονοτητες. Και σε καθε περιπτωση, το ζητουμενο ειναι να διεκδικουμε ασυμβιβαστα τον σεβασμο των δικαιωματων για καθε ανθρωπο παντου και παντα, ειτε μιλαμε για Ελληνες της Βορειου Ηπειρου ειτε για μεταναστες απο το Πακισταν στο Αιγαλεω.

Και βεβαια υπαρχει και το αλλο θεμα, πολιτισμικης και οχι πολιτικης ταξης, οτι η αυτιστικη αρνηση του Νεοελληνικου εθνικισμου να δεχτει οτι ο Ελλαδικος χωρος δεν ηταν εθνικα ομογενης αλλα οτι εγινε ομογενης δεν ειναι τιποτα λιγοτερο απο αυτοευνουχισμος του Ελληνισμου. Αυτοευνουχισμος οχι στο επιπεδο της πολιτικης (με την εννοια που περιεγραψα παραπανω) αλλα στο επιπεδο οτι με αυτον τον τροπο ο συγχρονος Ελληνισμος εγκλωβιζεται σε μια καθαρευουσιανικη (ή αλλιως “Κοραικη”) αντιληψη του εαυτου του, αυτο-αποκλειομενος απο τον τεραστιο πολιτισμικο πλουτο των μειονοτητων του. Δεν μιλαω για πολυπολιτισμικοτητα εδω, καμια σχεση. Μιλαω για την παραδοχη του προφανους, οτι πανεμορφο τζαμι (που κανεις δεν παρατηρει οτι ειναι τζαμι…) στο Μοναστηρακι ειναι αναποσπαστο και πολυτιμοτατο κομματι του ιστορικου πολιτισμικου μας πλουτου. Αλλα αυτη ειναι μια αλλη μεγαλη κουβεντα…

Τελοσπαντων, το ζουμι ειναι οτι πρεπει καποια στιγμη να βρεθει μια κυβερνηση με το απαιτουμενο σθενος να παραδεχτει δημοσια τα λαθη και τα εγκληματα του παρελθοντος, να ζητησει δημοσια συγνωμη και να προχωρησει στην καταβολη αποζημιωσεων. Και αν δεν ειναι τωρα ο καιρος που γινεται χαμος στα Βαλκανια, ας βρουμε μια ησυχη εποχη. Γιατι πρεπει καποια στιγμη αυτοι οι σκελετοι στη ντουλαπα να κηδευτουν με αξιοπρεπεια, αλλιως θα συνεχισουν να μας στοιχειωνουν.

8 responses to “Οι σκελετοι στη ντουλαπα”

  1. manitaritoubounou Avatar
    manitaritoubounou

    Μου άρεσε η ανάλυσή σου. Εισκά αυτο το περί “… ο συγχρονος Ελληνισμος εγκλωβιζεται σε μια καθαρευουσιανικη (ή αλλιως “Κοραικη”) αντιληψη του εαυτου του, αυτο-αποκλειομενος απο τον τεραστιο πολιτισμικο πλουτο των μειονοτητων του…”

    Βεβαίως όμως ο τρόπος που θα αναδειχτούν αυτά τα ζητήματα θα είναι ελλονειδής ή ρωμαίϊκος (διαπολιτισμικός) και όχι αμερικανόφερτος ήτοι πολυπολιτισμικός.

    Αλλά ως προς το πολιτκό έχω ενστάσεις: Όσο δεν αναπτύσεται ο διαπολιτισμικός και διεθνικός πατριωτισμός και αφήνει χ΄ωρο τόσο στον εθνικισμό-αυτοελλαδική αιχμαλωσία, όσο και στο κοσμοπολίτικο χυλό της παγκοσμιοποιητικής αιχμαλωσίας μη περιμένουμε να βρεθεί το κόμμα….

  2. plagal Avatar
    plagal

    Αααααα μπραβο. Η λεξη “ρωμαιικος” ειναι που τα λεει ολα.

    Οσο για το πολιτικο σκελος, ισως να μην το διατυπωσα σωστα, αλλα το θετω σαν πολιτικο αιτημα, τι δηλαδη θα ηθελα να δω. Το πώς θα φτασουμε μεχρι εκει ειναι αλλη ιστορια που σηκωνει πολλη κουβεντα…

  3. Giannis_Rebelos Avatar
    Giannis_Rebelos

    Γία σου φίλε Μιχάλη με τις ανιστόρητες αναλύσεις σου…
    Καταρχάς ποτέ δεν υπήρχε Σλαβόφωνη μειονότητα στην Ελληνική Μακεδονία αυτά είναι τι να πω ρε φίλε μαλακίες με το συμπάθειο κάθεσαι και λές.

    Έχεις ιστορικές αποδείξεις ότι υπάρχει Σλαβόφωνη μειονότητα στην Μακεδονία?
    Η μήπως γράφεις επειδή πήρες κομματική γραμμή απο τον cool Αλέξης αραδιάζεις αυτές τις παπαριές?

    Επίσης για να ξέρεις φίλε η ΜΟΝΗ μειονότητα που υπάρχει στην Ελλάδα είναι η Θρακική μειονότητα που υπάρχει μάλιστα αναγνωρισμένη απο την συνθήκη της Λωζάνης.

    Επίσης Αγαπητέ Μιχάλη έχεις πέσει στην παγίδα των Αλβανων Εθνικιστών, δεν υπάρχει ποτέ Τσαμουρία ούτε Τσάμηδες αυτές τις φανταστικές μειονότητες που λένε παντού οι συμπαθέστατοι Αλβανοί Ακροδεξίοι.

    Τώρα πως αντιπαραθέτεις τους Τσάμηδες με τους Σλαβόφωνους που δεν υπάρχουν ούτε για πλάκα στην Ελλάδα το βλέπω λίγο ύποπτα, μήπως τελικά αδερφέ και συμπαθέστατε Μιχάλη πρέπει σύμφωνα με την δικιά σου λογική να πούμε ότι η Ζάκυνθος και τα Επτάνησα απο όπου κατάγομαι που μιλάνε μια ειδική διάλεχτο να γίνει και αυτό ανεξάρτητο Κρατίδιο αλλά Κόσσοβο? η μήπως η Κρήτη?

    Άλλο σλαβομακεδονικη μειονότητα και άλλο να υπάρχουν ορισμένες οικογένειες σε Σέρρες και Φλώρινα που μιλάνε σλάβικα επειδή προέρχονται απο τις μετακινήσεις Σλαβικών φύλων…

    Εσέις στο Συν μπερδεύεται την π… με την Βούρτσα τελικά.

  4. plagal Avatar
    plagal

    Ο τονος σου ειναι τετοιος (“μαλακιες”, “παπαριες”, “κομματικη γραμμη” κτλ) που μπαινω στον πειρασμο να σβησω το σχολιο σου. Αν θεωρεις οτι οσα γραφω ειναι υπαγορευμενα απο τον Τσιπρα ή οτι οσα γραφω ειναι χαζομαρες, τι καθεσαι και τα διαβαζεις? Δεν σε υποχρεωνει κανεις… Τα κουβαδακια σου και γεια χαρα, καλη καρδια.

    Απο εκει και περα, για την ταμπακερα, θα σε παραπεμψω στη Wikipedia με την παρατηρηση οτι αυτα που εγραψες ειναι ακριβως εκεινη η αδιεξοδη αντιληψη του ζητηματος που μας εχει φερει στην κατασταση που βρισκομαστε.

    (Χωρια οτι για να λες οτι μιλαω για αποσχισεις εδαφων, δεν καταλαβες μαλλον τιποτα απο οσα εγραψα).

  5. Giannis_Rebelos Avatar
    Giannis_Rebelos

    Μπράβο Μιχάλη μεγάλε λογοκριτή εσείς στο ΣΥΝ έχετε λογική να μην βγαίνει άλλη γνωμη πέρα απο την δική σας
    Τώρα αν ο τρόπος που ομιλώ είναι κακός στα @##@#@ μου στην τελική σχόλια δεν μπορώ να κάνω?
    Δεν πρόκειται να μου πείς τι θα λέω και πως θα το λέω.
    Τώρα για την ταμπακιέρα το wikipedia το γράφουν ανώνυμοι users και όχι κάποιοι επώνυμοι οπότε και εγώ γράφω για Ιταλική μειονότητα στην Ζάκυνθο δεν μπορώ να το κάνω?
    Έλεος και σε είχα για ώριμο συνομιλητή…

  6. plagal Avatar
    plagal

    Να σου θυμισω πως το ιστολογιο μου ΔΕΝ ειναι δημοσιος χωρος. Τα σχολια σου ειναι φιλοξενουμενα εδω, και σαν οικοδεσποτης εχω το δικαιωμα να βαζω τους κανονες (να απαιτω για παραδειγμα να μην βριζεις). Αν αυτο δεν σου αρεσει, οπως σου εγραψα και νωριτερα: γεια χαρα, καλη καρδια.

    Οσο για την Wikipedia, δεν προκειται να κατσω να σου εξηγησω πώς λειτουργει, θα σου πω μονο πως οτιδηποτε υπαρχει σε αυτη τη σελιδα ειναι ο,τι εχει καταφερει να γλυτωσει απο ανελεητη αντιπαραθεση ωστε να συμφωνουν ολες οι πλευρες οτι τα γεγονοτα παρουσιαζονται το δυνατον αντικειμενικα. Επισης, καλο θα ηταν να ριξεις μια ματια και στις πηγες του αρθρου.

    Καλο βραδυ.

  7. kans Avatar
    kans

    Θα ήθελα, ως περαστικός, αν και συμφωνώ με τις ιστορικές απόψεις του Γιάννη, να «καταδικάσω» τους περιττούς χαρακτηρισμούς. Ο καθένας μπορεί, αν θέλει, να δει την πραγματικότητα και να καταλάβει πως στην Ελλάδα καλλιεργείτε ένα κλίμα λανθασμένης αριστεροσύνης, παίρνοντας σε όλα τα ιστορικά, αλλά και σύγχρονα πολιτικά θέματα, το μέρος των «άλλων», όποιοι κι αν είναι αυτοί, στην προσπάθεια να δείξουν πως είναι άνθρωποι.

    Οι λέξεις όπως εθνικισμός ή αναρχισμός έχουν αληωθεί και ο καθένας κάνει και λέει ότι γουστάρει, στο όνομα ιδεολογιών που ούτε ξέρουν τι υποστηρίζουν. Έτσι, σήμερα ως εθνικιστή στην Ελλάδα θεωρούμε τον κακό Έλληνα που έχει εμμονή με τους αλλοδαπούς και αναρχικό αυτόν που κλίνει τους δρόμους όποτε γουστάρει και τα κάνει όλα λαμπόγιαλο ως ένδειξη διαμαρτυρίας και, στο όνομα της ελευθερίας… εμποδίζει την Χρυσή Αυγή και όποια Χρυσή Αυγή να κάνει την δική της διαμαρτυρία.

    Όσον αφορά τα περί «Δεν είναι δημόσιος χώρος», plagal αν δεν θέλεις να επιτρέπεις στον άλλο να εκφράζεται όπως το νιώθει, τότε μπορείς να κάνεις ένα ιστολόγιο χωρίς σχόλια, ή να αφαιρέσεις την εφαρμογή αυτή από το συγκεκριμένο. Ξέρω ότι πολλά από τα παραπάνω δεν είναι άμεσα συνδεδεμένα με το θέμα συζήτησης και ζητώ συγνώμη σε όποιον όταν διαβάσει αυτά που γράφω κουραστεί, αλλά αν το σκεφτείτε συνδέονται.

  8. plagal Avatar
    plagal

    kans, με τον Γιαννη τα βρηκαμε λιγο αργοτερα, οποτε δεν υπαρχει καμια παρεξηγηση πια. Οσον αφορα τα σχολια, αν παρατηρησες, δεν σβηστηκε τιποτα. Και η ενταση δεν προεκυψε για το περιεχομενο, για το οποιο ανταλλαχτηκαν επιχειρηματα, αλλα για τον τονο και τις ad hominem κατηγοριες που καταστρεφουν την δυνατοτητα διαλογου και τελοσπαντων δεν αρμοζουν σε αυτο που εγω θελω να ειναι το ιστολογιο μου. Και σε καθε περιπτωση, δεν θεωρω οτι η επιλογη ειναι μεταξυ ασυδοτου σχολιασμου α-λα-πρες-τζι-αρ και καθολου σχολιασμου.

    Απο εκει και περα, διαφωνω μαζι σου για το “κλιμα αριστεροσυνης”. Κατα τη γνωμη μου, μια ματια στα ΜΜΕ αρκει για να δει κανεις οτι κυριαρχει το ακριβως αντιθετο.

    Επισης, νομιζω οτι το να υπερασπιζεται κανεις τα δικαιωματα των μειοψηφικων ομαδων (ειτε μιλαμε για Βορεια Ηπειρο, ειτε μιλαμε για Δυτικη Θρακη κτλ κτλ) καθε αλλο παρα “παιρνει το μερος των αλλων”. Ισα ισα θεωρω οτι ειναι το καλυτερο που μπορει να κανει κανεις για να “παρει το μερος το δικο μας”. Για να φερω ενα -ακραιο- παραδειγμα, η αναγνωριση απο την μεταπολεμικη Γερμανια των εγκληματων των Ναζι αποτελεσε στερεο θεμελιο για την σημερινη ασφαλεια και σταθεροτητα της Γερμανιας. Οπως περιγραφω και στην αναρτηση μου, πιστευω οτι ειναι ακριβως οταν τα εγκληματα και τα λαθη του παρελθοντος κρατιουνται “μυστικα”, που επανερχονται καποτε “with a vengeance”.

Leave a comment