Θρησκευτικα

Το Μανιταρι του Βουνου αναδημοσιευει ενα αρθρο, υπογεγραμμενο απο τον κυριο Χαρη Ανδρεοπουλο, για το μαθημα των Θρησκευτικων απο την εφημεριδα Ελευθερια της Λαρισας. Το αρθρο αναφερεται σε μια ερωτηση του κυριου Μανωλη Μαυρομματη, ευρωβουλευτη της ΝΔ για το μαθημα των Θρησκευτικων.

Αρχισα να γραφω το σχολιο μου στο Μανιταρι του Βουνου, αλλα στο τελος μου βγηκε τοσο μεγαλο που το ειπα να το μεταφερω εδω. Ιδου:

Το συγκεκριμενο αρθρο εχει αρκετα προβληματικα σημεια.

Ο κος Ανδρεοπουλος, θεμελιωνει τη θεση οτι υπαρχει ζητημα στο οτι ο κος Μαυρομματης “για να βγάλει κάτι στη φόρα το έχει προηγουμένως μελετήσει και διασταυρώσει” που ειναι εντελως εωλο. (Ποσο μαλλον που ο κος Μαυρομματης, ηταν …αθλητικος συντακτης, ε?) Το οτι λοιπον, ενας ευρωβουλευτης εκανε μια ερωτηση δεν σημαινει οτι υπαρχει ζητημα.

Επιπλεον, ο κος Ανδρεοπουλος φαινεται να αγνοει μια βασικοτατη αρχη που διεπει το θεμα της εκπαιδευσης στην ΕΕ. Η αρχη αυτη ειναι οτι: “In the European Union education is the responsibility of Member States; European Union institutions play a supporting role“. Η κομισσιον, και να ηθελε που λεει ο λογος, δεν εχει δικαιωμα να υπερβει τον θεσμικο της ρολο και να αρχισει να βγαζει οδηγιες για το πώς πρεπει να ειναι τα μαθηματα στα σχολεια των κρατων-μελων. Ποσο μαλλον που το συγκεκριμενω θεμα, της εκπαιδευσης -και ποσο μαλλον της σχολικης-, ειναι απο τα πλεον ευαισθητα για ολα τα κρατη-μελη. Οποτε, δεν υφισταται εκ των πραγματων θεμα καταργησης των θρησκευτικων “με διαταγμα” της Επιτροπης.

Το τριτο προβλημα ειναι οτι ο κος Ανδρεοπουλος μαλλον δεν καταλαβε καν σε τι πραγμα αναφερεται ο κος Μαυρομματης. Γιατι, μπορει ο ισχυρισμος οτι “υπαρχει θεμα επειδη το λεει ο κος ταδε που ηταν δημοσιογραφος” να ειναι σαθρος, αλλα ειναι επομενο να περιμενει κανεις οτι ενας ευρωβουλευτης θα εχει συνεργατες που θα γνωριζουν την θεμελιωδεστατη αρχη που περιεγραψα στην προηγουμενη παραγραφο, οποτε και δεν θα εκανε μια ερωτηση οπως αυτην που καταλαβε ο κος Ανδρεοπουλος -γιατι θα γελοιοποιουταν στο Ευρωκοινοβουλιο.

Δεν ισχυριζομαι οτι ειμαι κανενας γνωστης του περιεχομενου του κεφαλιου του κου Μαυρομματη, αλλα θα επρεπε να ειχαν υποψιασει τον κο Ανδρεοπουλο τα κομματια απο το κειμενο που λενε: “επιστολή προς τη Γενική Γραμματέα των Ευρωπαϊκών Σχολείων, Ρενέ Κρίστμαν” και “είναι σημαντικό για τους Έλληνες που εργάζονται στο Βέλγιο και στο Λουξεμβούργο“. Αν λοιπον ειναι κανεις στοιχειωδως παρατηρητικος, και αν αφιερωσει 2 λεπτα να ψαξει στο δικτυο πριν εκτεθει με αρθρο σε μια εφημεριδα θα δει πολυ απλα πως ο κος Μαυρομματης δεν αναφερεται εν γενει στα σχολεια της Ευρωπης, αλλα στα “Ευρωπαικα Σχολεια“, δηλαδη τα σχολεια ιδιοκτησιας της ΕΕ στα οποια φοιτουν τα παιδια των εργαζομενων στις υπηρεσιες της ΕΕ. Μαλιστα, στη σελιδα των Σχολειων, το ονομα της κας Κριστμαν ειναι φαρδυ πλατυ στην αντιστοιχη σελιδα.

Οποτε, για να συνοψισω, ο κος Μαυρομματης ρωταει για την τυχη του μαθηματος στα “Ευρωπαικα Σχολεια”, οχι στα σχολεια της ΕΕ εν γενει. Ο κος Ανδρεοπουλος παρεξηγει τη φραση “Ευρωπαικα Σχολεια” και θεωρωντας πως “για να το λεει δημοσιογραφος, κατι ξερει”, κρουει τον κωδωνα του κινδυνου, αγνοωντας την βασικη αρχη της ΕΕ οτι η εκπαιδευση δεν ειναι δουλεια της κομισσιον.

Επιπλεον σχολια:
1) Ο τροπος που ο κος Ανδρεοπουλος κρουει τον κωδωνα ειναι χαρακτηριστικος κατα τη γνωμη μου ενος συνωμοσιολογικου τροπου σκεψης, αναλογου εκεινων που αναπαραγουν τον μυθο για την δηλωση του Κισιγγερ. Ειναι “η κακια ΕΕ” που θελει να μας ξεγυμνωσει απο τα ηθη και τα εθιμα και τις παραδοσεις μας. Να κατηγορουμε την ΕΕ για αυτο που οντως ειναι (δηλαδη για πααααααααρα πολλα πραγματα), και οχι για μυθευματα της εθνικιστικης φαντασιας καποιων που πασχουν απο συνδρομα καταδιωξης.

Για παραδειγμα, οντως η ΕΕ θετει ζητηματα για την εκπαιδευση, με χαρακτηριστικοτερο το θεμα της ανωτατης εκπαιδευσης, με την συνθηκη της Μπολονια. Αλλα δεν ειναι η “κακια ΕΕ” που εβγαλε το διαταγμα απο το νεοταξιτικο διευθυντηριο της στις Βρυξελλες: ειναι ξεκαθαρη πολιτικη αποφαση των Ελληνικων κυβερνησεων που συνδιαμορφωσαν, υπεγραψαν και υποστηριξαν αργοτερα το κειμενο της Μπολονια. Η ΕΕ απλα χρησιμοποιειται σαν μηχανισμος μετακυλισης του πολιτικου κοστους…

2) Το ζητημα της αναγκαιοτητας του μαθηματος των Θρησκευτικων απο μονο του, ειναι ενα αλλο μεγαλο θεμα. Και σιγουρα το να ανοιγει το ζητημα με εναν φοβικο-καταδιωκτικο τροπο ειναι ο,τι χειροτερο για την ουσια του.

Προσωπικα, εχω ευτυχησει να δω και τις δυο πλευρες του τι μπορει να ειναι το μαθημα των Θρησκευτικων. Ειχα σαν καθηγητες τοσο ανθρωπους που απλα τελειωσαν μια σχολη και αδιαφορουσαν για το θεμα τους και απλα “εβγαζαν την υλη” με γελοιες ερωτησεις του τυπου “γραψτε μου τα βιβλια της ΠΔ”, οσο και ανθρωπους που πραγματικα εκαναν το μαθημα τοπο προβληματισμου, κερδιζοντας ακομα και τους πιο αδιαφορους συμμαθητες μου.

Αλλα, γνωριζοντας πως οι δευτεροι ειναι μαλλον σπανιο φαινομενο, κλινω περισσοτερο στο συμπερασμα πως τα Θρησκευτικα μαλλον κανουν κακο στο θεμα τους αφου συνηθως καταληγουν σε μια μουσειακου τυπου θρησκειοποιηση των πραγματων.

Θρησκευτικα

5 thoughts on “Θρησκευτικα

  1. αγαπητέ φίλε συμφωνώ μαζί σου.
    Αλλά γιατί όλοι οι φιλόλογοι κάνανε το μάθημα της ιστορίας με τον ίδιο τρόπο;
    Η την λογοτεχνία;
    Ή την φιλοσοφία;
    το ίδιο συμβαίνει και με τα θρησκευτικά.

    Like

  2. Μετέφερα το κείμενο στο Μανιτάρι. Εκεί κάποια στιγμή θα σχολιάσω:

    1) Την επερώτηση του Ευωροβουλευτη

    2) Το άρθρο του Χάρη Ανδρεόπουλου

    3) Τα προηγηθέντα σχόλια από σας τους αναγνώστες και ιδαίτερα το δικό σου που είναι μέχρι στιγμής το πιο ολοκληρωμένο.

    Like

  3. Plagal

    Ο διάλογος πλαταίνει και βαθάινει στο Μανιτάρι του Βουνού.

    Προσωπικά έκανα δυο εκτενή σχόλια με αφορμή και αυτο το δικό σου ποστ.
    Ακολουθούν και άλα σχόλια. Βγαίνει… “ψωμί”…

    Σε ευχαριστώ για τη συμμετοχή σου. Εκτιμώ ότι θα επανέλθω….

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s