Ειρηνη

Στο πανεπιστημιο, κανω αρκετα παρεα με τον Αους. Ο Αους ειναι Παλαιστινιος στην καταγωγη, μεγαλωμενος στην Ιορδανια, που εχει γινει Καναδος πολιτης. Αυτου του ειδους η “διεθνης” καταγωγη ειναι τελικα χαρακτηριστικη των Παλαιστινιων (τουλαχιστον οσων εχω γνωρισει, σαν τον Φαντι στην Ελλαδα). Αυτην την διασπορα, την περιγραφει ευστοχα ο ο Ζιζεκ, λεγοντας πως οι Παλαιστινιοι ειναι οι “Jews of the Arabs”, οι “Εβραιοι των Αραβων”.

Τελοσπαντων, στα μισοαστεια εγω μαθαινω του Αους ελληνικα, και αυτος μου μαθαινει αραβικα. Του εμαθα να διαβαζει σωστα τα γραμματα στις εξισωσεις (“αλφα εντ γαμμα ικουαλς ντελτα, νο νο σορι δελτα”) και αυτος μου εμαθε το καλημερα: “Σαμπαχ Αλχαιρ”.

Αυτο που εμαθα σημερα, με συγκλονισε, σε σημειο να τον πρηξω τον ανθρωπο (“ιτς σο φακινγκ κουλ μαν!! Αι τελ γιου ιτς σοοο κουλ!”). Τον ρωτησα πως χαιρεταμε καποιον. Μου λεει λεμε “ειρηνη” που στα αραβικα ειναι “σαλαμ”. Δεν το ακουσα καθαρα, και κανω και εγω να το πω και λεω “σαλομ”. Οχι μου λεει ο Αους, αυτο δεν ειναι αραβικα, αυτο ειναι εβραικα. Ελα?!?

Τελικα λεει, τα αραβικα με τα εβραικα εχουν ενα σωρο ιδιες λεξεις (“οι αριθμοι ας πουμε ειναι ιδιοι” λεει ο Αους). Επρεπε να το περιμενω, σημιτικες γλωσσες και οι δυο, προφανως εχουν κοινη καταγωγη και αρα θα εχουν και κοινα στοιχεια. Και μεσα σε ολα, μεσα στον χαμο, στα μιση και το μακελειο, η λεξη “ειρηνη” ειναι κοινη και στις δυο γλωσσες.

Σαλαμ/Σαλομ λοιπον…

Ειρηνη

One thought on “Ειρηνη

Leave a Reply

