Σοσιαλισμος ή βαρβαροτητα: Μαριναλεδα ή Μανωλαδα.

Why even bother?

Γιατι καθομαστε και ασχολουμαστε με ολη αυτην την ιστορια της αριστερας, της κοινωνικης απελευθερωσης και παει λεγοντας? Τα λεει και ο Σλαβοι, το κεντρικο ζητημα βρισκεται γυρω απο το αν πιστευουμε πραγματικα οτι υπαρχει κατι διαφορετικο απο τον Καπιταλισμο. Εκει βρισκεται το βασικο ερωτημα. Αν κανεις πιστευει οτι τελοσπαντων ο καπιταλισμος, η οικονομικη και πολιτικη κυριαρχια της Αστικης Ταξης δεν ειναι κατι το οποιο μπορουμε να ανατρεψουμε πραγματικα μεσα στο χρονικο διαστημα που απομενει στον καθενα μας να ζησει, ποιο ειναι το νοημα να εμπλεκομαστε στο λεφτ-γουινγκ πολιτικς, την αριστερα, τους προοδευτισμους, τις αντιεξουσιες, τους σοσιαλισμους, τους κομμουνισμους και τα λοιπα?

Η προφανης απαντηση ειναι οτι ακομα και ετσι, “αξιζει να προσπαθουμε να βελτιωσουμε τις συνθηκες για τους καταπιεσμενους”, ετσι δεν ειναι? Σαφως, και κατι τετοιο ειναι ενα απολυτα δοκιμο συναισθημα. Ομως, πανω απο αυτο το συναισθημα κρεμεται ενα “δαμοκλειο σπαθι”: γιατι τοτε να ασχολεισαι με την Αριστερα? Δεν μπορεις να κανεις το ιδιο πολυ πολυ πιο αποδοτικα απο καποιον κεντρωο χωρο, που εχει καλυτερες πιθανοτητες να σε οδηγησει σε θεση εξουσιας απο την οποια να μπορεις να υλοποιησεις αυτους σου τους ευγενεις σκοπους? Γιατι να μενεις στις κερκιδες της εξουσιας? Γιατι να σπαταλας ενεργεια σε μη ρεαλιστικους στοχους, αντι να προσπαθεις να κανεις αμεσα τη διαφορα, κανοντας τους αναγκαιους συμβιβασμους που απαιτουνται?

Αν αυτο ακουγεται “βρωμικο” γιατι δεν σου αρεσουν οι συμβιβασμοι, σορι κιολας, αλλα τον στοχο να βελτιωσεις τις συνθηκες για τους καταπιεσμενους, τον εχεις υποταξει στην εγωιστικη σου “ηθικη”. Με ποιο δικαιωμα αυτη η “ηθικη” σου στεκεται εμποδιο στη βελτιωση των συνθηκων? Το “αριστερο σου ηθος” ειναι πιο σημαντικο απο τα παιδακια που πεινανε στην Αφρικη? Η “ταξικη σου ηθικη” μετραει περισσοτερο απο το ζητιανακι της φωτογραφιας?  Ξεπερασε επιτελους τις “ταξικες ενοχες” (ελεος!) που σου εχει εμφυτευσει ο κουκουεδισμος: ο “αντικομμουνισμος” ΔΕΝ ειναι αμαρτια, δεν μπορεις να “προδωσεις”(!) την εργατικη ταξη. Το να εισαι αριστερος ΔΕΝ σε κανει καλυτερο ανθρωπο απο εναν δεξιο,  ΔΕΝ σε κανει περισσοτερο ευαισθητο ή λιγοτερο ακαρδο. Δεν μπορεις να “ξεπουληθεις” σε ενα συστημα που σε πουλαει και σε αγοραζει απο τοτε που γεννηθηκες. Το να εισαι ΠΑΣΟΚ ή ΝΔ δεν ειναι “λαμογια”, δεν σε κανει προβατο, δεν σε κανει “ταξικο εχθρο” ή “προδοτη”.  ΔΕΝ υπαρχει “δευτερα παρουσια” του Μαρξ!!

Οχι, θεωρω οτι αν κανεις δεν πιστευει οτι εχει νοημα να παλευουμε για να δουμε πραγματικη πολιτικη και οικονομικη αλλαγη μεσα στα επομενα 50-70 χρονια που μας μενουνε να ζησουμε, τοτε η προσκολληση στην Αριστερα ειναι θεμα προσωπικου feel-good, ψυχολογικου υποκαταστατου, σαν τις βικτωριανες γεροντοκορες που νιωθουν υπεροχα για την εβδομηνταχρονη αγνοτητα τους. Ειλικρινα, δεν υπαρχει κανενας απολυτως λογος να ασχολειται με τον “χωρο”. Μπορει πραγματικα να προσφερει πολλα, παρα πολλα περισσοτερα απο αλλες πολιτικες αφετηριες. Μαλιστα, αν δεν το κανει, νομιζω οτι κοροιδευει τον εαυτο του και καλα θα κανει να ξεφορτωθει τα ιδεολογικα προζακ!

Το ζητημα λοιπον, ειναι εαν (και για ποιους λογους) πιστευει κανεις οτι υπαρχουν πραγματικες πιθανοτητες για πραγματικη αντικαπιταλιστικη κατευθυνση, για πραγματικη πολιτικη, κοινωνικη και οικονομικη αλλαγη, για ρηξη με τον Καπιταλισμο, κατι που μοιραια στον 21ο αιωνα θα πρεπει να γινει παγκοσμια. Αυτο ειναι το κεντρικο ιδεολογικο ερωτημα. Δεν ειναι καθολου, καθολου ευκολο να απαντησει κανεις θετικα, χωρις αυταπατες. Αρκει μια ματια στον γυρω κοσμο για να απογοητευσει και τον φλογεροτερο ιδεολογο.

Νομιζω ομως οτι αν κοιταξουμε λιγο προσεκτικοτερα θα δουμε οτι υπαρχουν τεραστια παγκοσμια προβληματα, τα οποια δεν μπορουν να λυθουν μεσα στο υπαρχον πολιτικο/κοινωνικο/οικονομικο πλαισιο -το λεει και ο Σλαβοι. Η κλιματικη αλλαγη ισως ειναι ενα απο αυτα τα ζητηματα. Η πληθυσμιακη εκρηξη, η μεταναστευση, η ανεχεια των φαβελας ισως ειναι ενα αλλο. Η επιστημονικη και τεχνολογικη εκρηξη ενα ακομα. Το ιδιο το οτι η ανθρωποτητα αποικιοποιησε ολο τον διαθεσιμο σε αυτην χωρο και οτι χαθηκε το “εξω”. Σε ενα βαθμο, αυτα ειναι εικασιες. Ομως, νομιζω οτι οντας παγκοσμια (τονιζω το παγκοσμια) προβληματα ζωης και θανατου που παρα πολυ δυσκολα μπορουν να αντιμετωπιστουν χωρις την θεμελιωδη αλλαγη βασικων κατευθυνσεων των ανθρωπινων κοινωνιων, ανοιγουν την ρεαλιστικη προοπτικη για ρηξη με την υπαρχουσα Ταξη Πραγματων.

Και απο εκει μπορουμε να αρχισουμε να ξαναμιλαμε για την “κομμουνιστικη υποθεση” -που λεει και ο Αλαιν- σε πραγματικη βαση, χωρις συναισθηματισμους και ψυχολογικα βολεματα. Νομιζω.

(σημειωση: ισως επρεπε να ειχα προειδοποιησει στην αρχη του κειμενου οτι γραφω με τριανταεφταμιση πυρετο πασχαλιατικα… Επισης, η φωτογραφια “stop povery” ειναι του Stitch, με αδεια CC)

17 responses to “Why even bother?”

  1. Elrik99 Avatar
    Elrik99

    Νομίζω οτι υπάρχει μια σημαντική απόσταση ανάμεσα στην διατήρηση της “ιδεολογικής παρθενιάς” και της “στο περίπου” ιδεολογίας του πασοκικού “δε βαριέσαι!”.
    Δηλαδή πιστεύω οτι είναι καλό να μην έχεις κολλήματα που να σε κρατάνε ιδεολογικά αγνό μεν αλλά ανίκανο να παράγεις ωφέλιμο έργο απο την άλλη.Απο την άλλη όμως δεν πιστεύω οτι ο χώρος στον οποίο επιλέγεις να κινηθείς δεν έχει απο μόνος του κάποια χαρακτηριστικά που διευκολύνουν οι δυσχεραίνουν τον αγώνα σου.
    (υπάρχει ενα μικρό ενδεχόμενο να :Α)εκανα focus σε ενα μικρο μέρος μόνο του κειμένου Β)Να μιλάς ειρωνικά και να μην το πείρα πρέφα :P)

  2. xamogelo Avatar
    xamogelo

    ίσως γίνομαι λίγο ερειστικός αλλά…
    “γιατι τοτε να ασχολεισαι με την Αριστερα? Δεν μπορεις να κανεις το ιδιο πολυ πολυ πιο αποδοτικα απο καποιον κεντρωο χωρο, που εχει καλυτερες πιθανοτητες να σε οδηγησει σε θεση εξουσιας απο την οποια να μπορεις να υλοποιησεις αυτους σου τους ευγενεις σκοπους? Γιατι να μενεις στις κερκιδες της εξουσιας? Γιατι να σπαταλας ενεργεια σε μη ρεαλιστικους στοχους, αντι να προσπαθεις να κανεις αμεσα τη διαφορα, κανοντας τους αναγκαιους συμβιβασμους που απαιτουνται?”

    ε όχι και θέμα feel good… όσοι δεν πάμε με τον ΣΥΡΙΖΑ… σόρρυ κιόλας αλλά αυτό μου βγάζει το ποστ σου…. εξάλλου τόσα χρόνια σοσιαλιστικών (που δεν ήταν τυχαία “σοσιαλιστικές”) κυβερνήσεων στην ευρώπη… στο σήμερα μας έχουν οδηγήσει… ανέφικτα είναι τα παραμύθια που πουλάει ο συριζα κτλ και όχι όσοι προτείνουν ποιο ριζικές λύσεις από το να ψηφίσεις ΣΥΡΙΖΑ και δεν ξέρω και εγώ τι άλλο…

  3. xamogelo Avatar
    xamogelo

    υγ.και εγω απαντάω με με 37.5 πυρετό :-p

  4. HearNothing Avatar
    HearNothing

    “θεμελιωδη αλλαγη βασικων κατευθυνσεων των ανθρωπινων κοινωνιων”
    αυτή η φραση είναι όλο το ζουμί της υπόθεσης και ίσως να εμπεριέχει και την άποψη ότι και το εκάστοτε ιδεολογικό μαντρί του καθενός (είτε αριστερά είτε δεξιά είτε μπασταρδεμένα ιδεολογικα mix που αυτοπροβάλλονται σαν καλύτερες εναλλακτικές) αποτελεί το κυριότερο εμπόδιο για την πραγμάτωση της φράσης..

    το θέμα είναι ότι ο καπιταλισμός έχει τη δυνατότητα να τα αφομοιώνει όλα και να τα εκμεταλλεύεται προς όφελος του παρ όλες τις φιλότιμες και ειλικρινείς προσπάθειες ατομικές ή συλλογικές ..

    αυτό είναι το κυριότερο στοιχείο του καπιταλισμού και οτρόπος που θα επιφέρει “θεμελιωδη αλλαγη βασικων κατευθυνσεων των ανθρωπινων κοινωνιων” όπως πολύ σωστά λες θα είναι μάλλον εκείνη που θα μπορεί να αντισταθεί στην αφομοίωση…

  5. db0 Avatar
    db0

    Ο Λόγος που εγώ και οι περισσότεροι αναρχικοί δεν ασχολούνται με τις παπαριές της πολιτικής δεν είναι ένα πολύ ρηχό συναίσθημα “εγωιστικής ηθικής” όπως πας να περάσεις. Και μόνο αυτή η δήλωση είναι αρκετα προσβλητική απο μόνη της.

    Ο λόγος ειναι γιατί η πολιτική μέσα στο κάπιταλιστικό σύστημα είναι καταδικασμένη στην αποτυχία. Ο Σύριζα ή οποιοδήποτε άλλο παραμυθιασμένο κόμμα όπως τα περισσότερα ρεφορμαριστικα “σοσιαλιστικά κόμματα” το περισσότερο που θα κάνει είναι να ξεπουλήσει τα επαναστατικά συναισθήματα σε μία περίοδο κρίσης για κάποιες προσωρινες νίκες, και ουσιαστικά να διατηρήσει το καπιταλιστικό σύστημα.

    Απλα, ο λόγος είναι γιατι ο παρλιαμενταρισμός κάνει περισσότερο κακό παρά καλό in the grand scheme. Διάβασε

  6. ki67 Avatar
    ki67

    Αποπανω, δεν αναφερεται στους αναρχικους ο plagal. Αυτο που προσπαθει να κανει στο κειμενο του, ειναι να δικαιολογησει, αν και αρκετα εμμεσα και πλαγιως, τα 14 σπιτια του Αλαβανου και γενικως την πληρη ενταξη και ενσαματωση στην πλουτοκρατια της αστικης ταξης την πλειοψηφιας των βουλευτων/μελων του ΣΥΡΙΖΑ – σε αντιθεση βεβαια με το ΚΚΕ. Και οποιος καταλαβε, καταλαβε…

  7. plagal Avatar
    plagal

    Αμαν! Κοντροβερσι στην πλαγκαλανδη! 🙂 Ευχαριστω παιδες για τα κομμεντς!

    Καταρχην ενα πραμα που ισως δεν εγινε σαφες: τραβαω μια γραμμη στην αμμο και λεω οσοι πιστευετε οτι ρεαλιστικα μπορουμε να ριξουμε τον γκαπινταλισμο απο δω, οι αλλοι απο κει. Και μετα λεω εσεις οι αποκει, γιατι κοροιδευετε τον εαυτο σας, τους στοχους σας μπορειτε πιο αποτελεσματικα να τους επιδιωξετε απο αλλους χωρους.

    Γενικα τρια πραγματα βαζω στο ποστ:
    1) το ζουμι ειναι στο αν η ανατροπη ειναι εφικτη
    2) οι ψυχαναγκαστικοι κουκουεδισμοι και οι “ταξικοι” συναισθηματισμοι ειναι κακο πραμα και πρεπει να μπορουμε να δουμε περα απο αυτους
    3) η ανατροπη *ειναι* εφικτη, γιαυτο αξιζει να ασχολουμαστε

    Ελρικ99, νομιζω οτι λεμε το ιδιο πραγμα?

    Χαμογελε, δεν μ’ενιωσες, ω συντροφε στον ταξικο αγωνα και την αρρωστεια. Το κομματι που παρεθεσες δεν απευθυνεται σε οσους …δεν πανε στο ΣΥΡΙΖΑ (ελεος). Εκει λεω οτι αν καποιος δεν μπορει να φανταστει ρεαλιστικα την ανατροπη του γκαπινταλιζμου ιν χιζ λαιφταιμ (αντε και λιγο αργοτερα), τοτε καλυτερα να ξεπερασει τις οποιες κουκουεδικου τυπου “ταξικες ενοχες” και τους λοιπους βλακωδεις αριστερους συναισθηματισμους και να προσπαθησει να πετυχει τους καθολα ευγενεις στοχους του με τα εργαλεια που του δινει το συστημα (αφου αυτο το συστημα το βλεπει ακλονητο), οπως αστικα κομματα, ΜΚΟ, τσαριτιζ κτλ. Τη γραμμη την εβαλα πιο πισω: ειναι η ανατροπη εφικτη? Ε, εκει λεω, αμα συμφωνεις (με λογικα επιχειρηματα, οχι με κουκουεδικους μεσσιανισμους), τοτε παμε ρε συντροφια να τονε ριξουμε τομπουστη.

    HearNothing, οου κραπ, μετα-αναλυση! Τι να πω, εχεις δικιο, αν και φοβαμαι λιγο αυτο το “αντισταθει στην αφομοιωση” γιατι νομιζω οτι ευκολα παραπεφτει στον σεχταρισμο. Ισως το νοημα ειναι το αναποδο: οχι αυτο που θα αντισταθει καλυτερα στην αφομοιωση, αλλα εκεινο που θα προκυψει οταν δεν θα ειναι δυνατον πια να αφομοιωθει. Αλλα τεσπα.

    db0, μαν, ξανα, η γραμμη στην αμμο: ειναι εφικτη η ανατροπη σε λογικα χρονικα πλαισια? Αν λες οτι ειναι, τοτε εχουμε να κουβεντιαζουμε για αυτα που βαζεις, για τακτικη, για τον παρλιαμενταρισμο, μπλαμπλα κουτουλου, αν οχι, τοτε, ναι να σε “προσβαλλω”, αυτο ειναι το νοημα. Θελωναπω, ολη η αυτη κουβεντα (για ρεφορμισμους, για για για) εχει νοημα ΜΟΝΟ κατω απο τον οριζοντα την Ανατροπης (οχι του Πρετεντερη, της αλλης). Αυτο θελω να πω, οχι να την πω τσι αναρχικοι.

    ki67, οντως δεν αναφερομαι στους αναρχικους, αλλα ουτε και αυτο που λες πανακανω. Ξανατογραφω σε μπουλετ φορματ για απλοποιηση:

    Θεωρεις οτι η πραγματικη Ανατροπη ειναι αντικειμενικα εφικτη στα επομενα 50-100 χρονια?
    1) Ναι? Οκει, παμε να κουβεντιασουμε για τακτικη, για παρλιαμενταρισμους, ρεφορμισμους, κινηματα κτλ. Η κουβεντα εχει νοημα, παμε νατονεριξουμε τομπουστη.
    2) Οχι? Ε, τοτε γιατι καθεσαι και σπας τα μουτρα σου? Για να κρατησεις αλωβητη την “ταξικη ηθικη” σου? ΔΕΝ υπαρχει τετοιο πραγμα, ξεπερασε τους κουκουεδισμους και πανε στο καλο να προσφερεις στην ανθρωποτητα οπως μπορεις καλυτερα.

    Ισως τελικα αυτο που προσπαθω να πω ειναι οτι η ενταξη στην αριστερα/αναρχια/γουατεβα ειναι λαθος να ειναι επιλογη “ηθικης ταξης”, αλλα συνειδητη, λογικη αποφαση, “επιστημονικη”, που λετε και σεις οι κουκουεδες.

  8. Why not try to change the system from within? | A Division by Zer0

    […] this latest argument (in Greek) basically says the […]

    1. plagal Avatar
      plagal

      Σταγραψα και κει, αλλα τα ξαναγραφω κιεδω:

      ΟΧΙ, δεν καταλαβες τι λεω (ειπαμε ειναι κιοπυρετος). ΔΕΝ λεω οτι εγω πιστευω οτι ο γκαπινταλιζμος ειναι ακλονητος. Ισα ισα, στο κλεισιμο του ποστιου, γραφω ακριβως γιατι δεν το πιστευω αυτο, και γιατι πιστευω οτι ειναι αναγκαια η εμπλοκη στην αριστερα.

      Αυτο που λεω (παμε παλι) ειναι: κοιτα μεσα σου, πιστευεις οτι μπορουμε να το ριξουμε? Ναι? Ομορφα. Οχι? Ε τοτε γιατι δεν πας στο Κεντρο?

      Η δικη μου απαντηση ειναι Ναι. Αλλα το ζητημα ειναι το “ναι” να ειναι για τους “σωστους” λογους και οχι για να παιρνουμε ιδεολογικο προζακ οτι ειμαστε οι “μονοι συνεπεις”.

      1. db0 Avatar
        db0

        Όπως είπα και στην απάντηση μου, ακόμα και “Οχι” να είναι η απάντηση, πάλι το Κέντρο είναι η λάθος κίνηση.

  9. inlovewithlife Avatar
    inlovewithlife

    Το αν πάντως θα δούμε την αναρχία/κομμουνισμό εντός της χρονικής διάρκειας της ζωής μας δεν αποτελεί κριτήριο, τουλάχιστον των δικών μου, επιλογών και πράξεων. Γιατί :

    1. Και πιο σημαντικό. Δεν πρέπει να κινούμαστε με βάση τη λογική αλλά με βάση τη λογική και, όπου αυτή τελειώνει, με βάση το συναίσθημα. Άρα, όταν βλέπω γύρω μου αυτά που βλέπω, ποιος χέζει πραγματικά, αν θα ζήσω αυτό που παλεύω. Θα παλέψω ώστε, ακόμη και αν δεν το ζήσω, τουλάχιστον να το ζήσουν κάποιοι άλλοι. Η εποχή μας θα μείνει στην ανθρώπινη ιστορία ως μία από τις μελανότερες. Ε, δεν μπορείς να κάθεσαι με σταυρωμένα τα χέρια σε κάτι τέτοιο.

    2. Από πότε το “κέντρο” βελτίωσε τις ζωές των ανθρώπων. Αυτό δεν είναι μηδενισμός, είναι εμπειρική πραγματικότητα. Και πίστεψέ με, είσαι πιθανότατα πολύ “αγνός” στις προθέσεις, όπως εγώ, αλλά κανείς δεν μπαίνει στην πολιτική με τις προθέσεις που περιέγραψες. Στην καλύτερη μπαίνει με ιδιοτελείς/εγωπαθείς/εξουσιαστικούς σκοπούς και ψήγματα των προθέσεων που ανέφερες.

    3. Η εναλλακτική του καπιταλισμού πραγματικότητα επαναδιεκδικείται στην καθημερινότητά μας. Εκεί μέσα από τον αγώνα μαζί με άλλους επανασυντεριάζουμε τους κομματιασμένους εαυτούς μας. Και αυτό είναι μεγάλη ευτυχία. Οπότε δεν βλέπω γιατί οριοθετείς ένα σημείο μηδέν, το οποίο αφού το διαβούμε θα αρχίσουμε πραγματικά να ζούμε. Περισσότερη αξία έχει να σκεφτόμαστε πως θα χτίζουμε τέτοιες συνθήκες στο εδώ και το τώρα.

    1. plagal Avatar
      plagal

      Που σαι ρε μαν!

      Για το (1): λες οτι “θα το ζησουν καποιοι αλλοι”, που σημαινει οτι εχεις ηδη αφησει ανοιχτη την δυνατοτητα οτι μπορει να γκρεμιστει.

      Για το (2): ξαναλεω οτι το “κεντρο” ειναι ρεαλιστικη αφετηρια μονο αν δεχτει κανεις οτι ο καπιταλισμος δεν ανατρεπεται. Αν λοιπον εχεις ηδη δεχτει οτι ο καπιταλισμος δεν ανατρεπεται, τα ορια της παρεμβασης που μπορεις να κανεις ειναι σαφη και γνωστα.

      Για το (3): αυτο ειναι το σοβαροτερο αντεπιχειρημα που εχω ακουσει μεχρι τωρα. Ομως ακομα κιετσι, το νοημα του να χτιζεις συνθηκες “εδω και τωρα” υφισταται μονο αν αυτο το “εδω και τωρα” ειναι καποιου ειδους σπορακι για κατι οικουμενικοτερο.

  10. inlovewithlife Avatar
    inlovewithlife

    1. Όχι, απλώς είμαι ρεαλιστικός.
    2. Καλύτερα να δουλεύεις για κάτι που μακροχρόνια θα βγει, παρά να τρέφεις βραχυχρόνιες αυταπάτες.
    3. Βασικά, αν θέλεις και λίγη ιταλική αυτονομία, ολόκληρο το σύστημα κινείται και εξελίσσεται με βάση τις αντιστάσεις μας και όχι το αντίθετο. Εξάλλου, είναι τέτοιες και τόσο πολλές οι αντιστάσεις σε κάθε άνθρωπο, όταν αντιδρά για να ζει ανθρώπινα, δηλαδή να ελέγχει τη ζωή του, αλλά και σε οικουμενικό επίπεδο, που δε μπορούμε να μιλάμε για σποράκια αλλά για μία συνεχή πάλη παντού και πάντα. Το ζητούμενο είναι το μακροκοινωνικό επίπεδο.

  11. mouridis Avatar
    mouridis

    Όταν βλέπω το παιδί μου να πέφτει δεξιά στο γκρεμό, του αρπάζω το χέρι και τραβάω αμέσως προς τα αριστερά χωρίς σκέψη. Δεν κάθομαι να σκεφτώ ποια είναι η ακριβής ποσότητα δύναμης που πρέπει να ασκήσω για να το τραβήξω με ασφάλεια επάνω και συνάμα να μην του ξεριζώσω το χέρι.

    Εγώ νομίζω ότι το πρόβλημα βρίσκεται στο ότι μερικοί εξ υμών πιστεύουμε ότι το παιδί κρέμεται όντως στο γκρεμό ενώ άλλοι πιστεύουμε ότι απλά σκόνταψε στην άμμο.

    Όσον αφορά την δημοσίευση αλλά και τα σχόλιά σου φίλε plagal, οι απόψεις μας ταυτίζονται σχεδόν πλήρως, όπως συμβαίνει και με ότι άλλο έχεις γράψει εδώ από τότε που ανακάλυψα τις δυο σου γάτες. Και μιας και είναι το πρώτο μου σχόλιο εδώ, έπρεπε να το πω…

    1. plagal Avatar
      plagal

      ναις του μιτ γιου του 🙂

  12. απάλευτος Avatar
    απάλευτος

    Στον όρο “Αριστερά” νομίζω πως συμπεριλαμβάνεις και την…αναρχία.Στην Γρακεία βέβαια,θεωρείται κάτι πέρα από αυτή,γι’ αυτό κι εδώ πέρα έχουμε συνεχείς “εμφυλίους”.

  13. inlovewithlife Avatar
    inlovewithlife

    Προφανώς τη συμπεριλαμβάνω, γι’ αυτό τη βάζω σε εισαγωγικά (και μένω Ελλάδα). Βλέπεις στην 1η Διεθνή μιλούσαν και για κομμουνισμό της εξουσίας πέρα από κομμουνισμό της παραγωγής.

Leave a comment