Τακμπιρ! Αλλαααχου Ακμπαρ!

Και ο 21ος πρωτος αιωνας εισβαλλει στο κεντρο της Αθηνας, για μια ακομα φορα. Τουλαχιστον τωρα ας το καταλαβουμε. Οποιος δεν ειχε πειστει απο τον Δεκεμβρη, μπορει να πειστει τωρα. Εκει που μεχρι πριν δυο χρονια φοιτητες συγκρουομασταν με τα ΜΑΤ, αραπηδες φωναζουν Αλλαχου Ακμπαρ κραδαινοντας κορανια. Παμε παλι: στο Συνταγμα, την Ομονοια, τη Βικτωρια, οργισμενοι μουσατοι αραπηδες φωναζουν Αλλαχου Ακμπαρ.

Στην αρχη θεωρησα οτι προκειται για μια ακομα απο τις παμπολλες περιπτωσεις γουρουνιας της ΕΛΑΣ. Ενας ακομα πανυβλακας γιδομπατσος την ωρα μιας επιχειρησης σκουπα εσκισε ενα κορανι. Μπιγκ ντιαλ, εχουμε δει τοσα και τοσα. Ομως η συνεχεια  θυμιζει τα αποτελεσματα που προκαλεσε η δολοφονια του Αλεξανδρου Γρηγοροπουλου, σε ενα τουλαχιστον σημειο: την δυσαναλογια μεταξυ αφορμης και αντιδρασης. Με αλλα λογια, αυτα δεν εξηγουνται απο τον τριτο νομο του Νευτωνα.

Που σημαινει, οτι κατι βαθυτερο υπαρχει εδω. Σιγα τη διαπιστωση. Και ομως, ειναι παρα πολλοι εκεινοι που θα μιλησουν για τους λαθρομεταναστες για τους οποιους κατι πρεπει να γινει τελικα. Μερικοι θα πανε και λιγο παραπερα. Ευκαιρια ειναι, βουτυρο στο ψωμακι του Αδωνι, αλλα και του Καραμανλη και των δελτιων. Φοβηθειτε, ψηφιστε σταθεροτητα και υπευθυνοτητα. Μια χαρα.

Κατι βαθυτερο υπαρχει εδω. Και πρωτη φορα εμφανιζεται με τετοιο τροπο, στο κεντρο της πρωτευουσας. Ειμαστε λοιπον σε αλλο ενα σημειο καμπης. Αυτη τη φορα, το ζητημα το οποιο καλουμαστε να απαντησουμε σαν κοινωνια ειναι το θεμα της μεταναστευσης και του ρατσισμου. Η κατασταση πρεπει να γινει σαφης. Εχουμε το διαρκως υποβαθμιζομενο κεντρο της Αθηνας το οποιο γκετοποιειται ωρα με την ωρα και περισσοτερο. Εχουμε την (δεν μπορω παρα να την θεωρω πια συνειδητη) ανυπαρξια μεταναστευτικης πολιτικης. Μια κατασταση οπου δεν υπαρχει καμια νομικη αναγνωριση των ολοενα και περισσοτερων μεταναστων δευτερης γενιας και οπου κυριαρχουν ανυπερβλητα γραφειοκρατικα εμποδια στην διαδικασια αιτησης για ασυλο ή (εστω προσωρινης) νομιμοποιησης (με δυο νεκρους ηδη στην Πειραιως). Ταυτοχρονα η ιδια η δυνατοτητα των μεταναστων να βιοποριζονται νομιμα στραγγαλιζεται συστηματικα, ενω υπαρχει και ενας καθολικος αποκλεισμος τους απο την δημοσια σφαιρα, το δημοσιο λογο, την πολιτικη διαδικασια.

Ολα αυτα δειχνουν ενα πραγμα: αυτη τη στιγμη, η Ελληνικη κοινωνια, μεσα απο τα θεσμοθετημενα της οργανα εχει παρει μια σαφη αποφαση: δεν θελει τους μεταναστες, και θα προσπαθησει να τους αγνοησει με καθε μεσο. Ομως δεν ειναι πια στο χερι της.

Η μεταναστευση δεν μπορει να περιοριστει, χωρις να αντιμετωπιστουν οι αντικειμενικες αιτιες που την προκαλουν, αιτιες που δεν ειναι αλλες απο την ιδια τη φυση του παγκοσμιου καπιταλισμου. Και βεβαια, αιτιες για τις οποιες προφανως δεν μπορουν να υπαρχουν εθνικες στρατηγικες. Δεν μπορει να υπαρξει καταστολη της μεταναστευσης, με τον ιδιο τροπο που το Σινικο Τειχος δεν κρατησε μακρια τους Μογγολους και οι αναριθμητες Ρωμαικες λεγεωνες στο Ρηνο δεν μπορεσαν να κρατησουν μακρια τους βαρβαρους της υστερης αρχαιοτητας. Οι ψευτορητορες που κρωζουν για δηθεν “περιορισμο της μεταναστευσης” με κατασταλτικα μεσα δεν πρεσβευουν τιποτα λιγοτερο απο μια χιμαιρα, μια ουτοπια.

Οποτε, σαν κοινωνια βρισκομαστε μπροστα μπροστα σε αλλο ενα σημειο καμπης. Οτιδηποτε αποφασιστει, ειτε σαφως ειτε μεσω της βολικης μη-αποφασης ή αλλιως διαιωνισης του υπαρχοντος συστηματος, θα μας ακολουθει τις επομενες δεκαετιες. Σε καθε περιπτωση ομως πρεπει να αρχισει να γινεται σαφες: τα ζητηματα που υπηρχαν μεχρι προτινος “καπου αλλου”, οπως ρατσισμος, πολυπολιτισμικοτητα, ενσωματωση και παει λεγοντας ειναι πια ΕΔΩ.

Το σκισιμο του κορανιου απο τον αστυνομικο δεν ειναι τιποτα λιγοτερο απο μια ρατσιστικη πραξη και σαν τετοια πρεπει να αντιμετωπιστει. Οποιοδηποτε χωσιμο της κατω απο το χαλι, κουκουλωμα της σε μια ακομα ΕΔΕ, προσπεραση της σηματοδοτει μονο ενα πραγμα: το Ελληνικο Κρατος θα εχει επιλεξει με απολυτη σαφηνεια το δρομο του ρατσισμου, της “συγκρουσης πολιτισμων”. Δεν θα διαφερουμε σε απολυτως τιποτα απο τις αλλες χωρες της ισχυρης Δυσεως στο θεμα αυτο.

Τρομαξε το ματι μου απο τις σκηνες στο (καταπληκτικο) ρεπορταζ του TVXS. Η Καμπουλ στην Αθηνα, σκεφτηκα. Βλεποντας τους ΜΑΤαδες να αντιμετωπιζουν τους αραπηδες, τα αντανακλαστικα μου ηταν ρατσιστικα: τα δικα μας παιδια απεναντι στους φανατικους ταλιμπανους. Ομως, ενας αστυνομικος δεν θα εσκιζε το κορανι ενος μεσοαστου τουριστα απο την Αιγυπτο ή το Λιβανο. Μια ενσωματωμενη μεταναστευτικη κοινοτητα σε λειτουργικη σχεση με την υπολοιπη κοινωνια δεν θα αντιδρουσε με τετοιο τροπο.

Και δεν ειναι ζητημα “ανοχης”. Ειναι ζητημα αντικειμενικων οικονομικων, κοινωνικων, πολιτικων, σε τελικη αναλυση ταξικων συνθηκων. Μονο συνολικες πολιτικες μπορουν να υπαρξουν. Το ζητημα ειναι σε ποια κατευθυνση, και ακριβως για αυτο λεω οτι ειμαστε σε σταυροδρομι. Και οι συνεπειες, στο λαιμο μας.

Πρεπει να δουμε περα απο τα αντανακλαστικα μας, να σκεφτουμε τις πραγματικες αιτιες αυτου που συμβαινει. Και να παρουμε τις αποφασεις μας. Δεν ειμαι καθολου αισιοδοξος, νομιζω οτι θα παρουμε σαν κοινωνια τις εντελως λαθος αποφασεις, θα βγαλουμε τα εντελως λαθος συμπερασματα. Ενα ειναι σιγουρο: τα πραγματα δεν ειναι ιδια, δεν θα ειναι ποτε πια ιδια, οτι και να κανουμε.

Good night, and good luck.

Τακμπιρ! Αλλαααχου Ακμπαρ!

36 thoughts on “Τακμπιρ! Αλλαααχου Ακμπαρ!

  1. Η “ανοχή” και η “ανεκτικότητα” και η “tolérance” που έχουν επικρατήσει είναι ντροπής και υποτίμησης όροι.
    Και δεν νομίζω πως είμαστε πλέον σε σταυροδρόμι :
    το έχουμε περάσει κι έχουμε από χρόνια φύγει γι’αλλού.
    Οι επιλογές έγιναν πριν χρόνια:
    -στο Π.Κεραμίδι: http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CE%B9%CF%8C_%CE%9A%CE%B5%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%AF%CE%B4%CE%B9_%CE%A0%CE%B9%CE%B5%CF%81%CE%AF%CE%B1%CF%82#cite_note-0
    -στη Μανωλάδα: http://athens.indymedia.org/features.php3?id=555
    και σε μύρια άλλα περιστατικά.
    Τώρα είναι η ώρα της συγκομιδής.
    Κι έχεις πολύ δίκιο να μην είσαι αισιόδοξος

    Like

    1. Το ζητημα νομιζω ειναι οτι μετα απο αυτα τα γεγονοτα τα ζητηματα του ρατσισμου δεν θα ειναι πια πραγματα που απασχολουν τα θυματα του και μερικους “υπερευαισθητους” οπως ηταν μεχρι τωρα. Αντιθετα ο ρατσισμος θα προκαλει εκρηξεις στα μουτρα του μεινστριμ. Με αυτην την εννοια λεω οτι τα προβληματα φτασανε και επισημως, οτι “γιναμε Ευρωπη”. Και γιαυτο λεω για σταυροδρομι.

      Like

    2. Αλλα παντως, αυτο που γραφετε για την “ανεκτικοτητα” ειναι περα για περα σωστα. Τα λεει και ο Ζιζεκ…

      Like

  2. Καταρχάς συμφωνώ απόλυτα ότι το ρεπορτάζ του tvxs.gr ήταν εξαιρετικό.

    Αυτό που θα ήθελα να πω, κυρίως, ήταν ότι υπάρχει μια διαφορά στην δεδομένη πράξη του εν λόγω μπάτσου, που ήταν η αφορμή για ένα πρώτο ξέσπασμα, και στη βεβήλωση συμβόλων του χριστιανισμού, όπως επισημαίνεται επί παραδείγματι από τον κ. Πλεύρη. Η δεδομένη ενέργεια, ήταν προσπάθεια άρσης του δικαιώματος ανεξιθρησκίας. Δηλαδή, παραβίαση ενός αναφαίρετου ανθρώπινου δικαιώματος. Η βεβήλωση συμβόλων, όπως ο Χριστός, η ελληνική σημαία (αδιάφορο το αν με βρίσκουν σύμφωνο ή όχι), είναι πράξη μομφής και κριτικής, έντονης μεν, αλλά –νομίζω- δόκιμης, υπό την έννοια ότι δε μπορεί να απαγορεύεται, αλλά επαφίεται στον αυτοπεριορισμό των όσων καταφεύγουν σ’ αυτή το να εκφράζονται με διαφορετικό τρόπο.

    Κατά τ’ άλλα, σε γενικές γραμμές, συμφωνώ μαζί σου.

    Like

    1. Νομιζω οτι ειναι κυριως θεμα εξουσιας και ισχυος. Τιποτα δεν συμβαινει στο κενο, οι “προσβολες” γινονται για συγκεκριμενους λογους, και -κατα τη γνωμη μου- τουλαχιστον πολιτικα δεν μπορει να υπαρχει “αντικειμενικος” τροπος να αποφασιζουμε αν καποια βλασφημια ειναι καταδικαστεα ή οχι. Στη συγκεκριμενη περιπτωση, ακριβως η μεγαλη διαφορα ισχυος, απο τη μια ο μπασκινας, απο την αλλη ο “αραπης”, ειναι που οριζει το πλαισιο στο οποιο μπορουμε να το διαβασουμε. Και γιαυτο λεω οτι δεν ειναι θεμα απλα της καθαυτο πραξης, της βλασφημιας καθαυτης, αλλα οτι πρεπει να το αντιμετωπισουμε σαν ρατσιστικο επεισοδιο, γιατι εκει βρισκεται η ουσια του προβληματος.

      (σαν βλασφημια, να πω την αληθεια, δεν με ενδιαφερει κιολας)

      Like

  3. Πέρα από την εκδοχή των παπαγάλων της ΓΑΔΑ (ότι δηλαδή ο μπάτσος απλά τσαλάκωσε ένα χαρτί που έγραφε κάτι στα αραβικά και σιγά το πράγμα), παίζουν πολλά σενάρια – το ένα πιο επικίνδυνο από το άλλο:

    α) Αποπροσανατολισμός της κοινής γνώμης με τη δημιουργία ενός νέου “εσωτερικού/εξωτερικού” εχθρού. Οι μετανάστες σε ρόλο “κουκουλοφόρων”. Είναι ιδανικοί, αφού είναι ξένοι, αλλόθρησκοι και φτωχοί.

    β) Δάκτυλος των ΗΠΑ/Νέας Τάξης/κλπ για να μπούμε κι εμείς στο παιχνίδι της “σύγκρουσης πολιτισμών” και της ισαλμοφοβίας. Θα δούμε άραγε βομβιστικές επιθέσεις αυτοκτονίας στο μετρό;

    γ) Απόλυτη ανικανότητα της κυβέρνησης να κατανοήσει το μεταναστευτικό ζήτημα και ταυτόχρονη επικράτηση της ακροδεξιάς ιδεολογίας ως μέθοδο αντιμετώπισης του προβλήματος. Στο τέλος θα αναλάβουν να καθαρίσουν οι αγανακτισμένοι φασίστες.

    δ) Καθώς περνάμε σε δεύτερες και τρίτες γενιές μεταναστών, θα μάθουμε επιτέλους κι εμείς τι εστί υποβαθμισμένο προάστιο στο Παρίσι. Οι ξένοι δεν είναι πλέον φοβισμένοι φουκαράδες, είναι αγριεμένοι πολίτες χωρίς δικαιώματα.

    ε) Άλλη μια συνωμοσία των σκοτεινών συμφερόντων που θέλουν να πέσει η αξία οικοπέδων και λοιπών ακινήτων στην περιοχή του κέντρου, για να τα αγοράσουν μετά και να χτυπήσουν μια επικερδή “ανάπλαση” (και οι μετανάστες απλά θα γκετοποιηθούν σε κάποια άλλη γειτονιά).

    Διαλέγετε και παίρνετε…

    Like

    1. Χιχι, ολα αυτα δεν μπορουμε να τα δουμε σαν αποτελεσματα των “αντικειμενικων οικονομικων συνθηκων και του ιστορικου προτσες της εξελιξης της κυριαρχιας της μπουρζουαζιας”? (μαρξιστοκαιλες)

      Like

  4. Ακριβώς!!!

    “… Η μεταναστευση δεν μπορει να περιοριστει, χωρις να αντιμετωπιστουν οι αντικειμενικες αιτιες που την προκαλουν, αιτιες που δεν ειναι αλλες απο την ιδια τη φυση του παγκοσμιου καπιταλισμου. Και βεβαια, αιτιες για τις οποιες προφανως δεν μπορουν να υπαρχουν εθνικες στρατηγικες. Δεν μπορει να υπαρξει καταστολη της μεταναστευσης, με τον ιδιο τροπο που το Σινικο Τειχος δεν κρατησε μακρια τους Μογγολους και οι αναριθμητες Ρωμαικες λεγεωνες στο Ρηνο δεν μπορεσαν να κρατησουν μακρια τους βαρβαρους της υστερης αρχαιοτητας. Οι ψευτορητορες που κρωζουν για δηθεν “περιορισμο της μεταναστευσης” με κατασταλτικα μεσα δεν πρεσβευουν τιποτα λιγοτερο απο μια χιμαιρα, μια ουτοπια…”

    Μόνο που αυτό δεν μπορεί να το κάνουν ούτε οι G 20, ούτε η Ε. Ε. Οφείλουμε να συμβάλλουμε να αναδυθεί. Μέχρι τότε ας δούμε πως μπορούμε να βολέψουμε – ίσως μερικώς, ίσως ανεπιτυχώς – κάποια πράγματα…

    ΥΓ Τι καιρό και Καιρό κάνει στα ξένα;

    Like

    1. Νομιζω οτι ειναι ακριβως η ΕΕ και οι G-οσοι-να-ναι που μπορουν να δωσουν λυση, σορι που θα μπορουσαν να δωσουν λυση αν πραγματικα ηθελαν. Γιατι οι συνθηκες που αναγκαζουν τους ανθρωπους να φυγουν απο τις χωρες τους για τη Δυση προκαλουνται σε ενα μεγαλο βαθμο απο την ιδια τη Δυση. Για παραδειγμα, ο πολεμος του Ιρακ δημιουργησε χιλιαδες προσφυγες για κατα δω (το παιδι που ειχε το κορανακι, Ιρακινο δεν ηταν?). Το πολιτικο-στρατιωτικο μπαχαλο στο Αφγανισταν και το Πακισταν επισης. Ή απο την αλλη, η υπερεκμεταλλευση της Αφρικης, στελνει καραβιες ολοκληρες ανθρωπους. Θυμαμαι για παραδειγμα, διαβαζα καπου οτι οταν οι Ευρωπαικοι στολοι απο ψαροτρατες ξεκαναν σχεδον εντελως τα αλιευτικα αποθεματα στα ανοιχτα της Δυτικης Αφρικης, οι αφρικανοι πρωην ψαραδες αναγκαστηκαν απλουστατα να σταματησουν να ζουν οπως ζουσαν αιωνες πριν και να αναζητησουν βιοπορισμο στην ΕΕ. Δεχομαστε μια χαρα τα ψαρια τους, τις πρωτες υλες τους, τα προιοντα της εργασιας τους, αλλα τους ιδιους τους πεταμε.

      Οποτε, αν συνεβαινε ενα θαυμα και ξαφνικα οι G-ταδε αποφασιζαν να κανουν κατι ουσιαστικο αντι να πετανε λεφτα για να προκαλουν ανθρωπινες τραγωδιες στα συνορα του fortress Europe, θα μπορουσαν να το πετυχουν αλλαζοντας πολιτικες. Και επειδη η “Ισχυρη Ελλαδα” ειναι στην ΕΕ, εχει λογο (μικρο ή μεγαλο) και στις αποφασεις, και εχει και ευθυνη για τις συνεπειες τους. Εγραψα οτι δεν υπαρχουν εθνικες στρατηγικες. Ισως η μονη πραγματικη εθνικη στρατηγικη να ηταν μια διαφορετικη παρουσια με προτασεις και παει λεγοντας. Αλλα αυτο ισως ειναι ακομη πιο ουτοπικο απο τα ολα τα υπολοιπα μαζι…

      Like

  5. αναρχικός (μ-λ) says:

    οργισμενοι μουσατοι αραπηδες φωναζουν

    μουσάτοι αραπηδες; και έχεις σπουδάσει και στα “εξωτερικά”. Είδα κι έπαθα να καταλάβω αν το μπλογκ αυτό έρχεται από αριστερά ή “καρα”-δεξιά μεριά. Φιλικά…

    Like

    1. Οκει, επρεπε να το εξηγησω στο κυριως κειμενο, αλλα ξεχαστηκα με τα υπολοιπα. Μαλιστα, το ποστ στην αρχη το ειχα ονομασει “πρεπει να μιλησουμε για αραπηδες”.

      Τι εννοω με το “αραπηδες”. Καταρχην δεν το χρησιμοποιω ουτε σαν προσβολη, αλλα ουτε και ειρωνικα -γιαυτο δε το βαζω σε εισαγωγικα. Ενα απο τα πραγματα που εμαθα “στα εξωτερικα”, οπου τα ζητηματα του ρατσισμου ειναι ζητηματα που αφορουν το κοινωνικο “μεινστριμ”, ειναι η εννοια του racialization, η διαδικασια δηλαδη με την οποια σε μια ομαδα απο ανθρωπους αποδιδονται στερεοτυπικα χαρακτηριστικα και καταληγουν να ειναι ο στοχος του ρατσισμου. Οι “αραπηδες” δεν γεννηθηκαν “αραπηδες”, δεν ειναι απο μονοι τους, καθαυτοι “αραπηδες”, ειναι “αραπηδες” μονο στο πλαισιο οπου αντιμετωπιζονται σαν τετοιοι, απο τους ρατσιστες. Αυτη τη στιγμη λοιπον, εχουν κατασκευαστει οι δικοι μας “αραπηδες” που η κοινη γνωμη αυτοματα θα αναγνωρισει μεσα απο στερεοτυπα (“καμπουλ”, “ταλιμπαν” κτλ). Και πλεον οι αραπηδες εισβαλλουν δυναμικα και βιαια στο δημοσιο χωρο ζητωντας σεβασμο, ουσιαστικα δηλαδη αντιπαλευοντας τον ρατσισμο που τους καθιστα “αραπηδες”. Ετσι καταλαβαινω την συναστρια, γιαυτο εβαλα συνειδητα τη λεξη “αραπης” εκει.

      Ελπιζω να εγινε καπως πιο σαφες, αν και δεν το εχω και γω εντελως ξεκαθαρο στο μυαλο μου (μηχανικος ειμαι ντε, οχι κοινωνιολογος).

      Like

  6. Αν μη τι άλλο σε συγχαίρω που πιάνεις ένα τόσο δύσκολο θέμα. Ενα θέμα που οι περισσότεροι δεν τολμάμε να αγγίξουμε μην φανεί πως με μισή παραπάνω κουβέντα μπορεί να μπατάρουμε από την μια ή από την άλλη άκρη…

    Like

    1. Ο Ρομπερτ Φισκ εδωσε σε ενα απο τα προσφατα του κειμενα μια ωραια συμβουλη, στους δημοσιογραφους μεν, αλλα γιατι οχι και σε μας τους υπολοιπους: να αρχισετε συνειδητα να μπαταρετε προς τα εκει που και τα ιδια τα πραγματα μπαταρουν!

      (οκει δεν το’πε ετσι, αλλα εγω αυτο καταλαβα)

      Like

  7. Σύντροφε Plagal, όλα καλά αλλά θα διαφωνήσω κάθετα με τη φράση σου “την δυσαναλογια μεταξυ αφορμης και αντιδρασης. Με αλλα λογια, αυτα δεν εξηγουνται απο τον τριτο νομο του Νευτωνα”.
    Θεωρώ πως η αντίδραση των μουσουλμάνων συμπολιτών μας ήταν απίστευτα κόσμια σε σύγκριση με την πρόκληση. Ολοι οι ευρωπαίοι πολίτες θα είχαν χειρότερες αντιδράσεις.
    Το σχίσιμο του Κορανιου δεν έγινε από ένα μαλάκα φασίστα αλλά από εντεταλμενο όργανο του κράτος. Κια σαν κρατική ενέργεια πρέπει να την δούμε…
    Τώρα να φανταστούμε μια διμοιρία ΜΑΤ να εισβάλλει σε ένα ναό της Ισπανίας, Γαλλίας, Ιταλίας ή Έλλαδας και να πχ. κατουράνε την εικόνα της Παναγίας. Ποια πιστευεις πως θα ήταν η αντίδραση;
    Εγώ εκτιμώ πως τα συλλαλητήρια για τις ταυτότητες θα φάνταζαν χοροεσπερίδες.
    Την πατάς όπως όλοι μας. Ζουμε σε χώρες που έχουν συνηθίσει τη δημοκρατική συμπεριφορά του κράτους απέναντι μας.
    Και στην Ελλάδα η γκετοποίηση των μεταναστών είναι ακόμα χειρότερη από άλλες χώρες. Γιατί συνεχίζουμε να καμωνόμαστε πως δεν υπάρχουν.
    Στην Παλιά Κοκινιά υπάρχουν 3000 Πακιστανοί με τζαμιά και τουρκικο στρατιωτικό νεκροταφείο και υπάρχει μια σιωπή συννενοχής.
    Δεν ψωνίζουμε από τα μαγαζιά τους… Οι δήμοι δεν προσλαμβάνουν ουτέ ένα δημοτικό υπάλληλο από αυτούς, δεν συνδιοργανώνουν μια πολιτιστική βραδια και για αυτούς…
    “Εμείς” και “αυτοί” είμαστε πολεοδομικά γείτονες αλλά δε μιλιόμαστε … για δεκαετίες..
    Και φυσικά μένουμε έκπληκτοι όταν βγαίνουν στην Ομόνοια..
    Για αυτό σου λεω σύντροφε… Και λίγα έκαναν… Ο φοβος της μοναξιάς και της απομόνωσης τους μπλοκάρει… μέχρι να σαλτάρει κανένας απ` αυτούς και τότε….
    Κλαύτα Χαράλαμπε!

    Like

    1. Συντροφε Γατουλεα, γιαυτο δεν ειπα για δυσαναλογια μεταξυ αιτιας και αποτελεσματος, αλλα για την αφορμη. Και η αφορμη νομιζω οτι δεν ειναι ισοδυναμη με εισβολη και κατουρημα ναου. Αν το παρεις ξεκομμενο, μπορεις ακομα και να το δεις σαν κατι που εγινε πανω στον πανικο μας αστυνομικης επιχειρησης. (Και μαλιστα, ακριβως ετσι το διαβαζουν οσοι θελουν να συνεχισουν να αγνοουν το προβλημα). Εχεις απολυτο δικιο οτι αν βαλεις κατω την κατασταση οι αντιδρασεις θα μπορουσαν να ειναι πολυ πολυ πολυ μεγαλυτερες, και οπως γραφει σε ενα σημειο ο μαι φειβοριτ C.L.R. James, παντα οι καταπιεσμενοι οταν τελικα αντιδρουν δειχνουν αξιοθαυμαστη αυτοσυγκρατηση! Και στα υπολοιπα που γραφεις συνυπογραφω με χερια και ποδια.

      Like

      1. Δεν διαφωνούμε.. απλά μην ξεχνάμε πως το Κοράνι είναι για τους Μουσουλμάνους πιο ισχυρό σύμβολο πίστης απ` ότι η Αγία Γραφή για τους χριστιανούς. Ειδικά σε μία χώρα που δεν έχουν ουτέ ένα τζαμί, η διαφύλαξη της ακεραιότητας του ιερού κειμένου αποκτά σημασία πέρα από θρησκευτική..
        Είναι οντολογική, υπαρξιακή…. Είναι ο μοναδικός συνεκτικός κρίκος με τον ορισμό που δίνουν ως τελευταία γραμμή υπεράσπισης της ανθρώπινη αξιοπρέπειας τους…
        Γι αυτό έφερα το “εξωφρενικό ” παράδειγμα της βεβήλωσης ναού..
        Μπας και αρχίσουμε να αντιλαμβανόμαστε πως κι εμείς οι καλτουραλ γιουροπεαν σίτιζενς πρέπει να ανιχνεύσουμε τα ήθη και έθιμα άλλων λαών…κι όχι να τους “εκπολιτίζουμε” σαν νέοι μεγαλέξανδροι…
        Γι` αυτό και επιμένω “γαιδουρινά” να δούμε ΚΑΙ την αφορμή σοβαρά…

        Like

  8. Υ.Γ. γελκαμ μπακ συντροφε..
    Αλήθεια. καλύτερα ή χειρότερα τα βρίσκεις εδώ τα πράματα;

    Like

    1. Καλως σας ηυρα, μεχρι να ξαναφυγω.🙂

      Απο τον περασμενο Αυγουστο που εφυγα, φαινεται να εχουν αλλαξει πολυ τα πραγματα, προς το χειροτερο. ‘Η τουλαχιστον συμβαινει καταστασεις που σιγοβραζανε να εχουνε σκασει πια (μια ο Δεκεμβρης, μια τα τωρινα, μια τα σκανδαλα, μια η γουρουνια της ΝΔ). Γενικα, νοιωθω οτι συνεβησαν πααααρα πολλα οσο “εγω διαβαζα”! Ο_ο

      Like

  9. αναρχικός (μ-λ) says:

    δεκτή και πολύ καλή η διευκρίνισή σου για τη χρήση του όρου “αράπηδες”. Ελπίζω όμως να συμφωνείς πως, μέρως ακριβώς αυτής της διαδικασίας της περιγράφεις (“η διαδικασια δηλαδη με την οποια σε μια ομαδα απο ανθρωπους αποδιδονται στερεοτυπικα χαρακτηριστικα και καταληγουν να ειναι ο στοχος του ρατσισμου”) είναι και ο γλωσσολογικός τους χαρακτηρισμός και (ετερο-)προσδιορισμός. Ακριβώς: Είναι “αράπηδες” επειδή εμείς, οι “μη-αράπηδες” τους θεωρούμε και τους κατατάσουμε ώς τέτοιους. Χρησιμοποιώντας λοιπόν τον όρο, διαιωνίζεις/ουμε τη διαδικασία που αναφέρεις. Που δε νομίζω ότι είναι πραγματικά μέσα στις προθέσεις σου.

    Αυτά και καλή συνέχεια από έναν κοινωνιολόγο από τα εξωτερικά🙂

    Like

    1. Μα το κανω ακριβως για να προβοκαρω. Καταλαβαινω οτι ειναι προσβλητικο, αλλα -ευτυχως για μενα- οι περισσοτεροι που θα διαβασουν το ποστ δεν ειναι οι racialized “αραπηδες”, αλλα εμεις οι “μη-αραπηδες”, οποτε νομιζω οτι ειναι καλο να συνειδητοποιησουμε οτι πλεον και στο Ελληνικο μεινστριμ μπαινει ολη η προβληματικη του ρατσισμου: οτι πλεον υπαρχουν “αραπηδες”.

      Σημειωνω βεβαια, οτι το “αραπης” σαν ελληνικη λεξη δεν ειχε την υποτιμητικη σημασια του “nigger”, και οτι την απεκτησε οταν δημιουργηθηκε η αναγκη να μεταφραστει το “nigger”. Αλλα αυτα θα ταιριαζαν σε ενα ποστ του Σαραντακου. Και τελοσπαντων, εγω εδω σαν “nigger” την χρησιμοποιησα.

      Σιγουρα παντως, αναγνωριζω οτι στο κειμενο δεν φαινεται καθολου καλα ο τροπος που το σκεφτηκα.

      Πολλους χαιρετισμους.🙂

      Like

  10. Πολύ πολύ καλό το ποστ σου…

    Να βάλω πρόσθετα το εξής:

    Είμαι έλληνας πολίτης. Υφίσταμαι έλεγχο, τυπικό ή οτιδήποτε με σωματική έρευνα. Έχω ένα χαρτί στην τσέπη μου διπλωμένο.
    -Τι είναι αυτό φίλε?
    -Τηλέφωνα από γκόμενες/φίλους/τα ψώνια του σούπερ-μάρκετ
    Ο μπάτσος το σκίζει και το ποδοπατάει.

    Έτσι και αλλιώς, είναι για κλωτσιές.
    Πολλαπλασίασε το τώρα, με το ότι το χαρτί αυτό σήμαινε πολύ περισσότερα σε πολλούς περισσότερους ανθρώπους και έχεις το αποτέλεσμα.

    Ένα πρόσθετο κακό είναι ότι κάποιοι το αντιμετωπίζουν ΜΟΝΟ σαν μια προσβολή απέναντι στους μουσουλμάνους.
    Η προσβολή αφορά όλους μας.
    Ετσι και αλλιώς.

    Like

  11. Ευγένιος Ραμίρεζ says:

    Ανησυχητικά ανησυχητικό τη στιγμή μάλιστα που ο Αχιλλεύς Καμαρών, με ηγέτες τους Μπούρδα και Φαρούκ, επικράτησε 4-3 εκτός έδρας επί του Παμίσου.

    Γι’ αυτό χάρηκα μόλις έλαβα, προ ολίγου, το ηλεκτρονικό τραμπολίνο της ιαπωνικής (βεβαίως!) Spectra Ltd με τα καταπληκτικότερα vibe spinners της τελευταίας 3ετίας! Λίγη (ξ)απλότης επιτέλους.

    Πάντως, χωρίς διακριτικά ομίχλης Foglers Brite της γερμανικής Uexcull, δεν θα περάσουν απέναντι σώοι, όπως μαντεύω.

    Like

  12. Κάποιοι βιάζονται να βγάζουν στημένες ειδήσεις

    Οι λαθρομετανάστες που συνέχισαν να συγκεντρώνονται στο κέντρο της Αθήνας για τρίτη μέρα σήμερα ανακοίνωσαν ότι θα συνεχίσουν να το κάνουν κάθε μεσημέρι, με ότι αυτό συνεπάγεται. Πυρπολήσεις, καταστροφές, ληστείες, λεηλασίες. Πατρόνοι τους σε αυτό η ψευτοαριστερά και οι αναρχοφασίστες.

    Αφορμή για τη συγκέντρωση μας είπαν ότι στάθηκε το γεγονός πως κάποιος αστυνομικός έσχισε το κοράνι. Σήμερα η αλήθεια φάνηκε κι όλα ήλθαν τούμπα. Δεν τους βγήκε η μπεσαμέλ και είπαν τι πραγματικά συνέβη, το κατά πόσο θα το προβάλλουν ευρέως παραμένει άγνωστο.

    Σήμερα ακούστηκε από το ραδιόφωνο αλλά το πέρασαν στα ΨΙΛΑ ως συνήθως.

    Ένας λαθρομετανάστης είχε επάνω του σχισμένες σελίδες από το κοράνι. Ήταν διπλωμένες τόσες φορές και με τέτοιο τρόπο που παρέπεμπαν σε κάτι ύποπτο. Ο αστυνομικός – που κατά “σύμπτωση” είχε λάβει μέρος στην επιχείρηση σκούπα την προηγούμενη μέρα, οπότε τους ήταν οικείος- του ζήτησε να δει τι έχει τυλιγμένο στο χαρτί και ως όφειλε να κάνει ξεδίπλωσε τα τυλιγμένα χαρτιά γιατί το θεώρησε ύποτο και έκανε έλεγχο για ναρκωτικά ή άλλες παράνομες ουσίες. Το κοράνι λοιπόν ήταν ΗΔΗ ΣΧΙΣΜΕΝΟ και οι σελίδες που μας έδειξαν ήταν άκρως παραπλανητικές. Τα ΜΜΕ σε ραδιόφωνο και τηλεόραση σαφώς πατρονάρουν και αυτά με τον τρόπο τους τα επεισόδια μεταδίδοντας ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ που οι ΛΑΘΡΟμετανάστες ή οι πατρόνοι τους τους δίνουν.

    Είπαμε και σε περασμένη ανάρτηση πως η αστυνομία εχει εξαπολύσει επιχειρήσεις εκκαθάρισης του κέντρου της Αθήνας και των πέριξ περιοχών στην προσπάθειά τους να καθαρίσουν την περιοχή από την παρανομία και την εγκληματικότητα.

    Οι λαθρομετανάστες αντιδρούν σε αυτό και το μήνυμα είναι σαφές. Την Αθήνα γουστάρουν να την ελέγχουν αυτοί. Ναρκωτικά, trafficking, λαθρεμπόριο, διαρρήξεις, ληστείες, εμπόριο όπλων και όλα τα καλούδια. Προσχήματα θα βρούν πολλά για να πυρπολήσουν, να καταστρέψουν και να λεηλατήσουν και πάλι. Όσο εμείς τους ανεχόμαστε παραδεχόμενοι την ήττα μας έχουμε να δούμε τρισχειρότερα.

    Like

  13. fire says:

    Sorry,
    αλλά τι εννοείς “δεν γίνεται να περιοριστεί η λαθρομετανάστευση με κατασταλτικά μέτρα”??

    Αν σήμερα από όσους επιχειρούν να μπούν παρανομα στη χώρα, περνά το 80%, σίγουρα με πιο αυστηρά μέτρα μπορεί αυτό το ποσόστό να πέσει στο 40%.
    Αυτό δεν είναι περιορισμός?
    Κανεις φυσικά δεν ισχυρίζεται ότι μπορούμε θωρακίσουμε πληρως τα σύνορα, και να μην περνά κανείς παράνομος…..

    Και κάτι ακόμη, αν νομιμοποιηθούν οι λαθρομεταναστες που ΗΔΗ είναι εδώ, τότε αυτοί δεν θα έχουν μετά το δικαίωμα να φέρουν και τις γυναίκες και τα παιδιά τους?
    Αρα από τους 1,5-2 εκ. που έχουμε ήδη εδώ αντιλαμβάνεσαι ότι μπορεί το νουμερό τους να εκτοξευτεί στα 3 ??

    Και αν ας πούμε οι ΗΠΑ/Ευρώπη, δεν θέλουν να αναθεωρήσουν τον “παγκόσμιο καπιταλισμό”, εμείς τι πρέπει να κάνουμε για το πρόβλημα δηλαδή?
    Τιποτα από ότι καταλαβάινω…. Αυτό που κάνει και ο Καραμανλής, φαντάζομαι ότι θα τον δικαιολογείς… τι να κάνει και αυτός, όσο δεν “αναθεωρείται η φύση του παγκόσμιου καπιταλισμου”??

    Like

    1. Ωραια, και το εριξες φετος στο 40%. Και του χρονου. Αντε πες για 5 χρονια. Αν η κατασταση συνεχισει να χειροτερευει σε ολον τον κοσμο (οικονομικη κριση, περιβαλλοντικη αλλαγη, πολεμοι, κτλ), απο τις αντικειμενικες συνθηκες που προκαλει το παγκοσμιο οικονομικο και πολιτικο συστημα, πόσο νομιζεις οτι θα αντεξουν τα “αυστηρα μετρα”, μεχρι να γινουν παλι διατρητα? Τα οποια θα χρειαστει μετα να γινουν πιο αυστηρα και πιο αυστηρα. Και οταν θα φτασουμε στο σημειο τα “αυστηρα μετρα” να ειναι οπως λενε μερικοι ωραιοι τυποι, να βυθιζουμε τα σαπιοκαραβα με κανονιες, τι θα ειναι ακριβως αυτο που δηθεν θα υπερασπιζουμε? Ποιος πολιτισμος, ποια δημοκρατια και ποιος Ελληνισμος? Πόσο απο τον Ελληνικο και τον δυτικο εν γενει πολιτισμο εισαι διατεθειμενος να θυσιασεις για να τον “προστατευσεις”?

      Η ουτοπια δεν ειναι στο να λες οτι μπορουμε να αλλαξουμε το παγκοσμιο συστημα, η ουτοπια ειναι να λες οτι μπορει αυτο το συστημα, με αυτες τις τεραστιες αντιφασεις του, να διατηρηθει.

      Και μετα. Αν οι μεταναστες γινουν 3 εκατομμυρια και αν ομως οντως δημιουργηθει σοβαρη πολιτικη ενταξης και ενσωματωσης στον κοινωνικο ιστο, ποιο ακριβως ειναι το προβλημα? Ισα ισα, λυνεται το δημογραφικο, και τονωνεται η Ελληνικη κοινωνια οικονομικα, πληθυσμιακα, πολιτισμικα και παει λεγοντας. Και δεν τιθεται καν θεμα “αλλοιωσης” του Ελληνισμου: ο Ελληνισμος *παντα* ζουσε πλαι πλαι και αναμεσα σε αλλους λαους. Παντα ανεπνεε και ζουσε απο τον κοσμοπολιτισμο.

      Οσο για το τελευταιο, δες πολυ απλα οτι και ο “Καραμανλης”, κομματι του “παγκοσμιου καπιταλισμου” ειναι. Πελατης και υπαλληλος και αυτος και ο αλλος ο Σοσιαλιστης. Οσο για την “φυση του παγκοσμιου καπιταλισμου”, ε πια, αυτη δεν “αναθεωρειται” απο μονη της.

      Like

      1. fire says:

        Kοιτα, δεν υπάρχουν μόνο δύο οδοί.. είτε να είναι τελείως διατρητα τα συνορά μας είτε να σκοτώνουμε επι τόπου όποιον προσπαθεί να τα διαβει. Υπαρχουν πολλά ενδιάμεσα στάδια, ώστε να μπορέσεις με πολιτισμένο τρόπο να αποτρέψεις ένα ποσοστό όσων θέλουν να μπουν παράνομα.

        Η πολιτική ένταξης και ενσωματωσης είναι ένα θεωρητικό κατασκεύασμα, που όσο μεγαλύτερο είναι το πλήθος των μεταναστών, τόσο δυσκολότερο να υλοποιηθεί. Oταν βλέπεις τη Δανία π.χ. με άπειρους πόρους για την κοινωνική ενσωμάτωση, και ταυτόχρονα χαμηλό σχετικά ποσοστό μουσουλμάνων (3-4% http://en.wikipedia.org/wiki/Islam_in_Denmark) να αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα και εκρήξεις με αφορμή καποια στίτσα του Μωάμεθ, τότε καταλαβαίνεις ότι οι ρεαλιστικές δυνατότητες ενσωμάτωσης είναι πολύ μικρότερες από τις θεωρητικές. Tα ίδια και στη Σουηδία. http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7791553.stm

        Λαμβάνοντας αυτά υπόψιν, τι πιθανότητες πιστεύεις ότι έχει η Ελλάδα να μπορέσει έστω στοιχειωδώς να ενσωματώσει 3 εκ. μετανάστες? Και πρώτα και κύρια τι δουλειά θα βρουν όλοι αυτοί όταν το 25% των νεών ειναι ήδη άνεργοι?

        Like

        1. Προφανως και δεν υπαρχουν δυο μονο δρομοι. Και ενα βασικο βημα θα ηταν να καταργηθει ο καταπτυστος Ευρωπαικος κανονας που λεει οτι αμα πιαστει ενας λαθρομεταναστης σε χωρα της ΕΕ τοτε επιστρεφεται στη χωρα απο την οποια μπηκε στην ΕΕ. Το ζητημα ειναι ομως ποια θα ειναι η συνολικη κατευθυνση της οποιας πολιτικης. Και προσωπικα πιστευω οτι καθε κατασταλτικη πολιτικη ειναι καταδικασμενη μεσοπροθεσμα να αποτυχει παταγωδως. Και μαλιστα, οσο η μεταναστευτικη πολιτικη κατευθυνεται προς την καταστολη αντι για την ενταξη, τοσο χειροτερα θα ειναι τα αποτελεσματα της οταν καταρρευσει.

          Απο κει και περα, οι εκρηξεις που αναφερεις στη Δανια και τη Σουηδια, αλλα να βαλω και γω και τα γεγονοτα του 2005 στη Γαλλια σαν ακομα χειροτερα, ή ακομα και τις βομβιστικες επιθεσεις στο μετρο του Λονδινου απο Βρετανους μουσουλμανους ακομα χειροτερα, δεν συμβαινουν εξαιτιας της μεταναστευσης καθαυτης. Οι αιτιες τους βρισκονται σε κοινωνικες, οικονομικες και ταξικες αντιθεσεις και ακομα σε καταστασεις που εχουν να κανουν με το War on Terror και την αυτοεκπληρουμενη προφητεια του Πολεμου των Πολιτισμων. Δεν γινεται να βλεπουμε την μεταναστευση χωριστα απο ολα αυτα!

          Τελος, η ερωτηση τι πιθανοτητες εχει η Ελλαδα να ενσωματωσει μεγαλα πληθη μεταναστων ειναι κατα τη γνωμη μου λανθασμενη, γιατι κατα τη γνωμη μου δεν υφισταται καν επιλογη να τους ενσωματωσει ή να τους διωξει. Για μενα η επιλογη ειναι να τους ενσωματωσει ή να τους γκετοποιησει, να τους καταστειλει και να υποστει τις συνεπειες απο την κοινωνικη εκρηξη που θα σκασει μετα. Εξαλλου το γραφω και στο ποστ: δεν μπορουν να υπαρχουν εθνικες πολιτικες, η Ελλαδα απο μονη της δεν μπορει να κανει τιποτα παρα σπασμωδικες κινησεις για τα ματια των ψηφοφορων.

          Η μεταναστευση δεν ειναι Ελληνικο φαινομενο, αλλα παγκοσμιο, με παγκοσμιες αιτιες. Οποτε οι προσπαθειες για λυση του προβληματος δεν μπορει παρα να ειναι παγκοσμιες. Αυτο που μπορει να κανει η “Ισχυρη Ελλαδα” ειναι να παιξει σοβαρο ρολο στους διεθνεις οργανισμους. Απο κει και περα, χωρις παγκοσμιες προσπαθειες, οσο και να παιζουμε με τα κουβαδακια μας, οι εκρηξεις θα ειναι αναποφευκτες. Απλα, τουλαχιστον με σοβαρες πολιτικες ενταξης και αποφυγης των ανθρωπιστικων καταστροφων που προκαλει η καταστολη, εμεις δεν χανουμε την “ψυχη” μας, τον πολιτισμο και τη δημοκρατια μας, ενω με την καταστολη, εκφασιζομαστε και εξαχρειωνομαστε χειροτερα.

          Like

  14. Citizen says:

    Έχω πραγματικά θορυβηθεί με αυτά που συμβαίνουν πίσω στην Ελλάδα. Μπορώ να ξεκινήσω πάντα με μια κλασική θέση για την ανικανότητα της ελληνικής αστυνομίας και την ηλιθιότητα κάποιων υπαλλήλων της, θέση πάντα επίκαιρη όσο αυτή παραμένει στα χάλια που είναι. Διαπιστώνω όμως ότι στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι το στοιχείο της ιστορίας με τη μικρότερη σημασία. Το να γίνεται μια διαδήλωση για ένα εικαζόμενο σκίσιμο του κορανίου, προσωπικά το θεωρώ αχρείαστο αλλά δεκτό. Το να γίνονται όμως αυτά τα επεισόδια, με αυτή μάλιστα την αφορμή, όχι μόνο είναι απαράδεκτο σε ένα κοσμικό κράτος, αλλά και ανησυχητικό. Θυμηθείτε τους διαδηλωτές στην προβολή της ταινίας “ο Χριστός ξανασταυρώνεται”. Η ταινία πραγματικά προσβάλλει τα πιστεύω των χριστιανών, αμφισβητώντας καίρια σημεία της ζωής του Ιησού. Και, χωρίς να είμαι θεολόγος, νομίζω σημεία απείρως πιο ουσιαστικά από την ακεραιότητα του αντίστοιχου ιερού βιβλίου. Και γειά της και χαρά της – ντρέπομαι που παρότι υποτίθεται δημοκρατικό κοσμικό κράτος, ακόμα και σήμερα παραμένει ταμπού. Θα ήθελα να ρωτήσω λοιπόν πολλούς φίλους κυρίως της αριστεράς αν βλέπουν με την ίδια συμπάθεια τους διαμαρτυρόμενους ορθόδοξους σε αυτή την περίπτωση και αν θεωρούν ότι και αυτή έχουν δικαίωμα να εξεγείρονται βίαια και μάλιστα η ελληνική πολιτεία να τους χρωστά συγνώμη μετά από όσα έχουν γίνει. ‘Η να βγαίνουν να καίνε μετά από δηλώσεις πρώην κορυφαίου στρατιωτικού (όχι ενός μπατσάκου) ότι τον διεγείρει η εικόνα της παναγίας (όχι σε πνευματικό επίπεδο). Πραγματικά σχεδόν συγκινήθηκα όταν είδα ότι δεν υπήρξαν μεγάλες αντιδράσεις στο θέμα (τα παράθυρα μην τα μετρήσουμς) και ακόμα και πλήθη της χριστιανικής δεξιάς αντιλήφθηκαν ότι είναι εντάξει στα πλαίσια της ελευθερίας του λόγου.

    Πραγματικά είναι αστεία η αντίφαση του ότι αν πω “γαμώ την …” είμαι κουλ, αλλά αν πω “γαμώ τον …” (συμπληρώστε :D) οι ίδιοι θα με πουν φασίστα και ρατσιστή. (προφανώς και οι δύο εκφράσεις θα ήταν ηλίθιες και κατακριτέες για μένα αλλά παράλληλα επιτρεπτές).

    Νομίζω, Μιχάλη και φίλοι επισκέπτες, ότι οι πιο πολλοί συμφωνείτε μαζί μου, ότι ε, όσοι πιστεύουν σε κάποιο κράτος, πιστεύουν ότι πρέπει να είναι κοσμικό, και ζητούν το διαχωρισμό εκκλησίας και κράτους σε αυτή τη χώρα. Το τελευταίο δεν ξέρω και αν αποτελεί επίσημη θέση του ΣΥΡΙΖΑ. Αναλογιστείτε λοιπόν τι συμβαίνει όταν ένα τμήμα των πολιτών εξεγείρεται με αυτό τον τρόπο για ένα ελάσσον θρησκευτικό θέμα. Κάτω από ένα επικίνδυνα ερμηνεύσιμο “σεβασμό για τις θρησκείες” πολλά καίρια συστατικά στοιχεία μιας δημοκρατίας μπορούν να μπουν σε δεύτερη μοίρα. Θεωρώ το δικαίωμα των ανθρώπων να μεταναστεύουν σε μια χώρα, αναζητώντας μια καλύτερη ζωή, να προσφέρουν και να λάβουν ότι καλύτερο έχει αυτή να τους δώσει. Αλλά υπάρχουν κάποια στοιχεία τα οποία πρέπει να γίνονται σεβαστά, και ναι, το σύνταγμα και οι ελευθερίες λ.χ. είναι πάνω από το εκάστοτε ευαγγέλιο ή κοράνι κτλ. Νομίζω αρκετό πρόβλημα έχουμε με τους εγχώριους ταλιμπάν.

    Like

    1. Νομιζω οτι υπαρχει ενα λεπτο σημειο το οποιο αξιζει να το ξεκαθαρισω. Το εγραψα και παραπανω, σαν υποθεση βλασφημιας δεν με ενδιαφερει καθολου, ομοιως με τις περιπτωσης “προσβολης” ορθοδοξων συμβολων και πιστευω. Δεν “συμπαρατασσομαι” με τον οποιοδηποτε θρησκευτικο φανατισμο, και αλλωστε απο τους συναδελφους μου Ιρανους στο UofT εχω παρει μια ιδεα σε τι ειδους φασιστικα καθεστωτα μπορει να οδηγησει το “πολιτικο Ισλαμ”.

      Το προβλημα λοιπον δεν ειναι η προσβολη των συμβολων. Ουτε και ειμαι εγω κανενας δικαστης ή τηλεοπτικος καρδιναλιος να “καταδικασω” την πορεια και τις συγκρουσεις των μεταναστων, αλλα δεν βλεπω και κανεναν ιδιαιτερο λογο για τον οποιο αυτες τους οι κινητοποιησεις οσο μενουν στον θρησκευτικο χαρακτηρα να εχουν οποιοδηποτε ενδιαφερον απο τη σκοπια της απελευθερωσης. Δεν προσπαθω δηλαδη να “δικαιολογησω” τα οποια μπαχαλα.

      Αυτο που λεω ειναι οτι πρεπει να δουμε οτι αυτη η κινητοποιηση και αυτες οι συγκρουσεις σηματοδοτουν κατι που δεν μπορει να εξηγηθει απλα απο τη θρησκευτικη διασταση. Κατα τη γνωμη μου, το πρωτοφανες της υποθεσης, και η εκταση της, ειναι σημαδια οτι υπαρχει κατι πολυ βαθυτερο απο το θρησκευτικο, και αυτο νομιζω οτι δεν ειναι αλλο απο τα προβληματα που αντιμετωπιζει αυτη η ομαδα ανθρωπων, η οποια βρισκεται κυριολεκτικα στον πατο της γενικευμενης εξαθλιωσης που τυρανναει την κοινωνια συνολικα.

      Νομιζω δηλαδη οτι πρεπει να προσπαθησουμε να καταλαβουμε τις αιτιες που οδηγησαν σε αυτα τα ακραια(?) φαινομενα, και να μιλησουμε επιτελους για τον ρατσισμο που συνδεεται με την (μη-) πολιτικη του Ελληνικου κρατους και να δουμε οτι αν δεν αλλαξουν καποια πραγματα, τετοια φαινομενα θα ξαναδουμε και στο μελλον.

      Χαιρετισμους πολλους🙂

      Like

      1. fire says:

        Σήμερα εξεγείρονται επειδή κάποιος έσκισε μερικές σελίδες από το Κοράνι, αύριο θα εξεγερθούν επειδή μια εφημερίδα θα βγάλει ένα αστείο σκίτσο του Μωάμεθ.

        Οτι και να κάνεις οι φανατικοί μουσουλμάνοι πάντα φανατικοί θα μένουν. H Eυρώπη, παρά τις μεγάλες και δαπανηρες προσπάθειες, απέτυχε να τους εντάξει. Οσο και να τους εντάξεις στην κοινωνία, και δουλειά να τους βρεις, ακόμη και επίδομα 1000 ευρώ το μήνα να τους δίνεις για να ζουν αξιοπρεπώς, αυτοί τα ίδια θα πιστεύουν ( ασε που με την σχετική ευημερία που θα αποκτήσουν θα βάλουν και δορυφορική, για να ενημερώνονται απευθείας από τα Αραβικά κανάλια άρα πιο φανατικοί θα γίνουν τελικά!) H δορυφορική από μόνη της είναι ικανή να ακυρώσει τα πιο ευφάνταστα και σπάταλα κοινωνικά προγραμματα ένταξης!!

        Δεν έχει νόημα να συνεχίζεις να προσπαθείς να εντάξεις κάποιον όταν αυτός αντιστέκεται! Βάζουν το κοράνι πάνω από τους νόμους της κοινωνίας, και κυρίως το βάζουν και πάνω από τις αξίες της ζωής και της ελευθερίας του άλλου ανθρώπου! Δεν βλέπω κανένα όφελος για μια χωρα-κοινωνία να κάνει εισαγωγή (έστω και ακούσια) τέτοιων συμ-πολιτών!!

        Αρα αν αυτή η χώρα χρειάζεται περισσότερα εργατικά χέρια σε μια περιοδο ανάπτυξης ( δεν ξέρω κατά πόσο τα χρειάζεται σε περίοδο υφεσης οπως αυτή βέβαια http://www.nytimes.com/2009/04/25/world/europe/25migrants.html?_r=1), τότε νομίζω ότι πρέπει να κρατήσουμε για τον εαυτό μας το δικαίωμα να επιλέγουμε το τι είδους άνθρωποι θα έρθουν μαζί με τα χέρια, και όχι να το αφήσουμε στην τύχη να το κρίνει. Και είναι καλύτερο και για εμάς και για αυτούς αν αυτοί που θα επιλέξουμε είναι ευρωπαϊκής προέλευσης.

        Πάντως με όλα αυτά που γίνονται πολλοι Ελληνες θα έχουν αρχίσει να βλέπουν με άλλο μάτι τους Αλβανούς και άλλους Ανατολικοευρωπαίους🙂.

        Citizen, πότε θα ανοίξεις δικό σου blog?

        Like

        1. Νομιζω πως η αντιληψη σου για τους μουσουλμανους δεν ανταποκρινεται στην πραγματικοτητα, τοσο για τους ιδιους, οσο και για τα μιντια τους. Το λεω γιατι εχω πολλους μουσουλμανους συναδελφους και μπορω να πω απο πρωτο χερι οτι ειναι μια χαρα ανθρωποι σαν εσενα και μενα.

          Απο κει και περα, φανατικοι παντα θα υπαρχουν, οπως υπαρχουν και ταλιμπαν ορθοδοξοι. Δεν υπαρχει κατι ιδιαιτερο στο Ισλαμ που να γενναει φανατιλα. Ο Ισλαμικος εξτρεμισμος ειναι αποτελεσμα συγκεκριμενων ιστορικων συνθηκων που εχουν να κανουν με αλλα πραγματα (οπως πχ το αβανταρισμα της CIA στους ισλαμιστες εναντια στους Σοβιετικους –βλεπε και …Ραμπο 3). Και νομιζω θα συμφωνησεις οτι οσο χειροτερες ειναι οι συνθηκες εν γενει, τοσο περισσοτερο οι φανατικοι θα βρισκουν πατηματα (δες και το ΛΑΟΣ του 5%).

          Like

  15. fire says:

    Συμφωνώ με αυτό που λες, δεν είναι όλοι φανατικοί προφανώς! Οι περισσότεροι, ειδικά αυτοί στα πανεπιστήμια μια χαρά παιδιά είναι, μέχρι και τις μπύρες τους πίνουν… Με τη διαφορά ότι αυτοί είναι τόσο μουσουλμάνοι όσο είμαστε και εμείς χριστιανοί, δηλαδή μόνο στα χαρτιά περίπου…

    Οι φανατικοί δεν είναι μέσα στα πανεπιστήμια είναι εκτός…

    Και μην τα ρίχνεις όλα στους Αμερικάνους, ριζοσπαστικός ισλαμισμός υπήρχε και πριν από τη CIA, και χωρίς και ανεξάρτητα αυτής … Οπως και να το κάνουμε το χάσμα μεταξύ Δυτικού και Ισλαμικού πολιτισμού είναι υπαρκτό. Αλλά πράγματα θεωρούμε δεδομένα εμείς αλλα αυτοι.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s