Πιστη, οχι χυδαιοτητα

Διαβαζω (h/t) τα παρακατω και φρικαρω:

«Δεν δεχόμαστε, σε καμία περίπτωση, ότι μπορεί να μεταδοθούν τα μικρόβια της νέας γρίπης, μέσω της Θείας Κοινωνίας» δήλωσε ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος.

Όπως ανέφερε, τα κοχλυάρια με τα οποία μεταλαμβάνουν οι πιστοί είναι ασημένια και για το λόγο αυτό δεν υπάρχει κίνδυνος μετάδοσης. «Σύμφωνα με επιστημονική γνωμοδότηση, τα μικρόβια, αν υπάρξουν, χάνονται πάνω στο ασήμι» εξήγησε.

Πρόσθεσε ακόμη ότι και από την πλευρά της πίστης, η Εκκλησία δεν δέχεται ότι μπορεί να γίνει μετάδοση, λέγοντας πως «είναι σαν να λέμε ότι δεν θα χρησιμοποιήσουμε κουτάλια στα σπίτια και στα εστιατόρια, διότι μπορεί να μεταδοθεί η γρίπη».

Καταλήγοντας ανέφερε πως με βάση τις οδηγίες της Ιεράς Συνόδου και του υπουργείου Υγείας, το εκκλησίασμα θα ενημερωθεί για τα μέτρα πρόληψης, χωρίς, όπως είπε, να υπάρξει πανικός.

Αυτα ειναι εξωφρενικα πραγματα απο δυο αποψεις: την επιστημονικη και την εκκλησιαστικη. Δεν θα εστιασω στην επιστημονικη αποψη, ειναι νομιζω προφανες οτι αν ο Ανθιμος θελει να κανει τετοιου ειδους δηλωσεις, καλυτερα να μας πει ποια ειναι αυτη η “επιστημονικη γνωμοδοτηση”, να δουμε ποιος την εκανε, με ποια μεθοδο κατεληξε στα συμπερασματα του και πού δημοσιευτηκε. Αν ειναι να μιλαμε με …επιδημιολογικους ορους, να το κανουμε σωστα και να μην πεταμε μπαρουφες γυρω γυρω. (edit: δειτε για παραδειγμα τι λεει ενας γιατρος για ολα αυτα)

Θελω ομως να εστιασω στην εκκλησιαστικη πλευρα, γιατι απο μια τετοια αποψη, αυτα που ειπε ο Ανθιμος ειναι να βγαινεις απο τα ρουχα σου! Δεν ξερω αν ταιριαζει καλυτερα να μιλησει κανεις για εκκοσμικευση, φονταμενταλισμο, θεολογικη αμορφωσια ή απλα για βλακεια!

Μιλαει ο Ανθιμος για το Ευχαριστιακο μυστηριο σαν να μιλαμε για ξερωγω καθαριοτητα ή για υγειονομικους κανονες. Ειναι πολυ χαρακτηριστικο του φονταμενταλισμου να εκχυδαιζει εντελως την πιστη. Στην περιπτωση μας, ο Ανθιμος μας λεει οτι επειδη ειναι θεια Κοινωνια, τα μικροβια δεν μεταδιδονται. Εκχυδαιζει την πιστη λεγοντας οτι …με βαση την πιστη δεν δεχομαστε οτι μπορει να γινει μεταδοση. Ποσο απεχει αυτο απο το “με βαση την πιστη δεν δεχομαστε οτι υπαρχει βαρυτητα”? Η πιστη αναγεται σε αξιωση επιστημονικης γνωσης, με τον ιδιο τροπο που οι τρελαρες στην Αμερικη μιλανε για Intelligent Design και για irreducible complexities οχι απο θεολογικη αλλα απο επιστημονικη αποψη. Λιγο ακομα και θα μας περιγραψει ο Ανθιμος οτι οταν ο παπας λεει “τα σα εκ των σων” ειδικα αντισωματα, τα ☧-μεταληψοσωματα, εμφανιζονται θαυματουργως στον αρτο και τον οινο τα οποια ανθιστανται στους ιους και τα βακτηριδια.

Ή, για να το θεσουμε αλλιως, αν δηλαδη δεν χρησιμοποιηθουν ασημενια κοχλυαρια, θα πρεπει οι πιστοι να μην κοινωνησουνε?!?

Ειναι πολυ συμβολικος της εκκοσμικευσης ο τροπος που ο Ανθιμος αναφερεται στο ασημι. Ουτε λιγο ουτε πολυ, μας λεει οτι χωρις το ασημι, η ενορια δεν θα μπορουσε να εκκλησιαστει και να γινει Ευχαριστιακη κοινοτητα, δηλαδη Εκκλησια. Το ασημι που προφυλασσει την υγεια του καθενα ειναι ο εγγυητης οτι μπορει το εκκλησιασμα να εμπιστευτει τον πλησιον… Η “εκκλησια” που εχει στο μυαλο του ο Ανθιμος δεν εχει στη βαση της την Ευχαριστια, εχει το …ασημι. Ο καθενας στο καβουκι του, με τις “θρησκευτικες του πεποιθησεις” του, και μετα “εκτελει τα θρησκευτικα του καθηκοντα”, με προσοχη μην “λερωθει” και μη “μολυνθει” απο τους αλλους τους μολυσμενους. Ε οχι! Η Ευχαριστια ειναι πραξη Πιστης και μαλιστα παντα μεσα στην Παυλιανη “κοινοτητα των Πιστων”, στην ενορια, στο εκκλησιασμα, μαζι με τον “λερωμενο” πλησιον.

Υπαρχουν και αλλες χυδαιες πλευρες στον συλλογισμο του Ανθιμου. Ισως η μεγαλυτερη προστυχια ειναι στο πώς αφαιρει καθε εκκλησιαστικη ουσια απο την ιδια την Ευχαριστια. Οταν ο Χριστιανος κοινωναει, κοινωναει σαρκα και αιμα Χριστου, του ιδιου του Θεου του! Αντιγραφω απο το σχετικο αρθρο στο OrthodoxWiki τα λογια του Ιησου απο το κατα Ιωαννη:

“ἐγώ εἰμι ὁ ἄρτος τῆς ζωῆς. οἱ πατέρες ὑμῶν ἔφαγον τὸ μάννα ἐν τῇ ἐρήμῳ καὶ ἀπέθανον· οὗτός ἐστιν ὁ ἄρτος ὁ ἐκ τοῦ οὐρανοῦ καταβαίνων, ἵνα τις ἐξ αὐτοῦ φάγῃ καὶ μὴ ἀποθάνῃ. ἐγώ εἰμι ὁ ἄρτος ὁ ζῶν ὁ ἐκ τοῦ οὐρανοῦ καταβάς· ἐάν τις φάγῃ ἐκ τούτου τοῦ ἄρτου, ζήσεται εἰς τὸν αἰῶνα. καὶ ὁ ἄρτος δὲ ὃν ἐγὼ δώσω, ἡ σάρξ μού ἐστιν, ἣν ἐγὼ δώσω ὑπὲρ τῆς τοῦ κόσμου ζωῆς.”

Οπου βεβαια εδω “ζωη” ειναι η ιδια Ζωη που λεμε στο πιστευω “προσδοκω ανασταση νεκρων και ζωη την αιωνια”. Η Ευχαριστια ειναι κορυφαια στιγμη εκκλησιαστικου βιωματος, χωρις αυτην δεν υπαρχει Εκκλησια.  Και ειναι πραξη πιστης, και η πιστη δεν μπορει παρα να ειναι παραλογη, σαν την πιστη του Πετρου που καβαλαει την κουπαστη της βαρκας για να περπατησει πανω στα νερα. Εχει καταλαβει ο Ανθιμος ποιανου Θεου ειναι κληρικος? Εχει παρει χαμπαρι το “ζωην την αιωνιαν” και τι αυτη σημαινει? Στοχος  του Χριστιανου ειναι η ενωση με τον Θεο, που κατεξοχην γινεται μεσω την Ευχαριστιας. Δεχεται ο Ανθιμος δηλαδη οτι ο Χριστιανος μπροστα στην Ευχαριστια θα κατσει να σκεφτει την …γριπη? Σα να λεμε οτι ο Πετρος πριν ορμησει προς τον Χριστο θα κατσει να σκεφτει μηπως τυχον την ωρα που περπαταει πανω στα νερα του βραχουν οι καλτσες και πουντιασει!

Λοιπον, αυτα ειναι γελοιοτητες. Αν θελουμε να κανουμε επιστημονικη κουβεντα, παρακαλειται ο Ανθιμος να το βουλωσει, για να ακουσουμε τι εχουν να πουν οι επιστημονες. Αν παλι μιλαμε εκκλησιαστικα, ο Χριστιανος που φοβαται να κοινωνησει μπας και …μολυνθει μαλλον εχει πολυ σοβαροτερα προβληματα με την πιστη του παρα με τις γριπες και ειναι πολυ κριμα που για πνευματικο ποιμενα μπορει να εχει τον φαμφαρολογουντα Ανθιμο… Τα πραγματα ειναι απλα: αν πιστευεις στην Ανασταση, δεν φοβασαι καμια γριπη και η ολη κουβεντα ειναι περιττη. Αν δεν πιστευεις, δεν εχεις κανενα λογο να κοινωνησεις.

Πιστη, οχι χυδαιοτητα

33 thoughts on “Πιστη, οχι χυδαιοτητα

  1. Πάνω που ετοίμαζα κάτι τι σχετικό με την αρένα όπου συναντιούνται η Πίστη με την Επιστήμη για να παλέψουν!
    Ωραίο ποστ, με έβγαλες κι από τον κόπο🙂

    Like

  2. Μαύρος Αετός says:

    Πώς συνάπτει ρε Φαμέλη η πίστη με τον Κομμουνισμό??
    Κατάργηση όλων των θρησκειών εδώ και τώρα!
    Εκδίωξη όσων εμπορεύονται τους φόβους και τις ανησυχίες των ανθρώπων!

    Like

    1. kesnar says:

      Μα, και μια θρησκεια ειναι στον πυρηνα της μια ιδεολογια, το να καταργεις μια θρησκεια ειναι σαν να καταργεις μια ιδεολογια, και ειναι μια καταργηση ελευθεριας πανω απο ολα…

      Επισης, ο χριστιανισμος, ειναι μια θρησκεια ιδεολογικα αριστερη(αναρχικη θα ελεγα), οποτε ετσι πανε η πιστη και ο Κουμουνισμος/αριστερα γενικοτερα…

      Αλλα ειναι μια ολοκληρη συζητηση(που εγω τουλαχιστον δεν νομιζω πως ειμαι σε θεση να την κανω) και τελειως αλλο θεμα…

      Like

      1. Συντροφε μπραδερ, με το πρωτο που γραφεις συμφωνω. Για το δευτερο, εεε, βασικα περιμενε, μην βιαζεσαι. Αλλα ναι ειναι μεγαλη κουβεντα αυτη:/ Χαιρετισμους!

        Like

  3. υπάρχουν κάποιες ενδείξεις πως το ασήμι έχει τοξική επίδραση σε μερικά βακτήρια, μικρόβια, κλπ αλλά σίγουρα όχι στα πάντα
    http://en.wikipedia.org/wiki/Silver#Medicine
    και σίγουρα αυτό απέχει πολύ απ’ αυτό που λέει ο άνθιμος.

    όπως είπες και συ, αν κάποιος πιστεύει δεν φοβάται μην κολλήσει απ’ τη θεία κοινωνία😀

    Like

    1. Πολύ σωστά Νίκο, το ασήμι έχει κάποιες αντιβακτηρηδιακές ιδιότητες αλλά όχι αντιιοικές. Εν τέλη για να λέμε τα σύκα σύκα και την σκάφη σκάφη… γρίπη είναι δεν είναι και ο Ebola, ούτε θα έχουμε σκηνές Outbreak! Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να έχουν οι ομάδες υψηλού κινδύνου….ακόμη και στην Θεία Κοινωνία.

      Like

  4. Η Εκκλησία δε δέχεται ότι γίνεται μετάδοση μικροβίων μέσω της Θείας Κοινωνίας, επειδή καθαγιάζεται από το μυστήριο της Θείας Λειτουργίας.
    Δηλαδή, αν είσαι πιστός, τότε δέχεσαι τη μεταφυσική εξήγηση.
    Αν είσαι άπιστος / αλλόθρησκος / espoir / … απλά δεν μεταλαμβάνεις.
    Από εκεί και πέρα, οι μπαρούφες του Άνθιμου που έχουν σκοπό να καθησυχάσουν τους ημιμαθείς που δεν πιστεύουν πραγματικά για να τους αρκέσει η μεταφυσική εξήγηση, είναι κατάντια.
    [Εξαιρετική ανάρτηση btw!]

    Like

  5. Να δω ανακοίνωση του υπ. υγείας πως “η θεια κοινωνία θα μπορεί να δίδεται μόνο σε ατομικές συσκευασίες, σφραγισμένες, αποστειρωμένες και ελεγμένες από το κέντρο λοιμώξεων” και μετά μπορώ να συνταξιοδοτηθώ ως κομμουνιστής..
    απλά…. respect, plagal…

    Like

  6. Με τη σειρά μου θα θέσω την πολιτική πλευρά:

    Τι δουλειά έχουν οι πολιτική με το τι θα κάνουμε στου ναούς;

    Ας γνωματεύσουν επιστημονικά οι επιστήμονες, ας πουν αρλούμπες οι Άν-θιμοι ή Α-λήθειες οι άγιοι και εμείς θα πράξουμε το κατά συνείδηση.

    Όλα τα άλλα είναι (πολιτικές) ολοκληρωτικές αντιλήψεις σε “ξένους αχυρώνες”. Τουλάχιστον αυτή είναι η εκτίμησή μου σε πρώτη προσέγγιση.

    Like

  7. Προσωπικά πιστεύω ότι καλά τα λέει ο μεγάλος ιεράρχης, ας πάνε όλοι οι χριστιανοί να κοινωνήσουν, όχι όμως ακόμη, σε λίγο που θα μεταλλαχθεί ο ιός σε κάτι πιο θανατηφόρο. Έτσι θα αποδείξουν και τη δύναμη της πίστης τους…

    Like

    1. Από σένα το περίμενα αυτό το κακεντρεχές σχόλιο!
      [Και βεβαίως, δε θα διαφωνήσω …]

      Like

  8. Ksi says:

    Ma kala, den kserete oti to asimenio palouki einai pou skotwnei tous Vrykolakes??? Afou skotwnei tous vrykolakes tote sigoura kicks ass against the swine flu….ts ts ts imimatheis……

    Like

    1. Εδώ αρχίζει η κουβέντα και βρίσκει το πραγματικό νόημα… Όταν προσπαθείς, σαν τον Άνθιμο, να μπλέξεις την επιστημή με τη μεταφυσική, συνήθως προκυπτουν κατι horror flicks σαν κι αυτά που περιγράφει ο/η ksi..
      Το ασήμι σκοτώνει τους λυκάνθρωπους (όπως και τη νόσο των χοίρων!) σ. ksi by the way… λολ….
      Πάντως μου δημιουργηθηκε ένα ακόμα ερώτημα…
      Αν το σκόρδο και ο ηλιος σκοτώνει τους βρυκόλακες και το ασήμι τον ιο και τους λυκανθρώπους, αν τρώμε σκόρδα με ασημένια μαχαιροπήρουνα στις παραλίες κατά την ηλιοθεραπεία, θα έχουμε εξοπλιστέι αρκούντως ικανοποιητικά κατα του ιου;
      Τι λέει ο Άνθιμος για αυτό; Ο Tarantino;

      Like

  9. Odyssey says:

    Ο GR, χαριτολογώντας, θέλει νεκρούς τους χριστιανούς! Καλό. Και νομίζει ότι το “πρόβλημα” λύνεται.
    Αν οι Άνθιμοι υπάρχουν αυτό οφείλεται σε πολλούς λόγους. Ένας από αυτούς είναι που δε διαβάζουμε τις γραφές και ειδικά την καινή διαθήκη.
    Τότε, θα ανακαλύπταμε ότι το σύνολο της Ιεραρχίας αποτελεί μια αίρεση, με ελάχιστη σχέση με το λόγο του Χριστού. και είναι ένοχη όλη η Ιεραρχία γι’ αυτό, γιατί οι περισσότεροι σιωπούν όταν οι φονταμενταλιστές αιρετικοί, όπως ο Άνθιμος, ο Πειραιώς και άλλοι, λένε κοτσάνες και κάνουν αντιχριστιανικό κήρυγμα.
    Δε θα επεκταθώ.
    Η Θεία Κοινωνία συμβολίζει την ενότητα Θεού και ανθρώπων, αλλά ταυτόχρονα και την ενότητα μεταξύ των ανθρώπων, που συμμετέχουν στο μυστήριο.
    Συμβολισμός και μυστήριο προϋποθέτουν την ανθρώπινη “κοινωνία”, την κοινότητα των ανθρώπων που πιστεύουν, την ενότητα των χριστιανών και προφανώς την αλληλεγγύη, τη συνεργασία και την αγάπη.
    Δεν νοείται Θεία Μετάληψη, Θεία Κοινωνία, μεταξύ αγνώστων και αλληλομισούμενων ανθρώπων. Ενώνεσαι με τον διπλανό σου, μέσω της κοινής Θείας μετάληψης. Μετά τη Θεία Κοινωνία, εμπεριέχουν οι άνθρωποι άρτο και οίνο, αίμα και σώμα θείο, αλλά όχι την ουσία της πίστης, όχι τον Λόγο. Γι’ αυτό και ασχολείται ο αιρετικός κύριος με το ασήμι του κουταλιού.
    Αυτή η παρεκτροπή “συνηθίζεται” από τότε που η κοσμική εξουσία επέβαλλε τους όρους της και τους τοποτηρητές της πάνω στη δομή και την ιεραρχία των χριστιανικών κοινοτήτων, δηλαδή πάνω στην εκκλησία. Στην πραγματικότητα, διέλυσαν την εκκλησία για να μπορούν να επιβιώνουν οι λακέδες της κοσμικής εξουσίας, οι αιρετικοί.
    Φυσικά, όλα αυτά δεν ενδιαφερουν κάποιον που είναι αλλόθρησκος ή άθεος. Όμως, πρέπει να νοιάζουν όσους δηλώνουν πιστοί, αλλά όχι ηλίθιοι.
    Ο κυριος αυτός, εάν ήταν επίσκοπος και όχι δεσπότης, θα νοιαζοταν για τις πραγματικές προϋποθέσεις της Θείας και ανθρώπινης κοινωνίας.
    Επανίδρυση της Εκκλησίας είναι ένα καλό χριστιανικό και συνάμα ανθρώπινο αίτημα και στόχος.
    “Επίσης σας λέγω, ότι εάν δύο από σας, εις την γην, συμφωνήσουν να ζητήσουν οιονδήποτε πράγμα, θα τους γίνει από τον Πατέρα μου τον επουράνιον. Διότι όπου είναι δύο ή τρεις συγκεντρωμένοι εις το όνομα μου, εκελί είμαι ανάμεσα σας”. (κατά Ματθαίον, 18.19-21).
    Δε λέει πουθενά ο ένας να είναι δεσπότης.

    Like

  10. @ plagal

    δεν είπα ότι εσύ πολιτικόλογησες. Απλά εγώ έβαλα ΚΑΙ αυτή την πλευρά. Βρε μπας και έκανα λάθος και χάλασα το επίπεδο;

    Like

    1. Χαχαχα ναι εχεις ενα δικιο! Οταν αλλοι σχολιαστες πολιτικολογουν και δε λεω τιποτα, δεν μπορω να παραπονιεμαι σε σενα ξεχωριστα🙂

      Τους χαιρετισμους μου!

      Like

  11. philalethe00 says:

    Βασικά, θέτεις, αγαπητέ φίλε και συνιστολόγε, αρκετές σωστές πλευρές από θεολογικής πλευράς. Η αλήθεια είναι, ότι πρέπει να το ψάξω περισσότερο και προσωπικά, αλλά εννοείται, ότι
    α)οι πολιτικοί δεν πρέπει να έχουν ουδεμία σχέση με την Εκκλησία. Ξέρω, ότι έχουμε καισαροπαπισμο, βέβαια, το αντίθετο με την Δύση και το ίδιο, αλλά σε μικρότερο βαθμό με την προεπαναστατική Ρωσσία. (Αρκεί να θυμηθούμε τον αντιδραστικό κρατικό εκκλησιαστικό διοικητικό επίτροπο Πομπιεδόνοντσεφ και τον πρώην Χλίστι Ρασπούτιν που η Αυτοκράτειρα έβαζε να …διορίζη(!!!) τους επισκόπους.) Αλλά αυτός ο καισαροπαπισμός θα μας φάη και αυτός έφαγε εν μέρει και το λεγόμενο από τους Δυτικούς Βυζάντιο…
    β)Δεύτερον, εμείς στην Εκκλησία δεν ξεχωρίζουμε γριπωμένους και μη γριπωμένους. Η “έμμηνος ρύσις” δε έχει απλώς το πρόβλημα, ότι κάποιος άνθρωπος αποβάλλει αίμα, που έχει και ένας άνδρας, ας πούμε, που “κόβεται στο ξύρισμα”… Δεν ξεχωρίζουμε ακόμη και τους λεπρούς και αρνούμαστε να τους βάλουμε σε καραντίνα. Ο ίδιος ο Μέγας Βασίλειος, που ήταν και ο ίδιος γιατρός, όταν διάφοροι ανόητοι, προνοητικοί και “γνωστικοί” ήθελαν να απομονώνουν τους ανθρώπους αυτούς, τους επισκεπτόταν και τους φιλούσε, μάλιστα, ο ίδιος…!!!

    Οπότε, αναγκάζομαι να πω “να καθήσουν στα αυγά τους” όλοι οι καλοθελητάδες. Αρκετά έχουν υποδουλωμένη την Εκκλησία μέσω των συστημάτων τους της “νόμω Κρατούσης Πολιτείας” και της …συναλληλίας με την αντίχριστη Δεσποτοκρατία, την μεγάλη της πλειοψηφία, για να είμαστε δίκαιοι και ίσοι…! Αυτά…🙂

    Like

  12. Τι να πει κανείς; ίσως η σιωπή να είναι αντάξια της πελώριας αυτής ανοησίας αλλά το φαινόμενο τούτο είναι τόσο επίμονο και ανησυχητικό ώστε χρειάζεται ή μάλλον έχει νόημα μια κάποια απάντηση.. Την απάντηση βέβαια την δίνουμε εδώ μεταξύ μας και χαιρόμαστε. Ίσως φτάνει, ίσως πάλι όχι. Θα πρεπε κάποια στιγμή να το σκεφτούμε σοβαρά. Με τέτοιες κουταμάρες δε θα πρεπε να τεθεί ενώπιον των ευθυνών του; τούτος ο αστήρ ο φωτεινός; η ψυχή και η φωνή του εθνοφυλετισμού; Το καμάρι των λεβέντηδων της εθνοκαπηλίας; Ο Συνέμπορος του θεοφιλούς κου Ψωμιάδη; Ο εκφραστής των ωραιότερων μας φόβων; Η οπτασία της μεγάλης θεολογικής μας ντροπής; Η εμφάνεια τούτη που μας φέρνει με τρόπο ιαματικό μπροστά στην ολοκληρωμένη μας παρακμή;

    Όσο για τους φίλους που βάλουν ενάντια των θρησκειών.. με λογική “πονάει κεφάλι κόβω κεφάλι..” τι να λέμε;
    λίγη δουλειά ρε αγόρια! Σήμερα όπως και χτες η πίστη δεν εντοπίζεται κάπου. Π.χ. η επιστήμη και η πρόοδος είναι έννοιες που τις πιστεύουμε εξωλογικά επίσης και ενώ έχουμε πειραματικά σαφώς διαπιστώσει ότι δεν αποτελούν λύση και σκοτώνουν και τον πλανήτη. Η ίδια η προσωπικότητα είναι προϊόν της πίστης μας πως υπάρχουμε αλλιώς δε θα μπορούσαμε ούτε καν να μιλήσουμε!

    αλλά αυτά τα αφήνουμε στον οικοδεσπότη να τα μαζέψει αν θέλει..

    Like

  13. St.P says:

    Είμαι απλά ένας χριστιανός ορθόδοξος, όπως οι περισσότεροί μας και θέλω να κάνω μια διευκρίνηση για τα όσα λέγονται-γράφονται.

    Τα εκκλησιαστικά θέματα, ειδικά της Θείας Ευχαριστίας με τη Θεία Κοινωνία, πρέπει να τα βλέπετε κυρίως από τη σκοπιά της πίστεως. Τί εννοώ? Ας αναρωτηθούμε όλοι μας άν Πιστεύουμε ότι όταν πάμε να κοινωνήσουμε, κοινωνούμε όχι κρασί, νερό και ψωμί αλλά Σώμα και Αίμα Χριστού? Το πιστεύουμε? Αν όχι, τότε αφενώς δεν έχουμε συναίσθηση του τί κάνουμε όταν κοινωνούμε, αφετέρου δεν έχουμε γνώση της πίστεως και των δογμάτων της εκκλησίας.
    Έτσι, εξ αιτίας των παραπάνω, θεωρώ ότι είναι άδικο να καταφερόμαστε εναντίον πραγμάτων που ουσιαστικά ούτε γνώση έχουμε, ούτε και άποψη και ούτε βιώματα.

    Για να μιλήσω λίγο και εκκλησιαστικά, από αυτά που πιτσεύω αλλά και έχει τύχει να διαβάσω. Λοιπόν, με τη Χάρη του Αγίου Πνεύματος, τα υλικά νερό, κρασί και ψωμί, γίνονται Σώμα και Αϊμα Χριστού και δεν υπόκεινται στη φθορά! Δεν είναι δυνατόν, ο Άφθαρτος, ο Αιώνιος κτλ, να υπόκειται στη φθορά, η οποία στην περίπτωσή μας εκφράζεται με τον ιο της γρίπης. Όσοι Ιερείς καταλύουν μετά από όλους μας, θα έπρεπε να έχουν όλες τις ασθένειες του κόσμου…αλλά αυτό το τελευταίο επειχείρημα είναι απλά ότι πιο “αρεστό”, ότι πιο εύπεπτο και κατανοητό μπορεί να υπάρξει για τα μάτια και το μυαλό όσων σκέφονται λάθος (μήπως και αλλάξουν).

    Τέλος, αυτό που σκέφτομαι είναι ότι πρέπει να ξανακοιτάξουμε βαθυά μέσα μας, να δούμε τα όρια της Πϊστης μας, να κρίνουνμε τα εκκλησιαστικά εφόσον τα γνωρίζουμε και αν δε θέλουμε να Κοινωνούμε, ας μήν το κάνουμε. Αλλά ας μή δημιουργούμε θέματα και στους υπόλοιπους που πιστεύουν και εξακολουθούν να θέλουν να Κοινωνούν.

    ΥΓ. Ότι όταν κάποιος είναι άρρωστος δε χρειάζεται να άει στην Εκκλησιά, είναι αυτονόητο. Έτσι κι αλλιώς στη Εκκλησία δεν χτυπάμε κάρτα, ούτε κρατάμε απουσιολόγιο. Ελέυθερα πηγαίνουμε, ελεύθερα πιστεύουμε, ελέυθερα Κοινωνούμε.

    Like

  14. Anermatistos says:

    Υπερβολικό το άρθρο.

    Εμένα πάντως μού έκανε εντύπωση που ο Άνθιμος δεν χρησιμοποίησε την μεταφυσική αιτιολόγηση ώστε να ανακουφίσει τους πιστούς, αλλά αρκέστηκε σε επιστημονικές “εξηγήσεις”.

    Παρόλα αυτά τα ιόντα του αργύρου έχουν αντιβακτηριδιακή δράση, και ο Άνθιμος έχει εν μέρει δίκιο. Πάντως, ο συγκεκριομένος ιός προσβάλει το αναπνευστικό σύστημα (και όχι το πεπτικό) και δεν μεταδίδεται μέσω της τροφής, επομένως ΔΕΝ κολλάει από την Θ.Κοινωνία. Ο ιός μεταδίδεται μέσω του αέρα, αν για παράδειγμα κάποιος φταρνιστεί ή βήξει.

    Τώρα κάτι τελευταίο για τους πιστούς. Μπορεί κάποιοι να πιστεύουν βαθιά ότι η Θεία Κοινωνία έχει τις μεταφυσικές ιδιότητες που τις αποδίδουν και δεν πρόκειται να αρρωστήσουν. Παρόλα αυτά ζούμε όλοι μαζί στην κοινωνία και δεν είστε αποκομένοι, ώστε να γράφεται τους υπόλοιπους που δεν πιστεύουν στα @@ σας. Αν ο ίος είχε έστω και μια μικρή πιθανότητα να μεταδοθεί η Εκκλησία θα ΕΠΡΕΠΕ να λάβει μέτρα, και όχι να τα βασίζουμε όλα στον Θεό.

    Like

  15. Odyssey says:

    @St.P
    Κλασσικό “λάθος” των τυπολατρών, δηλ. των ειδωλολατρών:
    “Όσοι δεν ξέρετε ή δεν πιστεύετε, μην ασχολείστε”.
    Και ακολούθησε μια περιγραφή του τυπολατρικού και της διαδικασίας, η οποία αποφεύγει να απαντήσει στην ουσία της ανάρτησης.
    Διακρίνω ένα “ψιλοπανικό”, γιατί κάποιοι σχολίασαν και έκριναν, χωρίς να αμφισβητήσουν την ουσία της πίστης.
    Κι έτσι, δεν είναι “εύκολοι” οι κλασσικοί αφορισμοί, με τους οποίους “εξολοθρεύονται” οι αντιφρονούντες. (άθεοι, υλιστές, κομμουνιστές κλπ)
    Είναι προφανές ότι δεν υπάρχει υπεράσπιση των ημερών και των έργων του Άνθιμου και των συν αυτώ, με βάση τον Λόγο των γραφών. Πρόκειται, απλώς για “αιρετικούς”, αφιερωμένους στον Μαμμωνά και με σκοπό την τρομοκράτηση των αφελών.
    Ελέω Βαυαρών εξουσία.
    Υ.Γ. “μεταφυσική” και “πίστη” υπάρχει ακόμα και στην επιστήμη. Δείτε σημερινή συνέντευξη Ευτύχη Μπιτσάκη στην Ελευθεροτυπία.
    Κάποια πράγματα δεν μπορούν να διαγραφούν με αφορισμούς και επιστράτευση της λογικής. Ούτε όμως να ισοπεδώνονται με τηρώντας τους τύπους και καταργώντας την ουσία. (Με βάση τη “λογική” οι διαστάσεις του σύμπαντος είναι τρεις ή η αγορά είναι ορθολογική).

    Like

  16. St.P says:

    @Odyssey

    Φίλε, σε πληροφορώ ότι δεν έχω κανένα πανικό και καλά θα κάνει όταν αποφασίζεις να απαντάς σε κάποιον, να μιλάς με επιχειρήματα και όχι σα να γράφεις κείμενο της Αποκάλυψης του Ιωάννη…αλλά ξέχασα εσείς της διανόησης μας βλέπετε αφ υψηλού εμάς…

    Επίσης, σου λέω ότι υποστηρίζω μόνο τις ιδέες που πιστεύω και αγαπώ και δεν υποστηρίζω με τα λεγόμενά μου κανέναν! Μέγιστο λάθος σου το ότι λές πως υποστηρίζω τον εν λόγω ιερώμενο. Κακώς με χρωματίζεις.

    Κακώς-κάκιστα βγάζεις το συμπέρασμα “Όσοι δεν ξέρετε ή δεν πιστεύετε, μην ασχολείστε”. Απλά, με απλά λόγια προσπάθησα να εξηγήσω πως δεν είναι δυνατόν να κολλήσεις απ τη Θεια Κοινωνία και είπα ότι όποιος έχει βιώματα…καταλαβαίνει τί λέμε, εμείς “οι της Εκκλησίας”.

    Κακώς-κάκιστα βάζεις λόγια στο στόμα μου όπως ότι είστε αιρετικοί κτλ…

    Να σου πω πια είναι η αλήθεια για σένα.Άκου: Ένα 3% ή 10% που προφανώς ανήκεις, προσπαθεί πάντα να επιβάλλει στο υπόλοιπο κοινωνικό σύνολο και περισσότερο σε αυτούς που εύκολα χειραγωγούνται τις απόψεις του. ΤΟ ποιος είναι τρομοκράτης, υποκριτής, φασίστας, κοιμουνιστής, άθεος, φαίνεται αλλά καλύτερα άστο να το κρίνει η ίστορία και τα έργα μας/σας.

    Και κάτι τελευταίο. Ξέρεις φίλε, τί σπουδές έχω κάνει εγώ? Ξέρεις αν μιλάς με κάποιον που δεν έχει τη στοιχειώδη εκπαίδευση αλλά πολύ περισσότερα? Οπότε, κομμένα τα ορθολογιστικά που λές και ότι υπάρχει και η επιστήμη, την οποία τάχα εγώ δε δέχομαι!!

    Α! και το τελευταίο, στη δουλειά σου για να γίνεις καλός, προσπαθείς να φτάσεις τους στόχους που σου επιβάλλουν. Στην Εκκλησία, αν έχεις ως τελικό σου στόχο το να μοιάσεις σε αυτούς που εικονίζουν οι εικόνες που ασπάζεσαι, θεληματικά προσπαθείς γι αυτό…δε στο επιβάλλει κανείς. Οπότε αν θέλεις να πιστεύεις ότι θες, δικαίμωμά σου.

    Στο επαναλλαμβάνω μπας και το εννοήσεις: Έτσι κι αλλιώς στη Εκκλησία δεν χτυπάμε κάρτα, ούτε κρατάμε απουσιολόγιο. Ελέυθερα πηγαίνουμε, ελεύθερα πιστεύουμε, ελέυθερα Κοινωνούμε.

    Like

    1. kapoioskapoukapote says:

      “Τα εκκλησιαστικά θέματα, ειδικά της Θείας Ευχαριστίας με τη Θεία Κοινωνία, πρέπει να τα βλέπετε κυρίως από τη σκοπιά της πίστεως.”… Θα διαφωνήσω. Δεν ισχυει πάντα. Στο συγκεκριμένο θέμα για παράδειγμα επικεντρωθηκαν “οι της εκκλησίας” στο επιστημονικο ερώτημα αν κολλάει ο ιός ή όχι μέσω θειας κοινωνίας, και δεν βασίστηκαν σε επιχειρήματα τύπου Πίστη! Οπότε, όχι, ΔΕΝ “είναι άδικο να καταφερόμαστε εναντίον…” με επιχειρήματα που ανήκουν στο τομέα της επιστήμης και της λογικής.. Εσυ προτείνεις να μην το κάνουμε, οκ…

      “με τη Χάρη του Αγίου Πνεύματος, τα υλικά νερό….δεν υπόκεινται στη φθορά! Δεν είναι δυνατόν, ο Άφθαρτος, ο Αιώνιος κτλ, να υπόκειται στη φθορά….” και ταυτόχρονα λες: “Ξέρεις φίλε, τί σπουδές έχω κάνει εγώ? Ξέρεις αν μιλάς με κάποιον που δεν έχει τη στοιχειώδη εκπαίδευση αλλά πολύ περισσότερα? Οπότε, κομμένα τα ορθολογιστικά που λές και ότι υπάρχει και η επιστήμη, την οποία τάχα εγώ δε δέχομαι”… Τώρα βέβαια κέντρισες το ενδιαφέρον μου να ρωτήσω τι σπουδές αλλά δεν θα το κάνω.. Θα ρωτήσω όμως αν νομίζεις πως οι δύο φράσεις σου μπορούν να συνυρπάξουν στο ίδιο κείμενο.. διότι δεν μου καθονται και πολύ καλά μαζί. Από την μία Επιστήμη, Ορθολογισμός και απο την άλλη ανευ αποδείξεως Αφθαρτος και Αιώνιος.. χμ…δεν είναι ότι δεν συμβαδίζουν, όλα συμβαδίζουν αν το θέλει ο Ανθρωπος.. στο ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ θέμα είναι που έχω μια αμφιβολία….

      Τέλος: “Στο επαναλλαμβάνω μπας και το εννοήσεις: Έτσι κι αλλιώς στη Εκκλησία δεν χτυπάμε κάρτα, ούτε κρατάμε απουσιολόγιο. Ελέυθερα πηγαίνουμε, ελεύθερα πιστεύουμε, ελέυθερα Κοινωνούμε.” Επιμένεις σε αυτό και στα δύο σχόλια. Απλά μια παρατήρηση: Ναι, ελεύθερα πηγαίνετε, ελεύθερα πιστεύετε, ελεύθερα στηρίζετε οικονομικά και ηθικά την εκκλησία, ελεύθερα και αυτή εκμεταλλεύεται το κοινό της, τους “της Εκκλησίας” και ελεύθερα, στο ονομα σας, πράττει ότι πράττει. Δεν θα συνεχίσω, απλά θα πω ότι αυτό το ελεύθερα που αναφέρεις, όντως ισχύει, αλλά δεν νομίζω να έχεις σκεφτεί τις προεκτάσεις που μπορεί να έχει.

      Και το πιο σημαντικό: ΑΝ κολλησει πιστός απο την θεία κοινωνία ποιος θα φταίει;;;
      1. Η ελευθερη επιλογή του;
      2. η έλλειψη πίστεως;
      3. ο παπάς που με επιστημονικούς όρους αλλα όχι σκέψη είπε ότι δεν είναι δυνατόν κάτι τέτοιο;;
      4. Η’ μήπως, με αυτά που λες, θα είναι ένα επιχείρημα – όχι επιστημονικό αλλά λογικό – ΕΝΑΝΤΙΟΝ αυτών που αναφέρεις παραπάνω πέρι αφθαρσίας κτλ κτλ;
      Ρωτώ για να δω πως αντιλαμβάνεσαι την ελευθερία, την επιστημή, την πίστη κτλ σε μια περίπτωση που υπάρχει πιθανότητα αμφισβήτησης τους…

      Υ.Γ. ωραιο το μπλογκ σας απο μια πρωτη ματια που του έριξα….nice nice

      Like

  17. samsays says:

    Απλά τα πράγματα. Μιλώ ως πιστός.

    Δεν έχει σημασία αν τα μικρόβια πεθαίνουν η δεν πεθαίνουν πάνω στην Θεία Κοινωνία. Σημασία έχουν τα εξής

    Κατα Μάρκον 16:17-18 (Μιλάει ο Ιησούς)
    “Εκείνους, δε, που θα πιστέψουν θα τους ακολουθούν τα εξής σημεία: εις το όνομά Μου θα βγάζουν δαιμόνια, γλώσσες καινούριες θα μιλούν, φίδια θα σηκώνουν ΚΑΙ ΑΝ ΤΥΧΟΝ ΠΙΟΥΝ ΚΑΤΙ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΟΝ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΥΣ ΒΛΑΨΕΙ. Εις τους αρρώστους θα βάζουν τα χέρια τους και θα γίνωνται υγιείς”

    Και σε συνδιασμό με το παρακάτω…

    Προς Κορινθίους Α’ 11:27-30 (Μιλάει ο απ. Παύλος)
    “Ώστε όποιος τρώγει από τον άρτον τούτον ή πίνει από το ποτήριον του Κυρίου χωρίς να είναι άξιος, θα είναι ένοχος έναντι του σώματος και του αίματος το Κυρίου. Ας εξετάζει ο άνθρωπός τον εαυτόν του και έτσι ας τρώγει από τον άρτον και ας πίνει από το ποτήριον, διότι εκείνος που τρώγει και πίνει κατα τρόπον ανάξιον, τρώγει και πίνει την καταδίκη του εαυτού του, ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΔΙΑΚΡΙΝΕΙ ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ. ΔΙΑ ΤΟΥΤΟ μεταξύ σας υπάρχουν ΠΟΛΛΟΙ ΑΔΝΑΤΟΙ ΚΑΙ ΑΡΡΩΣΤΟΙ και αρκετοί ΠΕΘΑΝΑΝ.”

    Βλέπουμε λοιπόν ότι τα περί μικροβίων και ασημένιων κουταλιών είναι μπαρούφες. Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα.
    Αν πιστεύεις πραγματικά ότι κοινωνάς Σώμα και Αίμα Χριστού (δηλαδή διακρίνεις, μέσω της πίστεως, το Σώμαι και το Αίμα στον άρτο και τον οίνο) τότε κατατάσεσαι στην κατηγορία των πιστών τους οποίους ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΒΛΑΨΕΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΥΧΟΝ ΔΗΛΗΤΗΡΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΠΙΟΥΝ.

    Αν από την άλλη δεν πιστεύεις στην πραγματική παρουσία του σώματος και του αίματος του Κυρίου στον άρτο και τον οίνο (δεν διακρίνεις δηλαδή το Σώμαι και το Αίμα) τότε κατατάσεσαι σε αυτούς που κοινωνούν ανάξια και επομένος συμφωνα με τον λόγο του Παύλου ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑΝ ΙΟ Η ΜΙΚΡΟΒΙΟ μπορεί να σε κάνει να ασθενήσεις ακόμα και να πεθάνεις.

    Άρα λοιπόν, το πρόβλημά μου μπροστά στον Άρτο και τον Οίνο, είναι πρόβλημα πίστης στο μυστήριο και όχι πρόβλημα υγιεινής.

    Αλλά δυστυχώς, η Εκκλησία έχει γεμίσει από ορθολογιστικές απόψεις και ιερείς που είναι ανοίκανοι να επικοινωνήσουν την ουσία της πίστης στον λαό τους. Δεν μπορούν να δεχτούν με πίστη τα μυστήρια και για αυτό προσπαθούν όλα να τα εκλογικεύσουν δύνοντας τους κάθε είδους ορθολογιστικές και λογικοφανείς εξηγήσεις ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ, σκοτώνοντας έτσι την πίστη και καταντώντας την ένα αντικείμενο χλευασμού.
    Και για να επεκταθώ λίγο περισσότερο, αυτού του τύπου οι ιερείς είναι που ανταλλάσουν-εμπορεύονται την πίστη με μια ψεύτικη απομίμισή της, μία ορθολογική διδασκαλία. Αυτή η τάση έχει ξεκινήσει εδώ και πολλά χρόνια στην δυτική εκκλησία και δυστυχώς φαίνεται να έρχεται και προς τα εδώ. Εκλογίκευσή των πάντων σε σημείο να γελοιοποιούνται όλα.
    Ας διαβάστούν τα τελευταία κεφάλαια του προφήτη Δανιήλ της παλαιάς διαθήκης. Ίσως κάποιοι αναγνωρίσουν ποιοι είναι αυτοί “που εγκατέλλειψαν την διαθήκη την Αγία” για μια άλλη ψεύτικη.
    Αυτοι που το έκαναν αυτό καλά θα κάνουν να συνέλθουν γρήγορα και να καταλάβουν, όπως λέει και ο παιδικός φίλος Plagal, ποιανού Θεού είναι ιερείς.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s