Σημαιες

Σχολιο: Ας αφησω το επικαιρο ζητημα καθαυτο, ας μην σχολιασω αυτες τις φωτογραφιες. Ας προσπαθησω να δω το πραμα ψυχραιμα και αποστασιοποιημενα, απο την αποσταση που μου δινει ο Ατλαντικος Ωκεανος. Λοιπον: οταν Σομαλοι προσφυγες κατεβαινουν στο δρομο για να διαμαρτυρηθουν και υψωνουν τις σημαιες της πατριδας τους, τοτε πρεπει καποιοι να καταλαβουν οτι κατι παει παρα πολυ στραβα με την “μεταναστευτικη πολιτικη” της χωρας.

Οταν πχ οι Μεξικανοι διαμαρτυρονταν στις ΗΠΑ ή οταν οι Ταμιλ ή οι Παλαιστινιοι διαμαρτυρονταν εδω στον Καναδα, υψωναν τις σημαιες των ΗΠΑ και του Καναδα αντιστοιχα. Στην διαμαρτυρια τους προσπαθουν να δειξουν οτι ειναι κομματια της ευρυτερης κοινωνιας, να αντλησουν πολιτικη νομιμοποιηση για τα οποια αιτηματα τους απο το κοινο κοινωνικο συμβολαιο, την κοινη ταυτοτητα. Οταν στην Ελλαδα οι Σομαλοι διαμαρτυρονται εναντια στο Ελληνικο κρατος και συσπειρωνονται γυρω απο την Σομαλικη σημαια, σε φαση “εμεις και εσεις”, αυτο δειχνει οτι εχουν αναγκαστει να τοποθετησουν τους εαυτους τους απεναντι απο την κοινη Ελληνικη ταυτοτητα.[*]

Ειναι σημαδι οτι μακροπροθεσμα, η διαδικασια κοινωνικης ενταξης αυτης της κοινοτητας στην Ελληνικη κοινωνια ξεκιναει οχι πια απο το μηδεν (αυτην την πιθανοτητα την καταστρεψαμε ηδη), αλλα κατω απο το μηδεν, απο αρνητικες τιμες. Η επιθεση του Κρατους στην κοινοτητα, την συσπειρωνει γυρω απο την “ταυτοτητα”, την κανει να ταμπουρωθει σαν σκαντζοχοιρος.

Αλλα βεβαια, οι μπουζουκοκεφαλοι πιστευουν στην ουτοπια οτι μπορουν  “να τους διωξουν”, αρα δεν ενδιαφερονται καν για την προοπτικη της ενταξης. Και καλα οι καρατζαφεροπληκτοι. Οι αλλοι οι ηλιθιοι που κυβερνουν και δεν σχεδιαζουν την πολιτικη της χωρας ουτε καν για τις επομενες εκλογες, αλλα για τις επομενες δημοσκοπησεις, δεν βλεπουν το αδιεξοδο?

Υστερογραφο: χιλια μπραβο στο ΠΑΜΕ και χιλια μπραβο στον βουλευτη του ΚΚΕ, Κωστα Καζακο!

Δειτε για την κυριως ειδηση:

(η φωτογραφια ειναι κομμενη απο αυτην εδω, με αδεια CC)

[*] Και αυτο δεν εχει να κανει με τους ιδιους τους Σομαλους: οι συμπατριωτες τους εδω θα σηκωσουν το πλατανοφυλλο. Η αποτυχια ειναι ολη δικη μας!

Σημαιες

16 thoughts on “Σημαιες

  1. ή μπορεί να αντιδιαστέλονται προς μία άλλη ανταγωνιστική υπο-ταυτότητα του γκέτο, μία συμμορία ας πούμε.

    Like

  2. ή μπορει να είναι επειδή οι άν8ρωποι μαθαίνουν να βάζουν την εθνικότητά τους πάνω από την οντότητά τους ως άνθρωποι… λες και η εθνικότητα τους κάνει διαφορετικούς… αυτό είναι το μεγαλύτερο κακό που έχει κάνει η ύπαρξη κρατών. χωρίζει και διχάζει

    Like

    1. αλλά στο βαθμό και τις φορές εκείνες που η εθνικότητα δεν κατασκευάστηκε (εθνογέννεση) προκειμένου να υποστηρίξει την κρατικότητα, αποτέλεσε το υλικό των φιλελεύθερων επαναστάσεων σαν η ουρά της επανάστασης των αστών που υποστηρίχτηκαν από λαϊκές-εθνικές μάζες.
      Από μία άλλη άποψη, τα ίδια τα ανθρώπινα/ και πολιτικά δικαιώματα που προφανώς επικαλούνται οι εν λόγω μετανάστες, ή πλείστοι όσοι εναντιώνονται στην αστυνομική αυθαιρεσία, είναι επίσης αποτέλεσμα και κατάκτηση του φιλελεύθερου αστικού κράτους όπως αυτό μετεξελίχτηκε από το φεουδαρχικό βεστφαλιανό κράτος.
      Η προφανής αντίφαση έγκειται στο ότι η κοινωνική θέσμιση του κράτους, συγκεφαλαιώνει εκείνον τον κατά Καστοριάδη (βλ Φαντασιακή Θέσμιση της κοινωνίας, σελ 319-329) ορισμό του Καντόρ για τα σύνολα, ότι κάθε μέρος του συνόλου πρέπει να οριστεί ως το “μη-είναι των άλλων μερών του” με αποτέλεσμα η κρατικότητα και η δημοκρατία σε ένα οιωνεί “πολιτικό σύνολο” να αλληλοαποκλείνονται.
      Σε κάθε περίπτωση όμως ένα Rawlsιανό “περιεκτικό δόγμα” (comprehensive doctrine) όπως είναι η εθνικότητα ή η θρησκεία, δεν μπορεί να κατηγορηθεί εκ προοιμίου ως παράγοντας αλλοτρίωσης, αφού η κοινωνική του κινητικότητα μέσα στο ιστορικό-κοινωνικό “λέγειν και τεύχειν” ή και η άρρηκτη συνέχεια της επίδρασής του επιβεβαιώνουν τις επιλογές-ανάγκες της ανθρώπινη φύσης.
      Συμφωνώ όντως, ότι σε “νεωτερικά” περιβάλλοντα η εμμονή στα “περιεκτικά δόγματα” γίνεται λιγότερο “αθώα” και περισσότερο πολύπλοκη. Εντούτοις, το να καταγίνεται κάποιος εναντίον τους εμπεριέχει την ίδια φιλοσοφική δυναμική με εκείνη των ίδιων των δογμάτων.

      Like

  3. zaper01 says:

    “εχουν αναγκαστει να τοποθετησουν τους εαυτους τους απεναντι απο την κοινη Ελληνικη ταυτοτητα”

    και γιατί δεν πάνε κάπου αλλού ?? που να αισθάνονται καλύτερα? Εμείς πάντως δεν τους καλέσαμε……

    Like

    1. Προσπαθούν οι έρμοι … αλλά όπου τους πετυχαίνει το λιμενικό (Πάτρα, Ηγουμενίτσα κλπ) τους σαπίζει στο ξύλο. Όπως τον Κούρδο που πέθανε πριν λίγες μέρες.

      Like

        1. Γιατι κατα βαθος ειναι κακοι ανθρωποι που θελουν να σου φανε το μπιφτεκι σου.

          Like

        2. Αν είχε σύνορα η Σουηδία με την Τουρκία, εκεί θα πήγαιναν. Στην Ελλάδα δε θα πάταγε κανείς.

          Like

  4. timo, για να σου πω την αληθεια, διαφωνώ μαζί σου… η κοινωνική κινητικότητα της θρησκείας συνδέεται άρρηκτα με τους κρατούντες που την επέβαλαν και, αν μη τι άλλο, είναι αναγνωρισμένη ως μια από τις πρωταρχικές μορφές χειραγώγησης… και όσο για την εθνικότητα, με τη σημερινή της μορφή είναι εμφάνιση των 18ου-19ου αιώνα, καθαρά κατασκευασμένη… όσο για τα περί δικαιωμάτων, με συγχωρείς, αλλά δεν είναι κατάκτηση, ούτε των αστικών κρατών ούτε των λεγόμενων σύγχρονων “δημοκρατιών”. για να σου πω την αλήθεια δεν είναι καν κατάκτηση… είναι διεκδίκηση για έναν καλύτερο κόσμο αύριο…

    Like

    1. Δηλαδή ανήκεις σε αυτούς που υποστηρίζουν ότι η θρησκεία επιβλήθηκε δια της βίας, (ο “Χριστιανισμός” στην “Ελλάδα” με αφορμή και το Γαβράς-σήντρομ )άρα και σε αυτούς που υποστηρίζουν ότι σήμερα που η θρησκεία δεν ασκεί βία για να “επιβληθεί”, όλοι καθημερινά ξεγλιστρούν από τα σιδηρόφρακτα στρατόπεδα της και η θρησκεία διαλύεται εις τα εξ’ ων συνετέθη.
      Εν πάσει περιπτώσει, στο σχόλιό σου δεν λες κάτι με το οποίο να διαφωνώ τουλάχιστον όχι ριζικά και σίγουρα όχι με τρόπο που να μην είναι άμοιρος πολιτικών /και φαντασιακών προκαταλήψεων οπότε δεν αξίζει και να αναφερθώ στο “επιβλήθηκε”. Από μία άλλη άποψη, τα περί έθνους είναι όπως τα λες, κατά τον 18ο αιώνα συντελείται, εξ’ου και η αναφορά που έκανα στην επανάσταση των αστών, οπότε δν βλέπω γιατί διαφωνείς.
      Όσο για τα “δικαιώματα” και την ενεργούμενη “διεκδίκηση” κάποια στιγμή θα πρέπει επιτέλους να παραδεχτούμε ότι η Ιστορία των “Νεότερων Χρόνων” δεν ξεκινάει με το 1848 αλλά με το 1789. Είναι εξόχως στρουθοεγωιστικό -για την Αριστερά τουλάχιστον σίγουρα- να παραγνωρίζουμε τον ιστορικό ρόλο του αστικού “κινήματος” όταν αυτός που τον έφερε στο επίκεντρο της κοινωνιολογικής ανάλυσης ήταν ο ίδιος ο Καρλ Μαρξ.

      Like

  5. Δεν το είχα παρατηρήσει. Με προβλημάτισες.
    [Δεν παίζει να φέρουν την αστερόεσσα επειδή τη βρίσκουν τζαμπέ, ενώ η δική τους δεν υπάρχει στην αγορά, εε;]
    Μάλλον υιοθετούν την αντίληψη ότι εκεί είναι “χωνευτήρι” για κάθε λογής μετανάστες, ενώ εδώ είναι το “όμαιμον” και “ομόδοξον” (χάιλ!) που δεν σηκώνει πολλά πολλά.

    Like

  6. Χεσμένους says:

    Χωρίς διάθεση να μπλεχτώ παραπάνω στην κουβέντα να ξεκαθαρίσω πως στις μαζικές διαδηλώσεις των (κυρίως) Ισπανόφωνων παρανόμων μεταναστών και των (πολλές φορές πολιτών) παιδιών τους στις ΗΠΑ το 2006 έπαιξαν πάρα μα πάρα πολύ οι εθνικές σημαίες των χωρών καταγωγής τους. Πήξαμε στις μεξικάνικες (κυρίως) σημαίες. Φυσικά η αντίδραση ήταν πολύ μεγάλη, όχι μόνο ανάμεσα στους WASP αλλά και σε πολλούς νόμιμους μετανάστες που αυτά τα περίεργα τα είδαν και έφριξαν και στο 2ο γύρο διαδηλώσεων είχε πέσει γραμμή από ογρανώσεις, συνδικάτα και εκκλησίες να παίρνουν τις ξένες σημαίες με τις οποίες κατέβαιναν μικροί και μεγάλοι και να τις αντικαθιστούσαν με αμερικανικές. Και παρόλα αυτά έβλεπες κάμποσσες. Και βεβαίως οι εθελοτυφλούντες έβλεπαν μόνο τα στραβά της μεταναστευτικής πολιτικής (που τουλάχιστον έχει σε αντίθεση με τη χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας) των ΗΠΑ και δεν έβρισκαν τίποτα το μεμπτό με τη νοοτροπία των μεταναστών. Τα περί reconquista κλπ. είναι λέει δικαιολογημένη αντίδραση.

    Like

  7. Nikos says:

    ΔΕΝ ΠΑΤΕ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΣΟΜΑΛΙΑ ΝΑ ΗΣΥΧΑΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ?

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s