Seeds

Χτες το βραδυ παρακολουθησα το θεατρικο εργο Seeds. Δεν ειμαι κανενας γνωστης του θεατρου, αλλα μου φανηκε παρα πολυ ενδιαφερον:

  1. Στην μεγαλη σκηνη, βρισκονταν ταυτοχρονα ολα τα “θραυσματα” σκηνικων για τις διαφορες σκηνες του εργου. Εβλεπες στα αριστερα το γραφειο του δικηγορου, στο κεντρο την τραπεζαρια του Περσι Σμαιζερ, στα αριστερα το εργαστηριο της Μονσαντο και παει λεγοντας. Τα περασματα αναμεσα στις σκηνες γινονταν φυσικα και μπορουσαν να δειχνουν παραλληλες ιστοριες ταυτοχρονα. Κατι αναμεσα στα σκηνικα του Dogville και το χαος του Playtime. Επισης δεν υπηρχε backstage, οι ηθοποιοι εναλλασονται σε ρολους πανω στη σκηνη, με το φωτισμο να εστιαζει οπου χρειαζεται.
  2. Θεατρο mixed-media, οπου οι ηθοποιοι ειναι ταυτοχρονα και σκηνοθετες/εικονοληπτες των βιντεο που προβαλλονται σε πραγματικο χρονο στην μεγαλη οθονη στο πισω μερος της σκηνης. Ετσι για παραδειγμα εχεις το παιχνιδι της εικονας και τον παραμορφωτικο φακο των ΜΜΕ: ο Περσι δινει συνεντευξη τυπου στο ενα μερος της σκηνης και στην οθονη τον βλεπεις οπως θα τον επαιζε το CBC. Η οθονη επισης συμπληρωνει τα σκηνικα οπου χρειαζεται (πχ οι ηθοποιοι επισκεπτονται ενα χωραφι που στη σκηνη ειναι ενα αδειο κομματι πατωματος αλλα απο πισω σου δειχνουν την εικονα των ατελειωτων καναδικων πεδιαδων), ενω σε ενα αλλο σημειο βιντεοσκοπουν απο κοντα παιχνιδια τρακτερακια τα οποια προβαλλονται στην οθονη σαν action scene.
  3. Η παρασταση γινεται και αναμεσα στο ακροατηριο και σπαει εξυπνα τον τεταρτο τοιχο. Πχ, στη σκηνη που ο Περσι μοιραζει φυλλαδια, κατεβαινει και τα μοιραζει στο κοινο. Τελικα το κοινο φευγει απο το θεατρο με ενα φυλλαδιο για τα γενετικα μεταλλαγμενα.
  4. Θεατρο-ντοκυμαντερ. Δεν ηξερα καν οτι υπαρχει τετοιο πραμα. Ολοι οι διαλογοι ειναι ειτε αυτολεξει απο συνεντευξεις, ειτε απο τα επισημα πρακτικα της δικης Monsanto Canada Inc. v. Schmeiser. Φαντασου ασπουμε το Bowling for Columbine σε θεατρικη παρασταση.

Η παρασταση εξιστορει την πραγματικη ιστορια της δικαστικης διαμαχης μεταξυ του εβδομηνταχρονου Περσι Σμαιζερ, ενος αγροτη ελαιοκραμβης (canola) απο το Σασκατσουαν εναντιον της εταιρειας Μονσαντο. Ο Περσι μεγαλωνε μη-μεταλλαγμενη canola στα χωραφια του, αλλα ολοι οι γειτονες του μεγαλωναν μεταλλαγμενη canola απο τη Μονσαντο. Καποια στιγμη τα χωραφια του μολυνθηκαν απο σπορους μεταλλαγμενης canola που παρασυρθηκαν απο τον αερα ή απο περαστικα φορτηγα με σπορους. Χωρις να το ξερει, χρησιμοποιησε τους σπορους των φυτων του για να μεγαλωσει την επομενη σοδεια. Η Μονσαντο τον πηγε λοιπον στα δικαστηρια για …καταπατηση πατεντας. Το πώς η Μονσαντο συμπεριφερθηκε στον Σμαιζερ ειναι πολυ παρομοιο με τον τροπο με τον οποιο οι RIAA/ΜΙΑΑ κανουν εξοντωτικες μηνυσεις σε (πεθαμενες) γιαγιαδες με σκοπο να τρομοκρατησουν και να παραδειγματισουν την κοινη γνωμη.

Στην πρωτοβαθμια δικη ολες οι ενδειξεις δειχνουν οτι η Μονσαντο χρησιμοποιησε καθε αθεμιτο μεσο για να σπιλωσει την υποληψη του (αποκαλωντας τον μεταξυ αλλων κλεφτη, πραμα που δεν αποδειχτηκε πουθενα) και να τον απομονωσει απο την κοινοτητα του, τρομοκρατωντας και εξαγοραζοντας τους γειτονες του. Η δικη τελικα κατεληξε στο Καναδικο ανωτατο δικαστηριο το οποιο αποφανθηκε υπερ της Μονσαντο στη βαση της προστασιας της “πνευματικης ιδιοκτησιας”. Ταυτοχρονα ομως η δημοσιοτητα αυτης της δικης εφερε στο φως το απλο γεγονος οτι η πλειοψηφια της ελαιοκραμβης που παραγεται στον Καναδα ειναι μεταλλαγμενη και ουσιαστικα ξεκινησε το κινημα εναντια στα μεταλλαγμενα στη χωρα.

Seeds

One thought on “Seeds

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s