Αν το αντιστοιχο του αντισημιτισμου ειναι ο ανθελληνισμος, ποιο ειναι το αντιστοιχο του αντισιωνισμου?

Μερικες φορες, σε κουβεντες με αφορμη τη Γαζα εχει τυχει να παρω την απαντηση οτι “μα δεν κανει το Ισραηλ κατι διαφορετικο απο αυτα που καναμε εμεις 100 χρονια πριν”. Η πλακα ειναι οτι αυτο λεγεται σαν …δικαιολογια για το Ισραηλ. Ειναι ακριβως το αντιθετο: ειναι καταδικη για το Ελληνικο κρατος. Για την εθνοκαθαρση που οι δικοι μας προγονοι καναν, οταν εδιωξαν “εθνικα υποπτους” πληθυσμους, οταν “καθαρισαν” εκκλησιες απο τα “σλαβικα”, οταν κλεισαν τζαμια. Για τη συνεχιζομενη παρανοια να υπερασπιζομαστε τη διπλη, αμοιβαια εθνοκαθαρση που ονομαζουμε Συνθηκη της Λωζανης σαν …παραγοντα σταθεροτητας. Οι Ισραηλινοι εθνικιστες του 2022 θα φτασουν σε πολλαπλους οργασμους αν μπορεσουν να επαναλαβουν αυτο που “καταφεραν” οι Ελληνες και οι Τουρκοι εθνικιστες του 1922. Την ατακα της Γκολντας Μαιρ οτι δεν υπαρχουν Παλαιστινιοι, μηπως δεν την επαναλαμβανουν καθε μερα Ελληνες εθνικιστες οταν λενε οτι δεν υπαρχουν Μακεδονες, δεν εχουν γλωσσα, δεν εχουν ταυτοτητα? Τους Ισραηλινο Απαρτχαιντ μηπως δεν το ειχαμε στα χωρια της μειονοτητας στη Θρακη μεχρι προσφατα? Ακομα και σημερα, οι κοινοτητες των Ρομα μηπως δεν ζουν σε συνθηκες ενος απαρτχαιντ λαιτ? Την εθνικιστικη παρανοια για τη διατηρηση του “εβραικου χαρακτηρα του Ισραηλ”, μηπως δεν την βλεπουμε να διαπερνα το δημοσιο διαλογο στην Ελλαδα?

Μακαρι να μπορουσαμε να ειχαμε κριτικη οπως αυτη που γινεται στο Ισραηλ, για το Ελληνικο κατεστημενο, τον Ελληνικο εθνικισμο, τον Ελληνικο συστημικο ρατσισμο, το μιλιταρισμο, τον ιστορικο αναθεωρητισμο κτλ.

Το Ισραηλ και η Ελλαδα εχουν πολλα κοινα. Το προβλημα ειναι οτι αυτο το λενε αυτοι που θαυμαζουν το Ισραηλ και δεν το λεμε αρκετα οσοι το κριτικαρουμε. Αν ειναι οκει να λεει καποιος οτι  ειναι “αντισιωνιστης, οχι αντισημιτης”, και το αντιστοιχο του “αντισημιτη” ειναι το “ανθελληνας”, αναρωτιεμαι ποια ειναι η λεξη για το αντιστοιχο του “αντισιωνιστης”. Τη χρειαζομαστε.

Αν το αντιστοιχο του αντισημιτισμου ειναι ο ανθελληνισμος, ποιο ειναι το αντιστοιχο του αντισιωνισμου?

8 thoughts on “Αν το αντιστοιχο του αντισημιτισμου ειναι ο ανθελληνισμος, ποιο ειναι το αντιστοιχο του αντισιωνισμου?

  1. Ξενοφών Βουρλιώτης says:

    Δεν είναι το ίδιο, η συνθήκη της Λωζάνης με το, όπως το λένε, “μακεδονικό” κράτος με την όποια γλώσσα του και ταυτότητά του. Ψηλαφίσιμα ευκολότατα, για κάποιον, που ξέρει και θέλει να διαβάζει την Ιστορία. Σε καταναγκαστικές εκκαθαρίσεις καταντούν όσοι δεν έχουν Πολιτισμό, που μπορεί να αναχαράσει, να αναμοχλεύει και να ξαναδημιουργεί, πράγμα που εμείς δεν είμαστε, ούτε το σιωνιστικό κράτος του Ισραήλ.άλλωστε. Γι αυτό συμβαίνουν όλα αυτά, τα μικροπρεπή, φασιστοειδή και επικίνδυνα. Το να προστατεύεις την ταυτότητά σου, δεν είναι ούτε επικίνδυνο, ούτε ανώφελο. Πρέπει να αυτοπροσδιορίζεται, ο καθείς. Εκεί βρίσκεται όλη η μαγκιά του κυβερνήτη κάθε χώρας! Καλόπιστης, αλλά και λογικής!..

    Like

  2. Προφανως δεν ειναι “το ιδιο”. Τιποτα δεν ειναι “το ιδιο” με τιποτα αλλο. Υπαρχουν ομως κοινες αιτιες, στην θολοκουλτουρα της εθνικιστικης ιδεολογιας του τρισχιλιοχρονου. Και ακομα περισσοτερο, παιζουν κοινο ρολο στο σημερα, στην Ελληνικη πολιτικη ταυτοτητα του σημερα, με το Σαμαρα της ανακαταληψης των πολεων.

    Το οτι εκκαθαρισεις κανουν οσοι δεν εχουν Πολιτισμο (που και το Π το κεφαλαιο πρεπει να το δουμε κριτικα) καταρριπτεται απο ενα απλο αντιπαραδειγμα: το Ολοκαυτωμα. Εκτος και αν ισχυριζεσαι οτι το Γερμανικο εθνος δεν εχει να δειξει πολιτισμο (και κατι Γκετε, κατι Νιτσε, κατι Χεγκελ, Μπετοβεν, Μοτσαρτ, Πλανκ, Ντυρερ, Καντ, Χαιζεμπερκ, Μαρξ, Λαιμπνιτζ, Βιτκενσταιν, Σοπεναουερ, Σουμπερτ, Μπαχ, Λανγκ, Αινσταιν, Μουρναου, Σροντιγκερ, Βαγκνερ και παει λεγοντας τους τραβαμε στο καζανακι). Μια χαρα οι “πολιτισμενοι” σφαζουν και μαχαιρωνουν. Για την ακριβεια, οσο πιο πολιτισμενοι τοσο πιο αποδοτικα το κανουμε.

    Και φυσικα μια σημειωση: Εισαγωγικα βαζουν και οι εθνικιστες Ισραηλινοι οταν μιλουν για Παλαιστινιους. Εδω η καλη Golda Meir: “There were no such thing as Palestinians. When was there an independent Palestinian people with a Palestinian state? It was either southern Syria before the First World War, and then it was a Palestine including Jordan. It was not as though there was a Palestinian people in Palestine considering itself as a Palestinian people and we came and threw them out and took their country away from them. They did not exist.” Αυτο που αρνουνται να δουνε ειναι οτι ακομα και αν δεχτουμε οτι εχουν δικιο (που δεν εχουν) και οι Παλαιστινιοι δεν υπηρχαν στο παρελθον, ακομα και τοτε, δεν μπορει κανεις να αρνηθει οτι Παλαιστινιοι *υπαρχουν τωρα*. Η πλακα ειναι οτι σε μια τετοια περιπτωση, το Ισραηλ ευθυνεται διαλεκτικα για τη δημιουργια τους. Το ιδιο και με το Μακεδονικο εθνος. Ακομα και αν δεχτουμε οτι ηταν “κατασκευασμα του Τιτο” ή “κατασκευασμα του VMRO” ή οτιδηποτε αλλο, αυτο δεν σημαινει οτι δεν **υπαρχει τωρα**, οτι γενιες ολοκληρες ανθρωπων μεγαλωσαν θεωρωντας τους εαυτους τους Μακεδονες και δεν εχει κανενας δικαιωμα να τους αλλαξει το ποιοι πιστευουν οτι ειναι.

    Η εθνικη μας ταυτοτητα το τελευταιο που χρειαζεται αυτη τη στιγμη ειναι “προστασια”. Με τοσο μουσειο και ναφθαλινη που εχει φαει, ανοιγμα χρειαζεται. Για την ακριβεια, πρεπει να της ανοιξουμε το κεφαλι με σφυρι και με καλεμι, οπως ο Ηφαιστος του Δια.

    ΥΓ. Να αλλη μια λεξη που χρειαζομαστε αντιστοιχο στα Ελληνικα: “hasbara”.

    Like

  3. michael says:

    plagal, μπορεί το κείμενό σου να μην απευθύνεται σε μένα, αλλά επειδή την άποψη που περιγράφεις την έχω υποστηρίξει και εγώ (αναφέρομαι προφανώς στα σχόλια μου στο gather8) επέτρεψε μου να διευκρινίσω μια πλευρά του όλου θέματος.

    Νομίζω, λοιπόν, πως όσοι λένε αυτό δεν το κάνουν ούτε για να δικαιολογήσουν επί τούτου το Ισραήλ, ούτε για να αθωώσουν τα δικά μας ελληνικά πεπραγμένα. Κατ’ αρχάς σε καμία περίπτωση δεν αντιλαμβάνομαι εαυτόν ως εθνικιστή. Πως θα μπορούσα άλλωστε όταν καταδικάζω την ελληνική στάση στο θέμα της Μακεδονίας και αναγνωρίζω στους Μακεδόνες πλήρως το δικαίωμα του αυτο προσδιορισμού, ενώ παράλληλα και στο ζήτημα της Κύπρου, όπου μιλάμε για θέμα κατοχής και κατάσταση που παρομοιάζεται με την ισραηλινή κατοχή σε Γάζα, Δ.Όχθη θεωρώ ότι έχουμε τεράστια ευθύνη και κακώς ξεχνάμε πως η ελληνική πλευρά ξεκίνηση/έδωσε την αφορμή στην τουρκική, ενώ δούλευε και μια λάιτ γενοκτονία. Νομίζω ότι και ο Γαβριηλίδης που εκφράζει την ίδια άποψη, πως ούτε αυτός το κάνει για να δικαιολογήσει κανέναν και τα γραπτά του σε βάθος χρόνου αυτό δείχνουν.

    Κατέ με το ζήτημα βρίσκεται αλλού. Ένα μεγάλο μέρος της κριτικής στο Ισραήλ αφορά το ζήτημα της “αναλογικότητας”: πόσοι Ισραηλινοί πεθαίνουν και πόσοι Παλαιστίνοι. Θεωρώ εξ αρχής αυτή τη συζήτηση ρατσιστική, ψευτοανθρωπιστική και κατά τέτοιο τρόπο διατυπωμένη που όχι μόνο δεν κοιτάει προς την εξεύρεση μιας λύσης, αλλά εγγυάται την αναπαραγωγή της όλης κατάστασης. Αυτό, υποπτεύομαι, βέβαια, πως πολλούς δεν θα τους πείραζει, αφού παρά τα δάκρυα (που καταλήγουν κροκοδείλια) για τους Παλαιστίνιους, διαιωνίζονται οι αντισημιτικές τους πεποιηθήσεις -που βλέπουμε σε κάθε τετοια περίπτωση πόσο βαθειά ριζωμένες είναι στην Ευρώπη- και βεβαίως άλλοι σκοτώνονται.

    Όσους, λοιπόν, πραγματικά τους ενδιαφέρουν τα θύματα, δεν μπορεί να αναγνωρίζουν πως καλά οι πεθαίνουν η μεν, αλλά όχι η δε. Αν, μάλιστα, πρέπει να βάλουμε την αναλογικότητα στην εξίσωση, στην γείτονα χώρα του Ισραήλ αυτή τη στιγμή διαπράτεται έγκλημα που έχει κοστίσει 5 με 6 φορές τα θύματα που έχουν κοστίσει όλες οι Ισραηλινοπαλαιστινιακές διαμάχες τα τελευταία 60 χρόνια, εκεί σε μόλις τρισήμισι.

    Ο Ισραηλινός στρατός αυτή τη στιγμή στη Γάζα διαπράττει έγκλημα και απάνθρωπη είναι γενικότερα η διαχείριση του παλαιστινιακού πληθυσμού υπό την κατοχή του. Νομίζω αυτό και μόνο αρκεί να σταθεί ως αφορμή για μια αφόρητη πίεση που θα οδηγήσει σε μια λύση. Όμως θα πρέπει να υπάρξει η αναγνώριση πως και η απέναντι πλευρά πρέπει να κάνει υποχωρήσεις και πως και εκείνη διαπράττει, έχει διαπράξει ή προσπαθεί να διαπράξει -έστω και ανεπιτυχώς πλέον- εγκλήματα. Η επίκληση στην αναλογικότητα είναι προτροπή σε μονομερής αποδοχή του δίκιου και απαίτηση για ολοκληρωτική ήττα της μιας πλευράς (που ξέρουμε καλά πως τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον δεν μπορεί να γίνει και νομίζω πως είναι περιττό να αναφέρω πόσο ξένο είναι στη λογική της Μ. Ανατολής).

    Επίσης, στην ίδια λογική ισχύουν και τα περί μη αναγνώρισης της “ύπαρξης” στους Παλαιστινίους. Προφανώς, όσον αφορά εμένα, ας ξαναξεκαθαρίσω, πως Παλαιστίνιοι ***υπάρχουν*** και είναι ανήθικο να προσπαθεί να τους το αρνηθεί αυτό. Στο πλαίσιο, όμως, μιας συζήτησης* που προσπαθεί να αναιρέσει το δικαίωμα στην ύπαρξη του Ισραήλ, απεικονίζοντάς το ως αποικιοκρατικό κατασκεύασμα, το επιχείρημα αυτό είναι αναμενόμενο να ακουστεί. Γιατί ο εθνικιστής Ισραηλινός ή ο ακραία φιλοΙσραηλινός όταν λέει πως οι Παλαιστίνιοι πρόκειται περί κατασκευάσματος, υπονοεί πως δεν ανήκουν στην περιοχή και άρα δεν έγινε και τίποτα αν αφαιρεθούν από αυτή. Στην ίδια λογική, αν το Ισραήλ είναι κατασκεύασμα, ε και αυτό πρέπει να αφαιρεθεί.

    *συζήτηση που είναι εξίσου ανιστόρητη, αφού όχι μόνο υπάρχει εβραϊκός πληθυσμός με συνεχή παρουσία στην περιοχή, αλλά ξέρουμε πως τουλάχιστον σε ορισμένες περιοχές, όπως πχ την Ιερουσαλήμ, ήταν πλειοψηφία ακόμα και τον 19ο αιώνα (πηγή: Μαρξ).

    Like

  4. Το κειμενο δεν γραφτηκε με εσενα υποψη (τη σεντονιαδα στο γκαδερεητ δεν εχω προσπαθησει να τη διαβασω). Επισης, δεν γραφτηκε για να πεταξει αποδω κιαποκει κατηγοριες για υποκρισια. Οποτε δεν εχει νοημα να καταθεσεις εσυ ή οποιος αλλος …πιστοποιητικα αντιεθνικιστικων φρονηματων.

    Απο κει και περα, στα οσα γραφεις συγκεκριμενα για την κατασταση στη Γαζα, προφανως διαφωνουμε σε τριανταπεντε σημεια και δεν ξερω ποσο νοημα εχει να πιασω κουβεντα τωρα. Ενα σημειο μονο: το Ισραηλ *ειναι* αποικιακο προτζεκτ, αλλα ειναι χαζο να κανουμε λες και αυτο σημαινει οτι οι ισραηλινοι του 2014 δεν εχουν δικαιωμα να ζουν ειρηνικα και με αξιοπρεπεια στον τοπο που γεννηθηκαν. Αποικιακα προτζεκτ ειναι και οι ΗΠΑ, και ο Καναδας, και η Κουβα, και η Βολιβια, και η Βενεζουελα. Δεν λεει κανεις να στειλουμε τους λευκους Καναδους πισω στη Βρετανια και τη Γαλλια, και ειναι ανοητο να μιλαμε για την “υπαρξη” του Ισραηλ (το ’48 ναι, το ’67 και το ’73 ισως, το ’14 με την καμια). Αλλα δεν μπορουμε επ’αοριστον να κανουμε οτι δεν καταλαβαινουμε τι σημαινει settler colonialism και white supremacy, δεν εχουμε δικαιωμα να αγνοουμε τα εξωφρενικα συστηματα εξουσιας που εχει επιβαλλει η παραδοση της αποικιοκρατιας στις αντιστοιχες κοινωνιες.

    Like

    1. michael says:

      Αν και αρκετά ψώνιο, τουλάχιστον δεν είμαι σε βαθμό που να νομίζω πως όλα γυρνάνε γύρω μου. Απλώς, διευκρινίζω, γιατί σε αυτό το πράγμα που λέγετε Διαδίκτυο και Σόσιαλ Μίντια ο καθένας καταλαβαίνει ότι θέλει να καταλάβει. Για παράδειγμα, αν χωρίς να έχεις διαβάσει τη “σεντονιαδα”, διαβάζεις το εδώ σχόλιό μου, όπου επιμένω πως είναι εγκληματικές οι ενέργειες της ισραηλινής κυβέρνησης στη Γάζα και στη Δ.Όχθη και παρόλα αυτά καταλήγεις στο συμπέρασμα πως διαφωνούμε σε 35 σημεία *συγκεκριμενα για την κατασταση στη Γαζα*, είτε εσύ, είτε εγώ χάνουμε κάπου. Με αυτή τη λογική συναινόησης, πάντως, δεν έχει νόημα να ελπίζουμε για τίποτα μεταξύ εκείνων που πράγματι αποφασίζουν.

      Για το ένα σημείο που λες, τα χω πει στη σεντονιάδα γι’ αυτό να μην επαναλαμβάνομαι. Εν μέρει και συμφωνώ και διαφωνώ με αυτά που λες. Ιστορικά το *’14 με την καμια* το εκλαμβάνω απλώς ως άθελά σου κακής αντίληψης των πολλών μαρτυριών που υπάρχουν και λένε άλλα, καθώς και της κλασσικής μονομερής θέασης που θέλει τον μέσο Μιζράχι Εβραίο, αν όχι άγνωστη λέξη, τουλάχιστον εξωγίηνο.

      Πάντως, εγώ θα το πω και εσύ μπορείς να διαφωνήσεις: Όταν λες “Δεν λεει κανεις να στειλουμε τους λευκους Καναδους πισω στη Βρετανια και τη Γαλλια”, μπορεί εξίσου να βγει κάποιος και να σου πει και η Μάιρ δεν λέει πως γι’ αυτό το λόγο να στείλουμε πακέτο όλους τους Παλαιστίνιους. Απλώς “δεν μπορουμε επ’αοριστον να κανουμε οτι δεν καταλαβαινουμε τι σημαινει settler colonialism και white supremacy” και αν προϊόν του και είναι το Ιρσαήλ, εξίσου είναι και η Παλαιστίνη. Ευθύνεσαι διαλεκτικά για τη δημιουργία… Ειλρικινά φιλικά, καλοκαιρινά χαιρετίσματα.

      Like

      1. Fair enough! Καποια στιγμη λοιπον πρεπει να διαβασω και γω τη σεντονιαδα🙂

        Μιας και ανεφερες τους Μιζραχι παντως, εγω γραμμη(*) παιρνω απο τη Shiri Eisner, και εν γενει οσο μπορω απο την Ισραηλινη αριστερα και αναρχια. Το νοημα ειναι οτι, λαμβανοντας υποψη το intersection τοσο του αντισημητισμου, οσο και της ισλαμοφοβιας, εγω σαν δυτικος μπορω να παιρνω leadership απο την αβανγκαρντ της προοδευτικης εβραικης σκεψης, στο βαθμο που εκεινοι κανουν σοβαρη δουλεια να αποδομησουν την ισλαμοφοβια και την αποικιοκρατια στη δικη τους σκεψη, στο δικο τους κοντεξτ.

        (*) Αναφερομαι στις προσφατες αναρτησεις της για τη Γαζα, as of 2014-08-07. Φανταζομαι οτι σε κανα μηνα το λινκ στο φεισμπουκ δε θα βγαζει νοημα. Εν γενει, η Eisner μιλαει για τη mizrahiness, στο κεφαλαιο 7 αυτουδω του βιβλιου.

        Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s