Τρεις αντιφασεις στις δηλωσεις του ΓΓ του Κομουνιστικου Κομματος

Απο την συνεντευξη του ΓΓ του κομματος:

Συμφωνείτε να υπάρχει ένα σύμφωνο συμβίωσης;

«Εμείς συμφωνούμε να μην υπάρχει ρατσιστική συμπεριφορά απέναντι σ’ αυτούς τους ανθρώπους που έχουν επιλέξει να ζήσουν μαζί, αυτό θεωρούμε ότι είναι προσωπική υπόθεση. Δεν είναι δημόσια και ούτε πρέπει να γίνει και με τέτοια νομοθετική ρύθμιση όπως είναι το σύμφωνο συμβίωσης. Είναι άλλο ζήτημα η οικογένεια, τα ετερόφυλα ζευγάρια που μπορεί να κάνουν οικογένεια, γιατί μετά ανοίγει ένας δρόμος που αφορά το παιδί, το πώς μεγαλώνει, τα πρότυπα που έχει. Αυτό είναι διαφορετικό πράγμα. Όμως θα πρέπει να διώκονται όσοι συμπεριφέρονται ρατσιστικά όχι μόνο στα ομόφυλα ζευγάρια αλλά σε οποιονδήποτε ανήμπορο ή που έχει μια ιδιαιτερότητα».

Θα συμφωνήσετε σ’ αυτό που ακούγεται για τα ομόφυλα ζευγάρια να μπορούν να υιοθετήσουν ένα παιδί;

«Δε συμφωνούμε μ’ αυτήν τη θέση.»

Ειναι αλλο να πεις οτι δεν θα παρεις θεση σε ενα ζητημα που μπορει να πιστευεις (λανθασμενα κατα τη γνωμη μου) οτι αποπροσανατολιζει, και ειναι αλλο να παιρνεις αυτην την (αλλοπροσαλη) θεση.

Αντιφαση #1: τα μη-ετεροκανονικα ατομα δεν αντιμετωπιζουν “ρατσισμο”, ο ρατσισμος ειναι αλλο πραγμα. Το προβλημα σου εδω ειναι η πατριαρχια, η ετεροκανονικοτητα, ο σεξισμος. Αλλο να κανεις εκλαικευση μιας θεωριας και αλλο να λες ασυναρτησιες.

Αντιφαση #2: εστω οτι κανουμε το refactoring και αλλαζουμε το “ρατσισμο” με την λεξη “προκαταληψη”, που προφανως ειναι αυτο που θελει να πει. Το να βγαινει και να λεει ενα κομμουνιστικο κομμα οτι το προβλημα ειναι στην ατομικη προκαταληψη του καθενα ειναι σα να λεει οτι το προβλημα με τον καπιταλισμο ειναι οτι μερικοι αστοι ειναι κακοι ανθρωποι. Υποτιθεται οτι εχουμε δυο εργαλεια παραπανω και καταλαβαινουμε τη διαφορα του συστημικου απο το ατομικο.

Αντιφαση #3: και εστω οτι το προβλημα ειναι η προκαταληψη, και παιρνεις τη (στοιχειωδη) θεση οτι δεν πρεπει να αντιμετωπιζονται οι ανθρωποι με προκαταληψη. Στην αμεσως επομενη προταση πετας προκατειλλημενες αηδιες για τα “προτυπα” με τα οποια θα μεγαλωνουν τα παιδια των ομοφυλων ζευγαριων. Φασκεις και αντιφασκεις.

Συμπερασμα: ακομα και το ΚΚΕ, με τις πιο προωθημενες κατα τη γνωμη μου πολιτικες θεσεις αυτη τη στιγμη στην Ελλαδα, πασχει απο τις δικες του αντιφασεις. Ειναι χρεος των κομουνιστων να αυτο-εκπαιδευονται και να προχωρανε το κομμα μπροστα. Θελει δουλεια πολλη, που λεει και το τραγουδι.

Τρεις αντιφασεις στις δηλωσεις του ΓΓ του Κομουνιστικου Κομματος

5 thoughts on “Τρεις αντιφασεις στις δηλωσεις του ΓΓ του Κομουνιστικου Κομματος

  1. Λευτέρης Μουρίκης says:

    Εγώ πάντως δε βλέπω κάποια αντίφαση. Στο #1 που αναφέρεις, δεν καταλαβαίνω από που προκύπτει ότι “τα μη-ετεροκανονικα ατομα δεν αντιμετωπιζουν ρατσισμό”. Μα προφανώς και αντιμετωπίζουν ρατσισμό. Όταν αφαιρείς ένα _ατομικό_ δικαίωμα ενός ανθρώπου να συζήσει με έναν άλλο άνθρωπο της επιλογής του, απλώς και μόνο επειδή είναι ομοφυλόφιλος, προφανώς και μιλάμε για ρατσισμό.

    Για το #2 δε βλέπω από που προκύπτει αυτό που γράφεις. Αλλά εξαρχής θεωρώ λάθος να πας να ερμηνεύσεις αυτό που λέει κάποιος, αλλάζοντας αυθαίρετα μόνος σου μία λέξη, εν προκειμένω το “ρατσισμό” με την “προκατάληψη”.

    Για το #3, αν και εδώ μπορώ να πω το ίδιο με το #2, θα το πάω λίγο παραπέρα. Προκατάληψη είναι να _προκαταβάλεις_ ότι ένας άνθρωπος συμπεριφέρεται με έναν Χ τρόπο _πριν_ τον γνωρίσεις. Κατά βάση αυτό σημαίνει η λέξη. Πχ είμαι προκατειλημμένος με τους μαύρος, γιατί πριν γνωρίσω έναν οποιονδήποτε μαύρο θεωρώ ότι έχει χαμηλή κουλτούρα. Αυτό είναι προκατάληψη, γιατί δε μπορείς να ξέρεις αν έχει ή όχι χαμηλή κουλτούρα ο συγκεκριμένος μαύρος.

    Στο θέμα όμως των ομοφυλόφιλων ζευγαριών, δεν _ξέρεις_ ότι από την οικογένεια θα λείπει το ένα από τα δύο φύλα. Δεν είναι προκατάληψη, είναι αντικειμενική γνώση. Επομένως, ΑΝ υποθέσουμε ότι όντως υπάρχει πρόβλημα* να μεγαλώνει ένα παιδί χωρίς την παρουσία και των δύο φύλων από τους γονείς (πχ 2 άντρες ή 2 γυναίκες), τότε ορθώς καλό θα ήταν** να μην αποκτούν παιδιά τα ομοφυλόφιλα ζευγάρια.

    Αντιλαμβάνομαι βέβαια, ότι με το να αποφασίζεις ότι ένα παιδί δεν πρέπει να μεγαλώνει με τους τάδε γονείς, η απόφαση επηρεάζει τόσο το παιδί όσο και τους γονείς. Και το να στερείς αυτό το δικαίωμα από τους γονείς είναι ένα πρόβλημα. Γιαυτό και το όλο θέμα είναι τόσο λεπτό και δυσεπίλυτο. Γιατί σαφώς και δεν υπάρχει ξεκάθαρη απάντηση πέραν οποιασδήποτε ένστασης σε αυτό το θέμα. Είναι αντικειμενικά δύσκολο να αποφασίσεις αν πρέπει ή δεν πρέπει να έχουν αυτό το δικαίωμα οι ομοφυλόφιλοι και, οπωσδήποτε, δεν ισχυρίζομαι ότι έχω την απόλυτη απάντηση.

    Φυσικά, δεν είμαι ψυχολόγος και δε μπορώ να γνωρίζω αν όντως υπάρχει πρόβλημα για ένα παιδί να μεγαλώνει σε ένα τέτοιο περιβάλλον. Νομίζω όμως, ότι μεταξύ των ειδικών οι απόψεις θα διίστανται. Γιαυτό βάζω το ΑΝ με κεφαλαία.

    ** Βάζω το “ορθώς καλό θα ήταν” με αστερίσκο, γιατί μπορεί κανείς να επικαλεστεί ότι υπάρχουν πολλά παιδιά που μεγαλώνουν με χωρισμένους γονείς, με απώλεια λόγω θανάτου του ενός και των δύο γονιών. Σε αυτές τις περιπτώσεις “Δεν πειράζει;” θα ρωτήσει κάποιος. Προφανώς και πειράζει, αλλά είναι περιπτώσεις που δε μπορούμε να προβλέψουμε, γιαυτό και _μοιραία_ τις αποδεχόμαστε. Στο ομοφυλόφιλο ζευγάρι όμως _ξέρεις_ ότι θα λείπει το ένα από τα δύο φύλα των γονιών, οπότε εκεί μπορείς ως πολιτεία να “σώσεις” το παιδί από αυτό το πρόβλημα.

    Υ.Γ. Ξαναγράφω, μακάρι να είχα απάντηση που να μην επιδέχεται επικρίσεις. Περισσότερο εκφράζω σκέψεις και ρητορικά ερωτήματα, παρά προτείνω λύση. Στην ουσία όμως, εγώ δε βλέπω το ΚΚΕ να έχει “μπερδεμένο” τίποτα πάνω στο θέμα. Ασχέτως αν συμφωνεί ή διαφωνεί κάποιος με αυτή, έχει μία ξεκάθαρη θέση.

    Like

    1. Λευτερη, ρατσισμος ειναι η δοξασια οτι τα μελη του ειδους Homo Sapiens χωριζονται σε “φυλες” (μαυρη, λευκη, κιτρινη, κτλ) και οτι αυτες οι φυλες ειτε δεν πρεπει να πολυανακατευονται ειτε εχουν καποιου ειδους partial order ανωτεροτητας. Ακομα περισσοτερο, ρατσισμος ειναι το συστημα εξουσιας που εχει στηθει γυρω απο αυτη τη δοξασια τοσο στην Β. Αμερικη οσο και στην Ευρωπη, το οποιο βαζει στην κορυφη της πυραμιδας εμας τους λευκους.

      Αυτο ειναι ο ορισμος του ρατσισμου, οχι οτι να’ναι. Οποτε ας ειμαστε ακριβεις: τα μη-ετεροκανονικα ατομα δεν υφιστανται ρατσισμο: there is no such thing as a Gay race. Υφιστανται σεξισμο, υφιστανται ομοφοβια κτλ. Η λεξη ρατσισμος δεν σημαινει οτι γουσταρουμε, εχει συγκεκριμενο σημαινομενο. (Οταν γραφω οτι τα ΛΟΑΤ ατομα δεν υφιστανται ρατσισμο, αυτο ειναι λαθος βεβαια: καποια ατομα υφιστανται ταυτοχρονα ρατσισμο ΚΑΙ σεξισμο ΚΑΙ ομοφοβια και τα λοιπα, πχ μια γυναικα που ειναι ταυτοχρονα και λεσβια και μαυρη).

      Το παραπανω νομιζω απαντα στις αντιρρησεις σου στα #1 και #2.

      Για το #3:
      Πρωτον, σε μια πατριαρχικη/ομοφοβικη κοινωνια σαν την Ελληνικη, η χρηση της λεξης “προτυπα” σε αυτο το κοντεξτ μπορει ευκολα να ερμηνευτει ως: οι γκει/λεσβιες/τρανς δινουν το “κακο παραδειγμα” και αν ενα παιδι μεγαλωσει με τετοιους γονεις θα γινει και αυτο “τοιουτο” (λες και αυτο ειναι προβλημα), θα παρει τον κακο το δρομο. Διαβαζοντας το σχολιο, ετσι το καταλαβα: οτι το να ειναι κανεις ΛΟΑΤ ειναι “κακο προτυπο”. (Σημ, οτι ακομα και αν του δωσουμε το benefit of the doubt οτι δεν το εννοει ετσι, αλλα οπως περιγραφω παρακατω, η λεξη “προτυπο” στο Ελληνικο κοντεξτ παρεξηγειται υπερβολικα ευκολα και θα επρεπε να ειναι πιο προσεκτικος: τι θα καταλαβει ο μεσος Ελληναρας?).

      Δευτερον. Πες οτι εκανα λαθος οτι εννοει οτι ενα παιδι χρειαζεται για να μεγαλωσει ενα πατρικο και ενα μητρικο προτυπο. Ακομα και σε αυτην την περιπτωση, εχουμε μια εξαιρετικα συντηρητικη και στενη αντιληψη της οικογενειας: αναφερεται αποκλειστικη στην πυρηνικη οικογενεια, φαινομενο εξαιρετικα προσφατο στην ανθρωπινη ιστορια. Απο πού και ως πού θα το θεωρησουμε ιδανικο για το μεγαλωμα παιδιων? Και ποιος ειπε οτι σε ομοφυλα ζευγαρια λειπουν τα ανδρικα/γυναικεια προτυπα: υπαρχουν παππουδες, γιαγιαδες, θειες, θειοι. Αγαπη να υπαρχει και τα υπολοιπα βρισκονται. Και βεβαια σε καποιο επιπεδο αξιζει να πουμε και οτι τα “προτυπα φύλων” ειναι bullshit: τα πατριαρχικα προτυπα του τι σημαινει ανδρας και τι σημαινει γυναικα δεν ειναι κατι το οποιο εμενα (ως κουμουνι που κανει παρεα με αναρχοφεμινιστριες) με ενδιαφερει να περασω στις επομενες γενιες.

      Τριτον. Τα ομοφυλα ζευγαρια αυτη τη στιγμη που μιλαμε ΜΠΟΡΟΥΝ ΗΔΗ να κανουν παιδια. Δωρητες σπερματος, φιλικες συνεννοησεις (εχω καλο φιλο, παντρεμενο με αντρα, που εχει διδυμα με μια φιλη του γιατι αποφασισαν οτι θελαν να γινουν γονεις), διαζευγμενοι γονεις κτλ. Θα επρεπε μηπως το κρατος να επεμβει να τους παρει τα παιδια? Παρανοια! Αν μιλαμε για υιοθεσια, νομιζω οτι στην τελικη πρεπει να δουμε τι ειναι καλυτερο για το παιδι: ειναι καλυτερα να μεγαλωσει *χωρις καθολου γονεις*, σε ορφανοτροφεια, ιδρυματα κτλ ή ειναι καλυτερα να μεγαλωσει με ανθρωπους που ειναι σε θεση να το αγαπησουν και να το μεγαλωσουν μεσα σε μια σταθερη σχεση, εστω και ομοφυλη?

      Τεταρτον. Ολα τα παραπανω τα κανω qualify με το “αν δεχτουμε οτι ενα παιδι που μεγαλωνει με ΛΟΑΤ γονεις μπορει να μην εχει τα σωστα προτυπα” και προσπαθω να σου δειξω οτι ακομα και τοτε δεν μπορει να υπαρχει σοβαρη αντιρρηση στο να μεγαλωνουν παιδια. Αλλα αυτο το qualification ειναι φυσικα μια μαλακια και μιση. Μια χαρα γονεις ειναι τα ΛΟΑΤ ατομα.

      Like

  2. Λευτέρης Μουρίκης says:

    Για τη διαφορά μεταξύ ρατσισμού και σεξισμού, παραδέχομαι ότι έχεις δίκιο. Μικρή διαφορά κάνει όμως για μένα, γιατί κρίνω ότι η ουσία των δηλώσεων δεν αλλάζει.

    Για τα υπόλοιπα, βάζεις ζητήματα που έχουν απόλυτα σωστή βάση αλλά ομοίως πιστεύω δε μπορούν να έχουν απόλυτη απάντηση. Πχ να μεγαλώσει ένα παιδί σε ένα ορφανοτροφείο ή σε ένα ομοφυλόφιλο ζευγάρι; Αρκούν ή όχι τα πρότυπα των παππούδων/γιαγιάδων, θείων, κλπ;

    Όσο και αν από το πρίσμα των απαντήσεων που δίνεις, φαίνεται να τα λες σωστά, παραμένει εύκολο για κάποιον να στα ανατρέψει λέγοντάς σου ότι δεν τίθεται θέμα ορφανοτροφείου σε μία σοσιαλιστική/κομμουνιστική κοινωνία. Άρα, αντί να κάνουμε ημίμετρα με το να επιτρέπουμε τους ομοφυλόφιλους να υιοθετούν, ας πάμε απευθείας στο μοντέλο του σοσιαλισμού/κομμουνισμού. Ομοίως και για τα πρότυπα, αφού εκεί δε θα υπάρχει η πυρηνική οικογένεια.

    Ωστόσο, στα πλαίσια της σημερινής κοινωνίας και του πολιτικού/οικονομικού συστήματος, νομίζω ότι ο Κουτσούμπας δίνει μία ξεκάθαρη απάντηση. Ασχέτως αν συμφωνεί ή διαφωνεί κάποιος με αυτή την τοποθέτηση. Ούτε μακροσκελείς απαντήσεις που επιδέχονται πολλαπλές ερμηνείες, ούτε διγλωσσία, ούτε τίποτα. Ξεκάθαρα ΝΑΙ/ΟΧΙ. Αυτό μου αρέσει και λείπει από τα υπόλοιπα κόμματα.

    Ούτε νομίζω ότι το βάζει σεξιστικά.

    Τέσπα, έχω την αίσθηση ότι σε ένα τέτοιο θέμα, _οτιδήποτε_ και να απαντήσει κάποιος πολιτικός αρχηγός θα είναι πολύ εύκολο να βρεθούν μεμπτά σημεία ώστε να κατηγορηθεί για ρατσισμό, σεξισμό έως και πουριτανισμό. Γιατί τέτοια προβλήματα δε λύνονται με δηλώσεις αλλά δίνει απάντηση η ίδια οι κοινωνία, όπως αναφέρεις ο ίδιος με τα παραδείγματα από το οικείο περιβάλλον σου. Και στην Ελλάδα, γνωστοί (celebrities) αλλά και ανώνυμοι ομοφυλόφιλοι έχουν βρει πολύ εύκολα τον τρόπο να υιοθετήσουν παιδιά. Στις επόμενες δεκαετίες, οι απαντήσεις θα έρθουν εκ των πραγμάτων από την ίδια την κοινωνία.

    Like

    1. Στον αταξικη κοινωνια και τον κομουνισμο θα εχουν ξεπεραστει ολες οι τεχνητες διαφοροποιησεις μεταξυ των ανθρωπων, φυλο, χρωμα, σεξουαλικοτητα κτλ. Εγω αυτο το καταλαβαινω ως προφανη ταυτολογια (“στο κενο δεν υπαρχει ηχος”).

      Οχι στον σοσιαλισμο ομως. Ο σοσιαλισμος δεν ειναι φτασμενος, ειναι η συνειδητη πορεια προς τον κομουνισμο. Και τα ζητηματα αυτα πρεπει να αντιμετωπιστουν απο μια σοβαρη σοσιαλιστικη διοικηση. Δες την τρομερη δουλεια πχ που κανει η Μαριελα Καστρο στην Κουβα. Αν ισχυε αυτο που λες, το CENESEX δε θα χρειαζοταν να κανει απολυτως τιποτα, γιατι θα ηταν ολα λυμενα!

      Κοιτα, εμενα προσωπικα (ισως ειναι γουστο αυτο) δεν μου λεει κατι το αν ειναι ξεκαθαρη θεση η οχι. Ισως εχω παραβολευτει στο academia αλλα προτιμω ενα “δεν ξερω”/”το ψαχνω” απο το shoot first ask later. Δεν βλεπω γιατι θα ηταν μεμπτο πχ να ελεγε οτι πρεπει να δουμε την κοινωνιολογικη και ψυχολογικη ερευνα, πρεπει να κανουμε διαλογο με τους φορεις και τους πολιτες, να βρουμε μια ακρη σε αυτο το κοινωνικο ζητημα. Εμενα αυτο μου φαινεται πιο σταρατο. Και ακριβως επειδη ειναι περιπλοκα αυτα τα ζητηματα, και ακανθωδη (με την εννοια οτι μπορεις ευκολα να πληγωσεις κοσμο) θελει προσοχη και humility (‘τα Ελληνικα μου μεσα).

      Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s